Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Balhoofd gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Balhoofd gezocht

Ik zoek een balhoofd te kopen voor op mijn Manfrotto statief.
    Het balhoofd zou een Canon 7D met batterygrip met EF 24-70L of EF-35-350L lens moeten kunnen houden.
    Over welk balhoofd spreken we dan? Iemand ervaring met een bepaald balhoofd?

Alvast bedankt.
    Wimblog.be
    urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

Re: Balhoofd gezocht

Ik heb een Manfrotto statief 055XProB, en daarop een Markins Q3 Emile, waarvan ik zeer tevreden ben, op dit probleempje na. Die combo is stevig genoeg voor mijn 7D, met eender welke lens uit m'n collectie.
    Mijn vrouw heeft -in navolging van een collega macrofotograaf- gekozen voor een Really Right Stuff BH-55, en zij is zeer tevreden van haar combinatie.
    Hangt er dus een beetje van af wat soort fotografie je doet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Ik heb die van Manfrotto zelf..Gewoon losdraaien en alle richtingen uit..Makkelijk en snel.
      En houd mijn 70-200 ook goed met een lensbeugel wel te verstaan.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Welke van Manfrotto, want je hebt er toch verschillende wat betreft het gewicht ze kunnen houden?
        Wimblog.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Young Crazy Fool Bekijk bericht
          Welke van Manfrotto, want je hebt er toch verschillende wat betreft het gewicht ze kunnen houden?
          This one...
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Een 35-350 is een vrij zware lens; die zou ik dan ook enkel toevertrouwen aan de toppers onder de balhoofen: Markins, Arca Swiss, Really Right Stuff en Kirk. Foto Konijnenberg voert de laatste 3 merken in; voor Markins moet je online bestellen.
            Reken maar op zo'n 300 ŕ 350 euro voor een deftig balhoofd (= geen creep, muurvast) of je zal je het beklagen.
            Ikzelf heb een Arca Swiss Z1p en ben er heel tevreden over.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb deze en ben er tevreden van.

Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ik vind die nog al doorzakken na vastzetten.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik vind die nog al doorzakken na vastzetten.
                  Voor wat ik die gebruik is hij goed.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hangt der een beetje van af wat je wil uitgeven hé, ik was niet echt bereid voor 350 euro aan een balhoofd te geven, al wist ik, dat je dit wel dient te doen als je kwaliteit wenst. Ik besloot om de gok te wagen en kocht dit:

Voor mijn gebruik is het prima , het is een grote verbetering tegen mijn vorige drie weg van Manfrotto, en ik gebruik het met de 5D, 5D MII, en 1D MII met de lenzen 70-200 en 300 mm, beiden dus met statiefgondel.

MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Thanks all.

Nu weet ik toch al dat het niet goedkoop zal zijn, maar ook dat ik zeker niet moet besparen - dat zou zonde zijn.
                      Wimblog.be

Comment

Ik heb ergens gelezen dat je derde statief+balhoofd combo pas de goede is.
                        Bij mij zou dat kunnen kloppen: begonnen met een Hama, zo'n all-in-one, met plastic onderdelen, dan de Manfrotto+Manfrotto combo, en nu dus de Manfrotto+Markins combo. Misschien dat ik ooit het (alu?) statief vervang door een carbon?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

misschien eens kijken bij: http://shop.fotorubens.be/photo (of http://shop.studio73.be/ is dezelfde keten), is mijn vaste leverancier (kennis/service en prijs/kwaliteit zeker OK)

Comment

ik gebruik de Markins Emile maar met lever-release , die kost iets meer maar is handiger dan met die draaiknop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Young Crazy Fool Bekijk bericht
                              Thanks all.

Nu weet ik toch al dat het niet goedkoop zal zijn, maar ook dat ik zeker niet moet besparen - dat zou zonde zijn.
                              Juist, dure lenzen vragen degelijk gerief om ze te dragen.
                              Besparen op een essentieel element als een balhoofd is inderdaad een zonde.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X