Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser

Hallo,
    Ik ben op zoek naar een extern flitslicht voor een Canon eos450d. Mijn verkoper raadt me aan bij originele stukken te blijven (dat is ook de bedoeling), maar volgens een kennis kan ik gerust mijn flash van mijn vorig toestel (Kodak) op de Canon zetten. heeft hier iemand ervaring mee en kan je dat proberen of zit daar een risico in?

Bij voorbaat dank.
    Groetjes, Jos

Re: flitser

Bij sommige oudere flitsers kan er een te hoge spanning op de flitsvoet (bepaalde contacten) komen, en daar kunnen de meeste camera's niet goed tegen.

Er zijn wel goedkopere alternatieven dan de "echte" Canonflitsers, maar sommigen daarvan hebben wel beperkingen.

Met een 430EX II bijvoorbeeld ben je er zeker van dat die 100% compatibel is met je camera. Bij de meeste nieuwe Canon-DSLR's kan je bepaalde instellingen aanpassen via de persoonlijke voorkeur menu's, ik denk niet dat je die optie kan gebruiken met een Sigma of Metz flitser.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Buiten de te hoge spanning die nefast is voor je camera,flitsen deze flitsers meestal op volle kracht, en moet je spelen met je diafragma,iso en eventueel met ND-filters om de juiste belichting te krijgen.
      (Uit mijn analoge periode heb ik nog een macro-ringflits Canon ML3 die op volle kracht flitst op mijn 5D en 1D.Iso zolaag mogelijk,diafragma 22 en soms zelfs een ND-filter nodig.Richtgetal is maar 11.Gebruik ik mijn MT-24ex,dan is dit gewoon een plezier.Ettl etc.)

Comment

Hier kun je meer info vinden ivm flitsers:
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

ik maak gebruik van een sigma flitser op mijn canon toestel en dit werkt ook zonder enig probleem

en veel goedkoper want de volledige TTL-flitser met roterende kop kost zelfs nog net iets minder als de 430 EX
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
          X