Ik heb al hier en daar op fora en in zoekfunkties rondgeneusd, maar blijf op mijn honger zitten. Wat wou ik weten ? Welk materiaal je 'standaard' meeneemt, en in welke tas je dat kwijtkunt. Ik bedoel dus: ik heb een hele kruiwagen materiaal: body's, lenzen, flitsers, statieven, enz. Maar je kunt moeilijk alles meenemen. Ik heb dus altijd mijn camera (D700) met standaard zoomlens in de wagen liggen in zijn eigen 'snuittas', om nooit verrast te zijn als zich een opportuniteit voordoet om een mooie foto te maken. Maar dan heb ik dus dikwijls iets te weinig bij.
Nu wil ik een tas kopen waar wat meer gerief in kan, en ik vroeg mij af wat je nu eigenlijk altijd mee moet hebben. Ik heb het natuurlijk niet over specifieke opdrachten, want dan kies je uit de 'kruiwagen' wat je nodig hebt en vertrekt. Maar bv welke lenzen, welke andere toebehoren. Dus zo klein mogelijk en toch redelijk volledig.
En probleem nummer twee: welke tas leent zich daar het beste toe, is het meest handig in gebruik, enz.
Mocht over dit onderwerp al eerder een discussie zijn gestart, dan mijn verontschuldigingen voor mijn onoplettendheid.
Graag jullie mening.
Nu wil ik een tas kopen waar wat meer gerief in kan, en ik vroeg mij af wat je nu eigenlijk altijd mee moet hebben. Ik heb het natuurlijk niet over specifieke opdrachten, want dan kies je uit de 'kruiwagen' wat je nodig hebt en vertrekt. Maar bv welke lenzen, welke andere toebehoren. Dus zo klein mogelijk en toch redelijk volledig.
En probleem nummer twee: welke tas leent zich daar het beste toe, is het meest handig in gebruik, enz.
Mocht over dit onderwerp al eerder een discussie zijn gestart, dan mijn verontschuldigingen voor mijn onoplettendheid.
Graag jullie mening.
Comment