Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor nen 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits voor nen 50D

Hallo

Nu met deze nieuwe Canon 50D zou ik er graag een nieuwe fliser willen voor kopen ik denk aan Canon - FLASH SPEEDLITE 580EX II of Metz - MB 58 AF-1 CANON DIGITALE FLITS is er een flits die beter is denken jullie ik bedoel gemakkelijker werken of zo de kracht van deze vind ik al goed maar ik zou graag zo makkelijk mogelijk te werk willen gaan vandaar deze vraag aan mensen met ervaring

Gr John
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Re: Flits voor nen 50D

Ik heb voor mijn 7D de volgende flitsen getest :

Canon 430 EX II
    Canon 580 EX II
    Nissin Speedlite 866i
    Metz 58 AF 1

Het is uiteindelijk de Canon 580 EX II geworden, wel de duurste uit de hoop, maar met het grootste bereik.

Draadje is te vinden op http://forum.belgiumdigital.com/f36/...66-310142.html

Beide flitsers die je aanhaalt, Canon 580 en Metz 58, zijn vergelijkbaar in prestaties.
    Metz is iets goedkoper, maar daarom niet slechter.
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ik denk de Canon 430 EX II
      Te kopen deze flits zal zeker voldoende zijn voor huwelijks reportage's en eventueel extra belichting om schauwen aan te pakken buiten als ik modellen fotografeer bv op een locatie en dat is waar deze moet voor dienen dus ganse podium's of festivals moet ik niet fotograferen dus aan kracht zal ik genoeg hebben bij deze ook het weg bergen zal iets makkelijker zijn de tip hoger lijkt mij een hele gust te zijn

Gr John en bedankt voor je bericht
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

430 is zeker niet slecht, en is mij ook aangeraden geweest (te lezen in bovenvermeldt draadje), maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de 580, gewoon om niet tegen de limieten te lopen van de 430 (als ik daar al geraak)

Zo veel groter is de 580 niet tegenover de 430

kijk hier eens :

Er staan hééél wat filpjes op youtube aangaande flitsen, maar ook over objectieven, fototoestellen, etc
        Gewoon even zoeken en uren kijkplezier gegarandeerd. Je krijgt informatie , altijd handig. Vooral de "unboxing" filmpjes, gaan van de doos openen tot het gebruik.

Comment

Awel ben nog is een beetje aan het kijken geweest en eigelijk de Sigma EF 530 DG Super Canon is nog beter in prijs kracht en kwaliteit ik denk dat deze het zal worden voor 214 euro kan je niet in den donker zitten

Comment

klopt inderdaad, die Sigma is bijna even sterk als de Canon580, dus zou een goede koop moeten zijn voor ongeveer de prijs van een Canon430.

Veel plezier ermee

Comment

Hoi,

Ik heb ooit een Sigma gehad en heb die na tegenvallende resultaten terug verkocht.
              Ze was zeker krachtig genoeg maar dichtbij gaf ze een slechter resultaat t.o.v. de Nikon die ik dan gekocht heb.
              (Ik heb ze eerst vergelijkend getest tegen de Nikon van een vriendin)
              Het was wel een 500ST als ik het me nog goed kan herinneren en ik weet niet hoe de Canon's presteren.

mvg Jozef
              D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
                klopt inderdaad, die Sigma is bijna even sterk als de Canon580, dus zou een goede koop moeten zijn voor ongeveer de prijs van een Canon430.
                er is meer van belang als alleen het richtgetal en het vastzetsysteem van de nieuwe Canon flitsen is veel handiger.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ja idd ik heb ondertussen ook weer veel gelezen dat de sigma ma wa minder is van bouw enz .... Ik heb idd ook al wat reactie's gelezen dat ze de Sigma terug verkocht hebben miss toch ma beter bij de Canon 430 EX II blijven en eigelijk zoals ik zeg grote podiums verlichten moet ik niet voor de studio het ik een Cactus setje dus ik kan ook zelfs samen met de Canon 430 EX II verder hé ik zal morgen is alles in de handen nemen voel ik ook al iets aan hé doe ik thuis ook al is

Comment

Als je geen Canon wenst kijk dan eens naar:
                    - Metz Mecablitz 36 AF-4 Canon
                    - Metz Mecablitz 48 AF-1 Canon
                    - Metz Mecablitz 58 AF-1 Canon
                    De eerste is wellicht te zwak, maar de twee andere zijn echte aanraders.
                    Werken ook volledig met het ETTL syssteem van Canon.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik heb de 430II en ben daar heel tevreden van!
                      De goede batterijen en die kan de burst goed volgen indien nodig
                      Ook de sterkte heeft me nog niet in de steek gelaten!
                      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                        Ik heb de 430II en ben daar heel tevreden van!
                        De goede batterijen en die kan de burst goed volgen indien nodig
                        Ook de sterkte heeft me nog niet in de steek gelaten!
                        Ik denk zo een 10 meter dat moet kunnen overbruggen hé de 430II ?

Comment

Working...
                        X