Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Circ. Pola filter op 17-55 2.8 - welke ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Circ. Pola filter op 17-55 2.8 - welke ???

Voor mijn objectief Canon 17-55 2.8 zou ik een circ. pola. filter willen aanschaffen, maar ik weet niet goed welke. Wat dergelijke filter is en doet heb ik voldoende op dit forum teruggevonden, maar ik vraag aan de mensen die ook deze lens bezitten en er een pola filter op gebruiken, welk merk, type .... enz zij gebruiken, en hoe tevreden ze er over zijn. Ik lees dat de goedkope (er zijn er reeds van 35 euro ) zo goed als waardeloos zijn, dat je de superdunne (duurdere) nodig hebt op een groothoekzoom om vignetering te vermijden ..... enz.
    Ik stel deze vraag vóór ik naar de winkel ga, omdat ik vrees dat ze me daar de duurste zullen proberen te verkopen. Als ik hier lees dat de duurste ook de beste is, dan heb ik er geen probleem mee om een dure (als het maar een goeie is) aan te kopen.
    Wie kan me helpen bij mijn toekomstige aankoop ?

Re: Circ. Pola filter op 17-55 2.8 - welke ???

Je hebt geen fullframe toestel, dus voor 17mm heb je geen echte slim filter nodig.
    Onlangs adviseerde ik in dit draadje nog de nog de Marumi DHG Super, goed te kopen op Ebay.

http://forum.belgiumdigital.com/f36/...-w-305551.html
    Test: http://www.lenstip.com/115.24-articl...L.D_72_mm.html
    Conclusie: http://www.lenstip.com/115.4-article...d_summary.html

Enkele testfoto's van mezelf:
    ttp://robspanjaart.smugmug.com/Lens-Evaluation/Marumi-77mm-DHG-circular/11786785_gotuF#832487552_bUEn7

Last edited by Spanjaart; 5 juni 2010, 00:07.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Ik gebruik enkel B+W nochtans heb ik het cokin systeem A en P maar vind die filters van Cokin niet zo goed hun werk doen als die van B+W.
      Ook heel goede zijn de Hoya Pro1 Digital Circular Polarizer 77mm MC = € 109
      De B+W Circulair Polarisatie 77mm kost iets meer dan € 127

Grtz, RF

@ Rob: die link werkt niet hoor.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        @ Rob: die link werkt niet hoor.
        Aangepast.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Ik heb een B&W Circulaire Polarisatiefilter 77mm, en het geluk dat al mijn "belangrijkste" lenzen 77mm diameter hebben. Die filter kostte me €108,76 eind 2008.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Bedankt voor de reacties. Als je naar de prijzen/testresultaten kijkt, heb je natuurlijk de neiging om voor Marumi te kiezen, maar op het Eos digitaal forum vond ik dit :

"Ik heb me laten vertellen dat de Marumi pola's gemaakt zijn van glas met daarop een polariserende folie. De goede merken etsen het in het glas zelf. Ik zou dus ff testen of je scherpteverlies hebt of zo."

Met als reactie :

"Volgens mij bestaan alle polafilters uit een folie tussen glas.
            Alleen het glas is verschillend, de folie komt altijd van Polaroid inc. "

Het zou mij, eerlijk gezegd, ook verbazen dat een folie gewoon op glas gekleefd wordt zonder enige bescherming door een ander glas, want dit zou de folie toch al te kwestbaar maken ????

Moeilijk om te beslissen dus .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
              [/I]

Het zou mij, eerlijk gezegd, ook verbazen dat een folie gewoon op glas gekleefd wordt zonder enige bescherming door een ander glas, want dit zou de folie toch al te kwestbaar maken ????
              Bij Marumi zal dat niet anders zijn hoor, ook al omdat je aan een pola kan draaien. Neem een Tiffen of Hoya, een middenmoot in prijs.

Comment

Working...
              X