Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser op een Canon 450d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flitser op een Canon 450d?

Hallo,

Mijn schoonmoeder heeft fotografie als hobby opgepakt en neemt sindsdien haar 450D van Canon overal mee naar toe. Niks bijzonders, gewoon kiekjes van mensen op familie feesten maken.

Maar ze maakt vrijwel altijd binnen foto's en gebruikt hierbij haar interne flitser van haar camera. Hierdoor worden de foto's altijd heel erg hard. Reden genoeg dus om haar te verrassen met een externe flitser voor haar verjaardag.

Weet iemand of de Canon Speedlite 270EX een beetje veel soeps is voor iemand die aan bovenstaande beschrijving voldoet? Hij is lekker compact en past binnen ons budget om uit te geven. Of is het verstandig om direct een stap hoger te gaan?
    http://alifeinmusic.wordpress.com/

Re: Welke flitser op een Canon 450d?

Nen EX 430 is toch wel minimaal hoor, en bij voorkeur nen EX 580 II !

MVG, Jeff c.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

MVG, Jeff c.
      ...voor kiekjes van mensen op familiefeesten?
      Daar zal de 270 met een bounce al voldoende voor zijn, dan zal ze al veel zachter belichten dan rechtstreeks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        ...voor kiekjes van mensen op familiefeesten?
        Daar zal de 270 met een bounce al voldoende voor zijn, dan zal ze al veel zachter belichten dan rechtstreeks.
        Kan de 270 wel bouncen ?
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ja, dat kan hij. (Tenminste als het betekent dat je de kop omhoog kan draaien)
          http://alifeinmusic.wordpress.com/

Comment

Voor iets rond de 72,00 euro meer dan de 270EX heb je de Metz 48.
            Niet te krenterig zijn voor uw schoonmoeder.
            Die Metz is stukken krachtiger dan de 270EX.
            Trouwens bij Metz heb je nog een Metz 36 voor 80,00 euro.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kan de 270 wel bouncen ?
              Ja hoor, zo'n opzetkapke als bounce (ze noemen dat verkeerdelijk zo want dat is eigenlijk diffuser, maar soit).

Comment

MVG, Jeff c.
                En waarom minimaal de EX430? Je geeft niet aan hoe je tot deze conclusie/advies bent gekomen

Zelf heb ik de EX430 gekocht deze voldoet voor mijn minimale gebruik prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                  En waarom minimaal de EX430? Je geeft niet aan hoe je tot deze conclusie/advies bent gekomen

Zelf heb ik de EX430 gekocht deze voldoet voor mijn minimale gebruik prima.
                  In het Canon flitsenlandschap zie ik maar twee flitsen die de aankoop waard zijn en ook in een systeem kunne gebruikt worden en dat zijn de 430 en de 580, dat is een aankoop die nooit verloren is, vandaar minimaal 430 ...

Comment

Maar het is wel een beetje zo dat men snel geneigd is om het duurste te adviseren op fora's maar ook in de winkels, vandaar mijn vraag waarom vindt je dat de 430 of 580 de beste keuze zijn en hier geef je helaas geen antwoord op

De 270EX heeft en richt getal van 27 en is uitgerust met een zoomreflector, waarmee lichtverdeling word aangepast aan de brandpuntafstand. Zo krijg je een optimale verdeling van licht. Tevens is het mogelijk om de zoomkop naar boven te kantelen, waardoor indirect flitsen ook mogelijk is.

Canon 270EX Speedlight kenmerken (die ik zo snel kan benoemen)
                    • maximaal richtgetal van 27 meter (voor huis tuin keuken gebruik voldoende)
                    • Snel en stil laden
                    • Zoomkop
                    • Indirect flitsen
                    • Instelbaar via je EOS menu
                    • 2 AA batterijen (430 EX 4 AA)

Voor de gene die weinig een flitser gebruikt en een klein (lichte) handzame flitser zoekt voor in de binnenzak. Voor huis tuin keuken gebruik geen verkeerde flitser

En de dure broeders bieden zeker meer mogelijkheden voor meer geld, maar heb je deze nodig. Zelf heb ik wel gekozen voor de 430 II EX, omdat deze naar links kan bewegen over een hoek van 0 – 180 graden en naar rechts over hoek van 0 – 90 graden. En betere optimalisatie heeft met betrekking tot witbalans

Staar je niet blind op een iets hoger richt getal. Meestal is dit alleen bij inzoomen, en zo groot is het verschil niet. Daarnaast: Hoe vaak heb je iets op meer dan 40 meter goed willen uitlichten met alleen flitslicht ?

Edit:
                    Introductie opzetflitsers

Mooiere flits belichting
                    Een flits vol open recht in het gezicht van je model is niet echt een vleiende manier om iemand vast te leggen. Met een paar simpele aanpassingen en een beetje theoretische kennis krijg je een veel natuurlijker en prettiger resultaat. Deel twee in de serie over flitsers.

Er is ook de nodige winst te behalen met een goede basis kennis van de belichtingsdriehoek
                    Last edited by Superdaantje; 23 juni 2010, 10:45. Reden: extra links

Comment

Waarom weten die nieuwkomers het steeds het best ?

Mij niet gelaten wat een ander op zijn body zet hé, ik heb het mijn... en ik ben der tevreden van, en dat wil ik gewoon delen met de forumleden, No More No Less !

Comment

Waarom weten die nieuwkomers het steeds het best ?

Mij niet gelaten wat een ander op zijn body zet hé, ik heb het mijn... en ik ben der tevreden van, en dat wil ik gewoon delen met de forumleden, No More No Less !
                        Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze gelijk alles voor waar aan nemen. Zoals al eerder aangegeven/gevraagd beargumenteer je advies eens

Tevens een vreemde redenering dat van nieuwkomers, als je het (alles) beter weet geef dan eens gedegen antwoord/advies, maar dat doe je niet. Ja losse floders van deze is beter of kom je het meeste tegen, maar waarom is die dan beter of kom je deze meer tegen ?

Comment

Ik zou voor de 430 gaan om volgende redenen...

* De 270 is echt niet veel krachtiger dan de ingebouwde flits.
                          * De 270 straalt ook geen AF straal uit wat wel handig is.

Het enige voordeel wat ik mij kan bedenken aan de 270 is de beperkte grootte en gewicht...

Comment

Working...
                          X