Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ondertussen is het kaartje terug in Hong Kong aangekomen, de verkoper erkent de fout en zal het geld maandag terugstorten.
Nu hier in BE maar een 32GB kaartje aankopen denk ik.
Omdat ik in RAW ga schieten. Ik bewerk toch steeds iedere foto in LR.
Op mijn 8GB CF kaartje kan ik ongeveer een 250 foto's schieten.
8x4=32
250x4=1000
Ideaal dus.
Heb geen zin om constant van kaartje te wisselen. Ik moet het nog eens bekijken maar ik denk ook dat 4 kaartjes van 8Gb me een stuk duurder gaat uitkomen dan 1x32Gb.
Da's tof. Ik kom met mijn 5DII met een 16 GB kaartje toch toe voor een dagje schieten hoor... ;-) Grootste probleem is achteraf die bende in Bridge openen (worden op datum in één map gedropt, en dat geeft soms al eens problemen bij de eerste verwerking (op de laptop met 2 GB geheugen dan).
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFictionBekijk bericht
Omdat ik in RAW ga schieten. Ik bewerk toch steeds iedere foto in LR.
Op mijn 8GB CF kaartje kan ik ongeveer een 250 foto's schieten.
8x4=32
250x4=1000
Ideaal dus.
Heb geen zin om constant van kaartje te wisselen. Ik moet het nog eens bekijken maar ik denk ook dat 4 kaartjes van 8Gb me een stuk duurder gaat uitkomen dan 1x32Gb.
Ik gebruik enkel kaartjes van maximaal 4GB. Als er iets gebeurt, dan ben ik toch maar 1/4 van de foto's kwijt dan als ik met bvb een 16GB kaartje zou gewerkt hebben. Iedereen denkt hier het zijne over maar ik ben best tevreden met die 4 GB kaartjes, en ik heb nog een aantal 2GB die ik gebruik voor belangrijke shoots.
Verder koop ik mijn kaartjes van een gekend merk bij een lokale fotoboer. Wat maken die paar € uit op de aankoop van een kaartje??????
Waar is de tijd dat we nog met 36 opnames werkten, en op mijn middenformaat (6X4.5) hadden we 15 opnames. En we maakten ook onze foto's
Ik gebruik enkel kaartjes van maximaal 4GB. Als er iets gebeurt, dan ben ik toch maar 1/4 van de foto's kwijt dan als ik met bvb een 16GB kaartje zou gewerkt hebben. Iedereen denkt hier het zijne over maar ik ben best tevreden met die 4 GB kaartjes, en ik heb nog een aantal 2GB die ik gebruik voor belangrijke shoots.
Verder koop ik mijn kaartjes van een gekend merk bij een lokale fotoboer. Wat maken die paar € uit op de aankoop van een kaartje??????
Waar is de tijd dat we nog met 36 opnames werkten, en op mijn middenformaat (6X4.5) hadden we 15 opnames. En we maakten ook onze foto's
Hier idem, ook kaartjes van 4GB als je in het buitenland bent kan je dan tenminste een volledig kaartje backuppen naar een DVD.
En ook minder risico, bij mijn Nikon kan je ook kiezen om tegelijkertijd parralel naar twee kaartjes te schrijven.
[Mod-LesC]De volgende posts, die alle te maken hadden met mogelijke reclame of niet, werden verwijderd. Deze topic is ook alweer een aantal maanden oud, en ik vermoed dat de TS intussen geholpen is. Daarom gaat dit op slot.[/Mod]
Comment