Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk materiaal / welke fototas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk materiaal / welke fototas

Ik heb al hier en daar op fora en in zoekfunkties rondgeneusd, maar blijf op mijn honger zitten. Wat wou ik weten ? Welk materiaal je 'standaard' meeneemt, en in welke tas je dat kwijtkunt. Ik bedoel dus: ik heb een hele kruiwagen materiaal: body's, lenzen, flitsers, statieven, enz. Maar je kunt moeilijk alles meenemen. Ik heb dus altijd mijn camera (D700) met standaard zoomlens in de wagen liggen in zijn eigen 'snuittas', om nooit verrast te zijn als zich een opportuniteit voordoet om een mooie foto te maken. Maar dan heb ik dus dikwijls iets te weinig bij.
    Nu wil ik een tas kopen waar wat meer gerief in kan, en ik vroeg mij af wat je nu eigenlijk altijd mee moet hebben. Ik heb het natuurlijk niet over specifieke opdrachten, want dan kies je uit de 'kruiwagen' wat je nodig hebt en vertrekt. Maar bv welke lenzen, welke andere toebehoren. Dus zo klein mogelijk en toch redelijk volledig.
    En probleem nummer twee: welke tas leent zich daar het beste toe, is het meest handig in gebruik, enz.
    Mocht over dit onderwerp al eerder een discussie zijn gestart, dan mijn verontschuldigingen voor mijn onoplettendheid.
    Graag jullie mening.

Re: Welk materiaal / welke fototas

hangt er vooral vanaf wat je hebt denk ik.
    ik heb meestal mijn primes mee (3), mijn body (off course) waar de 35mm als standaard opzit, verder nog flits, extra batterijen voor zowel camera als flits en extra kaartjes.

ik heb geen auto, dus ik neem alles met de fiets mee. naar kot moet ook mijn laptop mee, dus gaat dat in een lowpro fastbak 350.
    daar is buiten de body, 2 extra primes en flits nog plaats voor 2 extra lenzen of 1 flits en 1 lens. beetje afhankelijk waar ik mij aan verwacht zit daar nog de 18-55 kit bij met de 55-200, die soms vervangen wordt door een sb 24

als je daarentegen met een 70-200 zit, verlies je plaats.
    laatst bij studio 73 mooie rugzak gezien. niet gepast, maar ik vermoed dat 2 body's met zooms (bv 24-70 en 70-200) erinpassen + nog wat extra's.

als je met de auto de verplaatsingen doet en verder niet al te veel hoeft te sleuren, is een extraatje dus niet zo zwaar
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Soms eerst eens op wat je zoals zou meenemen of wat je hebt ...als ik een D700 zou hebben zou ik een 14-24 en 24-70 hebben, met een 70-200, een 50mm en een grip (minstens, want ik ken voor de rest de Nikonlenzen niet zo heel goed). Een polarisatiefilter en ND-filter als je dat hebt, een beschermingsfilter voor 'glasgevaarlijke' locaties.

Ben zelf fan van Lowepro . Echt fantastische tassen...goede klantendienst voor de levenslange garantie ook trouwens .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik neem natuurlijk als basis de D 700 met de 24-70 mee. Daarnaast zou ik een tele meenemen, in mijn geval de Sigma 100-300. De 14-24 Nikon is zeker ook een superlens, maar ik denk dat die iets minder frequent gebruikt wordt. Een flits (SB 800) moet er natuurlijk ook bij. Ik heb voorlopig geen grip voor de camera, maar misschien komt die er nog. Verder nog wat kleiner spul zoals geheugenkaartjes en filters, maar die nemen niet zoveel plaats in.
        Zoals ik al zei, het moet niet allemaal mee, maar ik wil graag op de meeste omstandigheden voorzien zijn.
        Heeft het nut om ook nog een (meestal zwaar) statief mee te zeulen ?

Comment

statief kan je perfect in de koffer van de auto laten liggen, dus dat kan mee. voor de rest zou ik gewoon zorgen dat je alles mee krijgt.24-70 en je tele zeker. de 14-24 zou ik ook proberen.
          Moet je er nadien nog ver mee dragen, of is het maar tot op kantoor waar je het nadien mooi kan laten staan tot 's avonds om het dan weer in de auto te zetten...

ik zou voor een schoudertas gaan waar alles in past met wat ruimte boven je body voor de extra grip
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik ben onlangs overgeschakeld naar FF en mijn oude rugzak was gewoon te klein geworden (Lowepro Oriontrekker II) na véél online zoeken en bekijken heb ik uiteindelijk de Kata 3N1-20 gekocht.

De Kata 3N1 is een reeks van rugzakken die je zowel als rugzak of slingbag kan instellen, en zowel voor links- als rechtshandigen kan ingedeeld worden. Je kan ze krijgen in 3 formaten (10/20/30) en er zijn dan ook nog varianten met een apart laptop (of netbook) compartiment.

De afwerking is beter dan Lowepro, de tas is heel goed doordacht ontworpen en je heel compact terwijl je er toch een hele berg aan materiaal in krijgt. Ik krijg het volgende allemaal netjes in mijn 3N1-20, het is even zoeken (en een klein beetje knip & naai werk) geweest maar alles heeft zijn plaatsje en zit stevig en veilig opgeborgen. (indien er ** bijstaat, kun je dit item snel uitnemen via de hoofd opening in slingmodus)

Compartiment via zij-opening
            - Canon 5D + Grip + RC2 plaatje + 24-70 F2.8 L met omgekeerde zonnekap **
            ---> (klaar om snel uit te nemen)
            - 17+40 F4 L zonder zonnekap **
            - 430 EX + Omnibounce ** (580EX moet ook nog lukken denk ik)
            - 50mm F1.4
            - 85mm F1.8 met omgekeerde zonnekap **
            - Offshoe cord voor m'n flits **

Kleine zakjes links en rechts, ééntje eenvoudig toehankelijk in slingmodus
            - Pola filter + (binnenkort) ND filter , 77mm
            - Lensdoekje, kleine spullen
            - Cleon II radio-afstandsbediening voor 5D
            - Extra batterij'en voor camera én flits
            - extra lenskapje etc...

compartiment bovenaan (behoorlijk klein, met onderverdeling)
            - Regenponcho van decatholon (grote van een portefeuille)
            - enkele balpennen, papier zakdoekjes, stift, lensstift
            - Gorillapod SLR Zoom statief + Manfrotto RC2 balhoofd (creatief opvouwen, heel krap)
            - Zwiters zakmesje en zaklampje

Voor mij de perfect rugzak, niet te opvallend, héél compact, alles kan mee én snel en eenvoudig toehankelijk.
            Ik zou je deze rugzak zeker aanraden als je iets compact wil waar toch wat materiaal in kan! Die winkel in Mariakerke, Gent heeft een groot aanbod aan Lowepro tassen, maar ook deze 3N1 reeks van kata hebben ze liggen (eventueel in voorraad, dus even vragen). Ook hun prijzen zijn redelijk scherp.

mvg, Michiel.

::EDIT::
            Ik neem die echter enkel mee als ik weet dat ik foto's ga nemen... wel heb ik zeer vaak m'n oude 400D+Grip+50mm F1.4 mee, om me te stimuleren om meer foto's te nemen.
            Last edited by MichielBrugge; 3 september 2010, 11:37.
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

Comment

Ik heb een lowerpro Slingshot voor als ik smorgens de wei in trek en een Canon foto tas als ik de stad in trek...Juist genoeg beide om mijn materiaal mee te zeulen..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
              X