Is een Tiffen polarisatie filter even waardig als een B+W ? Er is een merkelijk prijsverschil...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tiffen = B+W
Collapse
X
-
Tiffen = B+W
Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-EDLabels: Geen
-
-
Re: Tiffen = B+W
Lijkt me niet , Ik gebruik deze B+W kaesemann circ pol MRC, bij een groothoek neem dan slim (de aller beste)
of welke ook een goede is bv deze
Hoya circular pol HD Slim extra dun (hardened glass) wel wat duurder deze filters.
Maar als je polariseren wilt, neem dan een goede filter met multicoating als je een duur objectief gebruikt.
-
ik zou deze willen monteren op mijn Nikor 12 - 24 f4 en met een adapter op de 18 - 200 VRIINikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED
Comment
-
Kijk eens naar deze!
MARUMI 77mm DHG SUPER Circular Polarizing CPL Filter
Rond de 50 euro op Ebay te koop en een van de beste filters die er bestaan.Last edited by Spanjaart; 11 april 2010, 12:37.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk berichtbij een groothoek neem dan slim (de aller beste)Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Wat is het verschil tussen deze 2 types:
- B+W Pol circular Kasemann Slim 77 E MRC Circulair Polarisatie Filter
- B+W Pol circular MRC Slim 77 E Circulair Polarisatie Filter incl. Objectiefdeksel
De eerste is goedkoper dan de 2e, ik dacht dat die Kasemann de duurste altijd is?Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED
Comment
-
-
Dat ze allebei veel duurder zijn dan de filter die ik je vanmorgen heb aanbevolen en niet beter. Plus dat ze een speciale dop nodig hebben die er telkens vanaf valt.
De Marumi is zo ongeveer de dunste filter waar een normale lensdop op past. Door het enorme verschil van invalshoek van het licht is een pola filter in de wijdste stand sowieso niet zo goed bruikbaar, dus mocht je in die stand een tikje vignettering krijgen (wat ik betwijfel) dan gewoon die uiterste stand vermijden.
Test: Marumi DHG SUPER Circular Polarizing CPL Filter 77mm
Enkele testfoto's van mezelf:
ttp://robspanjaart.smugmug.com/Lens-Evaluation/Marumi-77mm-DHG-circular/11786785_gotuF#832487552_bUEn7
Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
In verband met vragen over het wel of niet aankopen van een SLIM filter:
Hierbij 2 foto's.
Links de Marumi DHG SUPER en rechts de B+W SLIM.
Wat je hierbij kunt zien is dat de dikte nauwelijks scheelt, maar dat de B+W aan de binnenzijde is gemonteerd met een schroefdraad, waardoor de breedte naar voren doe iets groter is (en er geen lensdop meer in wil klemmen).
De Marumi steekt iets anders in elkaar waardoor de voorzijde iets wijder is. Qua vignettering zal het dus vermoedelijk niets schelen; ik kan het niet testen want mijn b+w is 72mm, dus past niet op hetzelfde objectief.
[
Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk berichtAls je beste van het beste wil, ga dan voor een polafilter van Nikon. Geen enkel filter kan hiermee evenaren. Maar.......kwaliteit heeft zijn prijs.
B+W kaesemann circ pol MRC, bij een groothoek neem dan slim, is een aardig alternatief.
Of eventueel mogelijk de Hoya circular pol HD Slim extra dun (hardened glass)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtKijk eens naar deze!
MARUMI 77mm DHG SUPER Circular Polarizing CPL Filter
Rond de 50 euro op Ebay te koop en een van de beste filters die er bestaan.
p.s.: 't was 63€...
Comment
-
-
Hoe bevalt de Marumi CPL? Ik ben van plan om deze ook te bestellen en wilde even navragen of die
inderdaad zo goed is.
Geen lastige verkleuringen of onscherpte?Have fun!
EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6
Comment
-
Ik ben ook zeer benieuwd of Indigo tevreden is natuurlijk, maar ik heb er in ieder geval geen last van.
En wat heeft Daddy Yo Yo gedaan?Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
Comment