Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neutral Density Filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Neutral Density Filter

    Hallo,
    Ik heb een vraagje ivm de ND filters, ik heb een groothoek lens van sigma, ik zou een 82mm filter moeten hebben. Als ik ga kijken op fotokonijnenberg.be dan is het hoogte een 77mm... Weten jullie wat me dat zal kosten? Ik zou erder voor een ND 103 of 106 willen gaan.
    (Ik kan wel een 82mm terugvinden bij een ND 102 maar dat is me iets te weinig)


    Weten jullie iets meer?
    Thx, Eric
    Next generation fotografeert met:
    Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

  • #2
    Re: Neutral Density Filter

    Ik heb verstaan dat je als richtlijn, ongeveer €1 per mm/lensgrootte moet nemen. Natuurlijk zal dat bij verschillende winkels wel iets schelen.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Neutral Density Filter

      Ik vermoed dat het wel een probleem zal worden met deze filtermaat. De levertijden zijn in ieder geval blijkbaar héél erg lang... Ik weet dat Ryan (nickname RDB) dik 9 maanden heeft moeten wachten op z'n ND-110 met 82mm filterdraad.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Neutral Density Filter

        Ok ik ga eens naar de fotospeciaal zaak
        Thx voor de tips mensen!
        Next generation fotografeert met:
        Nikon D700 + batterypack, Nikkor 24-70mm f2.8, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 28-200mm 3.5-5.6, Sigma 12-24mm F4.5-5.6 EX DG ASP HSM en wat filtsen...

        Comment


        • #5
          Re: Neutral Density Filter

          er is nog een draadje over grijsfilter!
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Neutral Density Filter

            Al gedacht aan inschuiffilters van bv Cokin Z pro reeks gaat tot ND8 en 96mm front.
            Dat is een modulair systeem en je kan daar ook zonnekapmodules bij gebruiken.
            Door andere aanpasringen zijn de filters ook bruikbaar voor kleinere lensdiameter.
            Is mogelijks niet dezelfde hoogstaande kwaliteit als topreeksen van B+W / Hoya

            een schroeffilter ND 8 van Hoya is op stock bij cameranu.nl aan € 45.


            mvg

            Franky

            Comment


            • #7
              Re: Neutral Density Filter

              Cokin heb ik vorig jaar gekocht, na 2 weken alles terug de deur uit, kleurzweem niet normaal... ( en het was de duurste reeks...)
              Dit is voor mij de oplossing gebleken, werkt gewoon top : http://www.teamworkphoto.com/index.p...x&cPath=78_769

              Die Lee filters zijn heel erg goed, ik gebruik de Pro Glass ND filters en die kan je tot 10 stops krijgen als je wil. Jammer genoeg erg duur, aan een houder, adapterring en enkele glasplaatjes ben je al snel 500 euro kwijt...
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment

              Working...
              X