Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaartjes - vewarrend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF kaartjes - vewarrend

Sinds kort heb ik een 7D en zijn CF kaartjes die ik had wat klein geworden

Nu ik ben aan het kijken naar een paar kaartjes, maar ik snap het toch niet:

De Sandisk CF 8 GB Extreme 60MB/s en heeft UDMA, kost €66
    De Sandisk CF 8.0 GB Extreme IV 45.0MB p/s UDMA kost € 106,76
    De Lexar 8GB 300X CF UDMA kost € 85,92

Vanwaar deze grote prijsverschillen?

[Edit]

De Sandisk Extreme IV ondersteunt wel UDMA
    Met dank aan Sieg
    Last edited by Nortel; 18 januari 2010, 11:39.

Re: CF kaartjes - vewarrend

Merk en snelheid, winkel, promotie, ....
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nortel Bekijk bericht

De Sandisk CF 8.0 GB Extreme IV 45.0MB p/s geen UDMA kost € 106,76

Vanwaar deze grote prijsverschillen?
      De Sandisk CF 8 GB Extreme IV 45 mb/s ondersteund wel UDMA !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Mjah, de 7D ondersteunt UDMA, de vraag is: is dit nuttig, moet ik hiervoor gaan?
        Voor zover ik begrepen heb heeft dit enkel nut als je heel veel/lang in burst mode schiet zodat het toestel sneller van buffer naar kaartje kan schrijven.

Ik denk niet dat ik die burst mode extreem veel ga gebruiken. Ik ben niet zo'n spotter die, als er een vliegtuig passeert, op het knopje druk en nagenoeg letterlijk de vliegtuigen uit de lucht 'mitrailleert'.

Comment

Mijn snelste (nuja minst trage) kaartje was een Kingston Elite Pro 16GB 133X (20MB W, 25MB R) en na elke vuurstoot duurde het redelijk lang (ong 1,5 sec per beeld) voor de buffer was weggeschreven
          Je kan ondertussen wel voortschieten zolang de buffer geen 15 beelden bevat, maar het is toch een voordeel dat hij zo snel mogelijk leeg is
          (juist dan komt de shot van je leven)

Daarom heb ik om te proberen een LEXAR Pro 233X UDMA 8GB (35MB R/W) gekocht
          Lexar, a leading memory brand, was born from innovation to create industry-leading data storage and memory solutions worldwide. We deliver best-in-class products that outperform the competition and provide our customers with unwavering reliability and superior customer service.

(voor 34 EUR bij MyMemory.com, geen namaak, gratis verzending)

Nu gaat het rode lichtje van de buffer 3 maal sneller uit

Maar om in te lezen in de camera op een gewone USB kaartlezer is het niet sneller dan de Kingston (ong 1 beeld/sec, hierop kan ik wel wachten)
          Ook een schrijftest was niet sneller

Die UDMA schijnt dus wel te werken in de camera

8GB is snel vol met een 7D, neem maar een 16GB
          Ik zie nu dat ze ook de Pretec kaartjes hebben
          Last edited by palombian; 18 januari 2010, 12:12. Reden: Pretec

Comment

pas ook op met lees- vs schrijfsnelheden
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

De Sandisk CF 8.0 GB Extreme IV 45.0MB p/s UDMA kost € 106,76
              Ik had er ook naar gezocht en niet gevonden wat het eigenlijke verschil tussen die 60MB/s en de Extreme IV is. Ik vermoed uiteindelijk alleen de snelheid, maar het is niet duidelijk of uw camera er iets uit weet te halen.

Ik heb uiteindelijk de IV gekozen, maar dan hier dubbel zo groot als jouw voorbeeld en goedkoper. http://www.cinteff.be/nederlandscn/a...-901-udma.html

De reden waarom die betere kaart goedkoper lijkt is waarschijnlijk omdat die shop die later zelf heeft aangekocht waardoor deze goedkoper is. De prijs van geheugen kan snel veranderen.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Voor zover ik kan opmaken is de extreme IV beter bestand tegen schokken en dergelijke...

Enfin, FotoDirk bedankt voor de tip heb bij die site een Extreme IV 16GB kaartje gekocht

Comment

Voor zover ik kan opmaken is de extreme IV beter bestand tegen schokken en dergelijke...

Enfin, FotoDirk bedankt voor de tip heb bij die site een Extreme IV 16GB kaartje gekocht
                  Jij bij Otto, ik ben na het werk even binnengesprongen te Putte. Maar opsturen kan even eenvoudig.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

prijs/kwaliteit : Sandisk Extreme III 30MB/s ideaal
                    op Ebay in Duitsland 8GB aan 50€ transport inbegrepen
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ben op het spoor gekomen van Sandisk CF 8 GB Extreme 60MB UDMA en wel bij de Hyper carrefour in St-Kruis Brugge (misschien in andere carrefours ook) aan de prijs van 59€ (en dit is geen promotieprijs).

Comment

Is het niet eerst eens nuttig om uit te zoeken wat de schrijfsnelheid van een 7D is?
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Is het niet eerst eens nuttig om uit te zoeken wat de schrijfsnelheid van een 7D is?
                          Klopt een snellere kaart dan je cam aankan is ergens overbodig.
                          Maar af en toe stop je hem misschien (ik altijd) in een kaartlezer waar je die extra snelheid wel weet te benutten.

En blijven vergelijken, want het is niet de eerste keer dat de nieuwere snellere kaart met dezelfde capaciteit goedkoper in de winkel ligt dan de oudere tragere versie. De prijzen van geheugen gaat nu eenmaal vaak naar beneden en veel winkels passen niet hun oude stok aan.

Dus de prijs van zo'n 60 Euro voor dergelijke 8 Gb kaart lijkt mij meer dan ok te zijn.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik heb bij onze otto Knap een SD 16Gb extreme (60Mb/s) gekocht voor 89 Euro. Dat was ook helemaal geen gekke deal. Ik kijk vaker op zijn site, af en toe zitten er hele scherpe aanbiedingen bij. Snelle levering en goede service Een lexar heb ik nog nooit geprobeerd...zijn die het proberen waard?

Dat prijsverschil, die is inderdaad enorm...Fotodirk zegt het al...dus goed spitten

Nu schiet ik nooit tig foto's per seconde....slechts 1 Zal ik wel afgeleerd zijn in de studio.

Comment

Working...
                            X