Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP Business Inkjet série 2800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HP Business Inkjet série 2800

Ik kan deze printer aanschaffen aan +- 200 EUR. Nieuwwaarde ligt rond de 500.

Maar ... Ik ken deze absoluut niet en vind niet teveel reviews terug. Zeker niet van mensen die foto's willen afdrukken.

Ik zou deze gebruiken om af en toe eens beelden af te drukken.

Heeft er iemand ervaring met deze printer ?

Re: HP Business Inkjet série 2800

De 2800 kan redelijke foto's afdrukken, maar aangezien deze printer maar 4 inktpatronen heeft (geen pigmentzwart voor foto's , dus CMY-afdruk voor foto's, waarbij het "zwart" gemaakt wordt door de drie basiskleuren cyaan, magenta en geel over elkaar heen te leggen), is het contrast wel minder dan 5 kleuren-printers (zogenaamde CMYKK) zoals de HP B8550, die dankzij die extra fotozwart een beter contrast en punch geeft. Over het algemeen geldt: hoe meer inktpatronen, hoe meer vreugde. Wil je goede en neutrale z/w-afdrukken, dan moet er minstens 1 grijspatroon aanwezig zijn (zoals de Canon MP980/MP990 CMYKKG printer).

Je moet eens kijken op de duitse printersite www.druckerchannel.de, daar staat geloof ik een test van een vergelijkbaar HP business inkjet en de foto's, die ermee zijn afgedrukt, zijn redelijk goed, maar natuurlijk nooit zo contrastrijk en scherp als een afdruk van een Canon 5-kleurenprinter met 1 pl kleine druppeltjes.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Re: HP Business Inkjet série 2800

Bedankt voor de info !

Comment

Working...
      X