Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cokin Filter houder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cokin Filter houder

Hey,

Ik zou graag een filter houder kopen voor mee te filmen op mijn 550D. Welke raden jullie me aan? Ik heb nu enkel een kitlens + 50mm 1.8. Ik wil dus graag een polarisatie filter en een ND filter. Eigenvooral voor mijn kitlens aangezien ik met die lens het meeste landschappen/lucht mee ga trekken. Maar voor met die 50mm op het midden van de dag een filmpje te schieten heb ik ook een ND filter nodig. Daarom dacht ik dus de filter houder kant op te gaan.

Of raden jullie me toch aan om enkel filter te kopen die ik erop draai?

Ik zag bij Cokin bijvoorbeeld een filter houder, Cokin Filter holder a series. Kost niet veel en een cokin filter holder pro series, kost 110 euro. Dat is al wel wat aan de prijzige kant. Kosten die filters dan ook meer dan die op de a series passen ofniet?

Of andere goedkope adviezen?

Alvast bedankt!

Re: Cokin Filter houder

Is het waar dat er geen Fader ND bestaat die goed werkt in een filter houder? Of bestaan die ook?

Comment

Ik heb net een setje van Cokin aangeschaft (gedeeltelijk van iemand op het forum hier), ik heb nu een polarisatiefilter met houder en adapterrringen voor al mijn drie lenzen , 18-55mm, Sigma 10-20 en Sony 70-300g, voor 70€. Een B+W filter kost bijv. 150€ het stuk, dan was ik 450€ armer.
      Dit is mijn eerste polar filter en de toekomst zal uitwijzen of ik goede resultaten zal krijgen. Voor zo een groot prijsverschil zal het wel kwalitatief minder zijn, vermoed ik alleszins.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

ff iemands topic stelen noemen ze dit (sorry daarvoor)

heb besloten om cokin filters te gebruiken, één probleem, geraak niet echt wijs uit de verschillen die op hun site staan. a/p/x/z ??
        Mijn uitrusting staat in mijn handtekening en ben van plan om binnen een paar jaar op FF over te schakelen, maar zal mijn 7D waarschijnlijk niet weg doen.

Welk systeem koop ik dan? het Z-systeem?

mvg
        Laurens
        canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Ik heb zelf het P systeem. Dit systeem is geschikt voor lenzen met een diameter tot 82mm, dus nog bruikbaar voor mijn 24-70L lens. De maat heeft dus imho niets te maken met je toestel, maar wel met je lenzen.
          Wimblog.be
          urbanexploration.be & forum.urbanexploration.be

Comment

Dus is p systeem past dus ook op mijn 18-55 mm en op mijn 50 mm 1.8 lens.

Comment

De Cokin set is interessant voor al die cretieve filters.
              Maar een polafilter zou ik nu toch niet aanraden van dit systeem.
              Een polafilter gebruik je veel, en dat koop je best van een degelijk merk in een schroefmodel, niet voor die Cokinhouder. Al die Cokinfilters zijn kunststof, gevoelig voor krassen.......kortom minder kwaliteit.
              Enkel interessant voor filters die slechts af en toe eens wil proberen, dus zeker geen pola.

Comment

Working...
              X