Nadat mijn (ideale
) statief is gestolen, ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik had een Gitzo GT3540LS met lange spikes. Als ik dat opnieuw moet kopen, kost me dat meer dan 600 euro. Dat is erg veel geld, en tweedehands kan ik al weken niets vinden.
Ik ben dus aan het kijken naar andere merken, die nieuw wel in mijn budget passen (ongeveer 400€). Gitzo is volgens mij het beste wat er te krijgen is, maar dus te duur. Het nieuwe RRS-statief lijkt me ook fantastisch, maar dat kost 1000€...
Ik ben aan het lonken naar de Benro C-398M8, kost nieuw 419€. Maar er is bitter weinig gebruikerservaring over te vinden op het net.
Maar er zijn wellicht nog andere merken die gelijk(w)aardige kwaliteit bieden zoals Velbon, Redged, Manfrotto ...
Voorwaarden voor mij:
-Ingeplooide hoogte minder dan 70 cm
-Maximale hoogte minimaal 142 cm
-Géén middenkolom, of minstens omkeerbaar in 20 seconden
-Spikes moeten mogelijk zijn.
-Max gewicht van 2,3 kg.
-Maximale belasting van 15 kg of meer mogelijk.
-Poten met draaisluiting, en ze mogen niet meedraaien.
Moeilijk is het!

Ik ben dus aan het kijken naar andere merken, die nieuw wel in mijn budget passen (ongeveer 400€). Gitzo is volgens mij het beste wat er te krijgen is, maar dus te duur. Het nieuwe RRS-statief lijkt me ook fantastisch, maar dat kost 1000€...
Ik ben aan het lonken naar de Benro C-398M8, kost nieuw 419€. Maar er is bitter weinig gebruikerservaring over te vinden op het net.
Maar er zijn wellicht nog andere merken die gelijk(w)aardige kwaliteit bieden zoals Velbon, Redged, Manfrotto ...
Voorwaarden voor mij:
-Ingeplooide hoogte minder dan 70 cm
-Maximale hoogte minimaal 142 cm
-Géén middenkolom, of minstens omkeerbaar in 20 seconden
-Spikes moeten mogelijk zijn.
-Max gewicht van 2,3 kg.
-Maximale belasting van 15 kg of meer mogelijk.
-Poten met draaisluiting, en ze mogen niet meedraaien.
Moeilijk is het!
Comment