Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• draagriem

In de al bestaande topics over draagriemen ben ik nergens tegen gekomen het verschil tussen de riemen die je rond je nek draagt en de riemen die je dwars over je schouder draagt wat zijn de voor en nadelen van de 2. iemand die me hierbij kan helpen?

Spijtig is ook dat ik op mn statief plaatje geen riem kan vast maken. iemand daar oplossingen voor?

Re: draagriem

Ik had eerst een draagriem (nekstrap) van OpTech. Zacht in de nek (een soort van rubber) en met klik gesp sluiting. Draagt makkelijk, camera direct voor je oog.
    Voor mij 1 nadeel. Als je veel wandelt zoals ik begint dat na zekere tijd toch zwaar te wegen .Als we gaan wandelen is dat gemiddeld zo'n 15km en zeker als mijn grip op de camera bevestigd is of een telelens geplaatst is, hangt er toch een gewicht rond je nek. het toestel hangt op je borst en bengelt toch bij het stappen van links naar rechts. Nu heb ik al geruime tijd een Sun sniper diagonaal draagriem met musketon haak. En ik moet eerlijk bekennen: draagt beter. Zeker bij het wandelen. Je voelt het gewicht van camera + grip + eventuele tele veel minder in je nek. De camera hangt als een pistool ter hoogte van je heup. Bij het nemen van een foto schuif je de camera over de riem tot aan je gezicht. Dankzij de musketon en het draadoog kan de camera met de lens naar voor of naar achter hangen. Wat je zelf verkiest. Alleen opletten dat je niet met de lens ergens tegenaan tikt. Daarom altijd mijn zonnekap op. Als ik ergens tijdens het wandelen wil gaan zitten, doe ik de muketon open, haak de camera los en laat de riem rond mijn lichaam zitten. Zelfs met een wandelrugzak zit de riem niet in de weg. En wordt het te zwaar kan je de hele combinatie van schouder wisselen. Want de camera roteert 180°.
    Google maar eens op Sun sniper. Je vindt er zeker filmpjes over
    Comfortably numb with my Pentax

Comment

Of je hebt de Black-Rapid. Ik overweeg die te kopen omdat die ook een vrouwenmodel hebben.

Op vakantie heb ik gemerkt dat het begint te wegen als je lange wandelingen maakt. Daarom dat ik al een arm door de draagriem stak om het toestel op mijn heup te dragen. Maar lastig als je een foto wou maken, dan moest eerst die arm er weer uit.
      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

ik heb net voor dezelfde reden een R-Strap van Black-Rapid aangeschaft : ik begon last van mijn nek te krijgen door het gewicht van de camera. Met de R-Strap is nu het gewicht verplaatst naar mijn schouder en is de camera toch steeds binnen handbereik.

Naast de draagriem van Black-Rapid heb je ook die van Sun-Sniper. Die hebben zelfs een versie waarin een stalen kabeltje verwerkt zit zodat men de riem niet zondermeer zou kunnen doorsnijden.
        Cheers, Ben

Comment

ik heb jaren gewerkt met de Nikon straps... omdat ik die cool vond... tot ik op een gegeven ogenblik overtuigd geraakt ben van een optech strap... wat een verademing!! zoveel beter...

maar vandaag hangt die optech strap aan m'n reserve toestel... Ik gebruik uitsluitend een R-strap van black rapid... zo veel meer comfort... en vooral met grotere lenzen... een 70-200mm bijvoorbeeld... het probleem van het statief plaatje vind ik verwaarloosbaar, dat duurt 30 seconden om te wisselen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Blackrapid heeft een statiefplaat FastenR:
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
              http://www.blackrapid.com/buzz/brand...ipod-solution/
              super idee... wist ik niet...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de reacties.

Dat schroefje ziet er idd zeer interessant uit!
                Van zodra er specs beschikbaar zijn ga ik direkt kijken of ik het kan gebruik op mn set.
                Was zelf eerst aan denken aan een lowepro maar als ik mn plaatje kan laten staan word zeker een black rapid.

Comment

Op de website van black rapid stond dat de nieuwe fastner in ocktober uitkwam.
                  Volgens de winkel pas na een aantal weken, met een beetje geluk tegen volgend jaar dan.
                  Iemand een idee waar ik deze kan krijgen (liefst voor 11 nov.)

Comment

Heb een mailtje gestuurd naar de 'director of sales' van blackrapid of ie al te koop is en welke winkels in B of NL ze hebben.

Benieuwd naar het antwoord.

Comment

Op Amazon.com staan ze in stock
                      Op Amzaon.de .co.uk staan ze niet in de lijst

Comment

En al een mailtje terug:

Dear Patrick,

The FR-T1 should be at our distributor DisNet by Friday ... then you will be able to make your purchase. Their order went out Tuesday to them.

Best regards,

Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          http://www.blackrapid.com/buzz/brand...ipod-solution/
                          Bedankt voor de Tip! Ik ga me er zo zeker 1 aanschaffen.

Ik heb een grote hekel aan de typische neckstrap, ze zin echt niet comfortabel en hangen altijd in de weg, zeker in verticale houding. Ik heb ook een optech gekocht en hoewel die veeeel comfortabeler zijn dan de standaard straps maar zijn nog altijd even onhandig.

Ik experimenteer nu al eventjes met een Nikon handstrap, en ben daar wel tevreden maar bij verticaal gebruik helpt die uiteraard niet.

Deze week heb ik ook een sunsniper gekocht en had die eigelijk gewoon bevestigd aan het haakje aan mijn manfrotto rc2 baseplate... mocht dat niet dan?? Nog niet veel ervaring mee, maar het lijkt me wel handig . vraag me enkel of of de camera dan niet teveel weg en weer schud tijdens het wandelen.

-- Michiel
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

Comment

Wil nu absoluut mijn willetje niet opdringen, hoor,
                            Maar ze Sunsniper is werkelijk "mijn ding".
                            Aangenaam, licht en betrouwbaar, vooral met die stalen kabel.
                            Greetz
                            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Hier nog een tevreden gebruiker van de Sunsniper. Op de Photokina iets nieuws gezien de B-grip. En dat zag er ook goed uit, is een riem om je middel met daarop een snelwisselplaat waarop je je kamera met lens op kan vastklikken.
                              http://www.bgrip.com/index.php?s=home.
                              Zou kwa prijs in de range van de sunsniper/black rapid strap vallen. Op het moment alleen nog niet hier verkrijgbaar helaas.

Grtz

Bryan
                              Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Working...
                              X