Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Assist beam Canon 430ex II: feature of probleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Assist beam Canon 430ex II: feature of probleem?

    Hallo iedereen,

    Vorige jaar kocht 'k me een Canon speedlite 430ex II, heel tevreden van, maar het viel me - eigenlijk per toeval, ik sta
    zelden vóór de camera - op dat van de 2 Autofocus assistbeams 1 van de 2 niet altijd functioneert.
    Elke keer 'k denk dat hij wel degelijk stuk is, schijnt hij dan weer wel te werken. En dan na enige tijd is 't weer 't
    zelfde verhaal.
    Voor zover ik al getest heb, doet het fenomeen zich voor ongeacht er 'verse' 2700mA batterijen of batterijen die al een
    tijdje meegaan. (zo intensief vaak gebruik 'k m'n flits niet)
    Ook het beschikbare licht lijkt geen effect te hebben: zelfs in 't donker krijg 'k meestal slechts 1 beam.
    (wat trouwens wel genoeg is om te focussen hoor, maar aangezien 't nog in garantie is, zou 't stom zijn er geen gebruik
    van te maken)
    Ook het resetten van de flitssettings (zowel camera als flits zelf) levert geen verschil op.

    Alvorens 'k m'n flits voor enkele weken inlever bij K'berg ter reparatie, wou 'k toch nog even voor de zekerheid horen
    of dit toch niet 1 of andere witty feature van de flits is.

    Iemand een idee? Of een gelijkaardige ervaring met dit type?

    PS: zowel de handleiding van 't toestel als google zijn m'n dikke vrienden, maar die gaven me geen soelaas.

    tnx,

    sp00f
    Canon thingies

  • #2
    Re: Assist beam Canon 430ex II: feature of probleem?

    Het AF licht van een externe flitser wordt automatisch aangepast naargelang het gekozen scherpstelpunt.

    Doe maar eens een testje, kies eerst het centrale AF-punt en zie welk patroon het hulplicht geeft, en bekijk het patroon van het hulplicht daarna ook nog eens met een scherpstelpunt links of rechts...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Assist beam Canon 430ex II: feature of probleem?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Doe maar eens een testje, kies eerst het centrale AF-punt en zie welk patroon het hulplicht geeft, en bekijk het patroon van het hulplicht daarna ook nog eens met een scherpstelpunt links of rechts...
      Goh ja zeg ... Feeling stupid now
      Verklaart gelukkig wel waarom 't niet altijd een dubbele beam projecteerde. Bespaart me alleszins 2 à 3 weken gemis van 't apparaatje, hartelijk dank voor de opheldering!
      Canon thingies

      Comment

      Working...
      X