Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melding CF kaart: "schijf is niet geformateerd" !!BALEN!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Melding CF kaart: "schijf is niet geformateerd" !!BALEN!!

Dit is verd*mme de tweede keer dat het me gebeurt:
    Eerst met een 4Gb CF kaart van Sandisk en nu met een gloednieuwe 16 Gb Extreme van SanDisk. Als ik bestanden op de CF via Bridge of de verkenner wil bekijken krijg ik de melding: Kaart is niet geformateerd, wilt u nu formateren JA/NEE.
    Ik ben nu rescuepro van SanDisk aan het draaien en hij geeft aan dat er 14Gb aan bestanden staat op de CF kaart. maar eigenlijk is dit gezeik waar ik niet op zit te wachten. Nu zijn het gelukkig foto's die ik van mijn eigen kids heb gemaakt...maar stel je voor dat zoiets gebeurt als je net klassenfoto's of een shoot hebt geschoten.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan voorkomen als het al te voorkomen valt)
    Hoe kan ik het best formateren...in de camera of via Bridge/PC?
    Waarom krijg je uberhaupt zon melding?

Alle info is welkom

Re: Melding CF kaart: "schijf is niet geformateerd" !!BALEN!!

Je kan beginnen met de kaart 'veilig te verwijderen'. of de kabel van de cardreader/fototoestel niet gewoon lostrekken, dan heb je geen corrupte data. normaalgezien

Comment

Volgens het instructieboekje (canon 50D) moet je formatteren met de camera.
      Met name wanneer je een nieuw geheugenkaartje hebt of het kaartje eerder is geformatteerd door een andere camera of pc.

Succes er mee.
      Last edited by heaucheneaudt; 1 augustus 2010, 19:12. Reden: spelfout

Comment

Dat is omdat een computer het kaartje op een andere manier kan formatteren dan de camera. Als je het echt juist doet (fat) maakt het in principe niets uit. Doe je het op de camera, ben je zeker dat het werkt.

Comment

Lap, weer iets dat ik niet wist !
          Ik heb een 1000D en het kaartje werd niet geformateerd.
          Onleesbaar op de PC maar gemakkelijk over te brengen met PSE en het nodige draadje ....
          Er staat nu effe niets meer op, moet ik dan toch nog formateren langs de camera ?
          Sorry, het is wat Chinees voor mij.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

sommige kaartjes doen daar raar over als je ze uit de camera haalt en je foto's overzet naar pc via cardreader.
            is hang meestal camera via usb aan pc en zo alles doorsluizen.
            en dan formatteren door camera.
            gaat tot op heden probleemloos
            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              sommige kaartjes doen daar raar over als je ze uit de camera haalt en je foto's overzet naar pc via cardreader.
              is hang meestal camera via usb aan pc en zo alles doorsluizen.
              en dan formatteren door camera.
              gaat tot op heden probleemloos
              Zo doe ik het ook overdracht gaat wel iets trager
              maar so what .
              Ook het in en uit steken van de CF kaart met al die pinnetjes
              [heb al een camera in mijn handen gehad met verbogen en afgebroken pinnen]
              Als het niet direct nodig is,laat ik de kaart dus in de camera zitten.

En voor gebruik de kaart in de camera formatteren.

gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

Comment

zolang er geen problemen zijn
                formateer ik nooit mijn Sandisk-CF's
                en k gebruik altijd kaartlezer om over te zetten

hopelijk komt t in orde Mon
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Mijn kaartjes worden voor iedere shoot geformateerd via de camera.

Het overzetten gebeurt door middel van een cardreader.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik gebruik altijd de USB kabel tussen camera en computer.
                    De kaart laat ik ook zo veel mogelijk in de camera zitten.

Om de paar keer formatteer ik het kaartje.

ALTIJD veilg verwijderen, daar heb ik wel al problemen mee gehad, en ook dat een kaartje vroeger corrupt werd zodra ik het in de lezer stak...

Comment

Ik formateer altijd in de camera ,nooit in de PC .Wanneer ik een nieuw kaartje aanschaf is het eerste wat ik doe de kaart in de camera formateren.Nog nooit geen problemen gehad.

Groetjes
                      Albert

Comment

Tx, ik heb mijn lesje geleerd. Gelukkig de foto's terug kunnen krijgen met rescuePro van Sandisk, maar dit wil ik niet nog een keer meemaken
                        Volgende week moet ik van schoolfoto's maken van 200 kids...je moet er toch niet aan denken....BRrrrr.
                        Ik ga eens een laptop proberen aan te sluiten op mijn camera. Lijkt me voor deze klussen ideaal. Je hoeft niet mobiel te zijn en ik kan de foto's meteen opslaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                          Tx, ik heb mijn lesje geleerd. Gelukkig de foto's terug kunnen krijgen met rescuePro van Sandisk, maar dit wil ik niet nog een keer meemaken
                          Volgende week moet ik van schoolfoto's maken van 200 kids...je moet er toch niet aan denken....BRrrrr.
                          Ik ga eens een laptop proberen aan te sluiten op mijn camera. Lijkt me voor deze klussen ideaal. Je hoeft niet mobiel te zijn en ik kan de foto's meteen opslaan.
                          Of neem een Wi-Fi SDHC Card;
                          Draadloze transmissie van foto's, video's en RAW via haar eigen draadloze netwerk op de computer en online sharing sites zoals Facebook, YouTube, Flickr, enz.,WLAN 802.11b/g/n, Wi-Fi Geotagging Possitions Service (WPS), draadloos internet beschikbaar, toegang via open netwerken en hotspot-toegang. AdHoc Transfair voor uw foto's en video's rechtstreeks vanaf je camera naar je computer te zenden zonder gebruik van een router.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ochjee...dat klinkt erg mooi...maar daar heb ik echt helemaal geen kaas van gegeten.
                            Heb je dan alleen een speciaal kaartje nodig?
                            Voor ik nog meer domme vragen stel zal ik eens wat gaan googelen
                            Tx (en nog bedankt voor de service, heb je nog leuke CF aanbiedingen?!!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                              Of neem een Wi-Fi SDHC Card;
                              Draadloze transmissie van foto's, video's en RAW via haar eigen draadloze netwerk op de computer en online sharing sites zoals Facebook, YouTube, Flickr, enz.,WLAN 802.11b/g/n, Wi-Fi Geotagging Possitions Service (WPS), draadloos internet beschikbaar, toegang via open netwerken en hotspot-toegang. AdHoc Transfair voor uw foto's en video's rechtstreeks vanaf je camera naar je computer te zenden zonder gebruik van een router.
                              Ik zat hier laatst naar te kijken, maar slaat hij ze dan én op het kaart én op de aangesloten laptop op?

Ik ben namelijk veel te bang dat die laptop kuren gaat vertonen en je uiteindelijk zonder foto's zit (beetje bang voor nieuwe techniek denk ik )
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                              X