Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alle foto's kwijt Sandisk CF!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Alle foto's kwijt Sandisk CF!!

Vandaag is het kaartje de Post opgegaan, terug richting Hong Kong. Ben benieuwd ... !

Comment

we duimen voor een goede afloop.

Comment

Ondertussen is het kaartje terug in Hong Kong aangekomen, de verkoper erkent de fout en zal het geld maandag terugstorten.
        Nu hier in BE maar een 32GB kaartje aankopen denk ik.

Comment

Waarom 32Gb psynce?

Als daar iets mee gebeurd ben je 32Gb ineens kwijt.. Niet beter om 4Gb * 8 of 8Gb * 6 te kopen?
          Ben je niet ineens alles kwijt...
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Omdat ik in RAW ga schieten. Ik bewerk toch steeds iedere foto in LR.
            Op mijn 8GB CF kaartje kan ik ongeveer een 250 foto's schieten.
            8x4=32
            250x4=1000

Ideaal dus.

Heb geen zin om constant van kaartje te wisselen. Ik moet het nog eens bekijken maar ik denk ook dat 4 kaartjes van 8Gb me een stuk duurder gaat uitkomen dan 1x32Gb.

Comment

Hoe groot zijn die RAW bestanden? Ik kan er meer dan 600 nemen met een 8GB kaartje...

32MB per foto, das niet niks
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Excuus, het zijn er 299 op een 8GB kaartje zie ik net.
                224 JPG + RAW.

Comment

Voila, het geld staat terug op mijn rekening. Eind goed, "al goed".
                  Bedankt voor jullie hulp allemaal!

Comment

Da's tof. Ik kom met mijn 5DII met een 16 GB kaartje toch toe voor een dagje schieten hoor... ;-) Grootste probleem is achteraf die bende in Bridge openen (worden op datum in één map gedropt, en dat geeft soms al eens problemen bij de eerste verwerking (op de laptop met 2 GB geheugen dan).
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
                      Omdat ik in RAW ga schieten. Ik bewerk toch steeds iedere foto in LR.
                      Op mijn 8GB CF kaartje kan ik ongeveer een 250 foto's schieten.
                      8x4=32
                      250x4=1000

Ideaal dus.

Heb geen zin om constant van kaartje te wisselen. Ik moet het nog eens bekijken maar ik denk ook dat 4 kaartjes van 8Gb me een stuk duurder gaat uitkomen dan 1x32Gb.

Ik gebruik enkel kaartjes van maximaal 4GB. Als er iets gebeurt, dan ben ik toch maar 1/4 van de foto's kwijt dan als ik met bvb een 16GB kaartje zou gewerkt hebben. Iedereen denkt hier het zijne over maar ik ben best tevreden met die 4 GB kaartjes, en ik heb nog een aantal 2GB die ik gebruik voor belangrijke shoots.
                      Verder koop ik mijn kaartjes van een gekend merk bij een lokale fotoboer. Wat maken die paar € uit op de aankoop van een kaartje??????

Waar is de tijd dat we nog met 36 opnames werkten, en op mijn middenformaat (6X4.5) hadden we 15 opnames. En we maakten ook onze foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                        Ik gebruik enkel kaartjes van maximaal 4GB. Als er iets gebeurt, dan ben ik toch maar 1/4 van de foto's kwijt dan als ik met bvb een 16GB kaartje zou gewerkt hebben. Iedereen denkt hier het zijne over maar ik ben best tevreden met die 4 GB kaartjes, en ik heb nog een aantal 2GB die ik gebruik voor belangrijke shoots.
                        Verder koop ik mijn kaartjes van een gekend merk bij een lokale fotoboer. Wat maken die paar € uit op de aankoop van een kaartje??????

Waar is de tijd dat we nog met 36 opnames werkten, en op mijn middenformaat (6X4.5) hadden we 15 opnames. En we maakten ook onze foto's
                        Hier idem, ook kaartjes van 4GB als je in het buitenland bent kan je dan tenminste een volledig kaartje backuppen naar een DVD.
                        En ook minder risico, bij mijn Nikon kan je ook kiezen om tegelijkertijd parralel naar twee kaartjes te schrijven.

Comment

[Mod-LesC]De volgende posts, die alle te maken hadden met mogelijke reclame of niet, werden verwijderd. Deze topic is ook alweer een aantal maanden oud, en ik vermoed dat de TS intussen geholpen is. Daarom gaat dit op slot.[/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                          X