Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-400 flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon SB-400 flitser

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
    Nogmaals dat kan je ook met de Metz 48 af-1, waarom betalen mensen zo graag meer voor iets dat het niet waard is gewoon omdat er een Nikon logo opstaat.
    Bekijk eerst eens de Metz 48 af-1 en koop GEEEEEEEEEEN sb-600 of sb-800
    mm een SB-600 kost bij konijnenberg 199€
    een metz 48 af-1 kost daar 179€
    ik wist niet dat zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer was
    met de nikon sb-600 weet je 100% zeker dat je flits echt goed zal samen werken met je toestel
    en ik zou ook toch opteren voor een sb-600
    dit omdat je anders voor 90% zekerheid er spijt van gaat hebben dat je niet door hebt gebeten voor de duurdere flits welke wel een pak meer mogelijkheden bied

Comment

Hallo,

ben ook van plan om een SB-600 te kopen bij Konijn maar deze kost daar volgens mij 219 euro. Waar haal je die 199euro vandaan ?

mvg

erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
        mm een SB-600 kost bij konijnenberg 199€
        een metz 48 af-1 kost daar 179€
        ik wist niet dat zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer was
        met de nikon sb-600 weet je 100% zeker dat je flits echt goed zal samen werken met je toestel
        en ik zou ook toch opteren voor een sb-600
        dit omdat je anders voor 90% zekerheid er spijt van gaat hebben dat je niet door hebt gebeten voor de duurdere flits welke wel een pak meer mogelijkheden bied
        Vergelijk je dan ook verkeerd hoor, metz 48 af-1= sb-800.
        En de metz 48 af-1 bied alles wat je daarmee kan doen.

Comment

Dan vraag ik me toch af waar je dat gehaald hebt.
          Metz gebruikt een andere techniek om flashes te beoordelen dan Nikon, waardoor hun GN hoger uitkomt. Wanneer je ze in het echt naast mekaar vergelijkt komt de Metz een héél eind dichter in de buurt van de SB-600 dan van de SB-800.
          En natuurlijk, de Metz kan je niet gebruiken als CLS commander, iets wat de SB-800 wel kan, en héél goed doet.

Comment

Ik heb uitgebreide reviews naast elkaar gelegd en de sb-600 en sb-800 zijn zeker niet krachtiger dan de metz.
            Grappig dat ze de Tipa award wonnen boven de SB-800.
            Vergeet toch het logo aub en koop verstandig!
            En ja een sb-800 heeft een commander modus maar zoals ik kan lezen heeft hij een D90 en een D90 is gewoon zelf een commander!
            Bovendien zijn de Nikon flashes duurder en dat is zeker zo als je eerst een sb-400 wilt kopen!

Comment

Ik heb vroeger een SB-400 gehad en ik gebruikte die op een D60. Nu gebruik ik een SB-600 op een D300.

Beiden zijn goede flitsers. De SB-400 blinkt uit in z'n compactheid. De mogelijkheid om te bouncen is het grootste voordeel over de ingebouwde flits.

Als je veel landscape foto's maakt (camera niet gekanteld) is de SB-400 in 95% van de gevallen goed genoeg.

De SB-600 is vooral handig als je veel in portrait schiet. Je kan die kop namelijk niet alleen omhoog, maar ook opzij richten. Je betaalt er dan wel meer voor en moet heel wat meer plaats hebben. Als je graag wil flitsen met de flitser niet op de camera maar ernaast is de SB-600 wel de beste optie omdat je dan CLS kan gebruiken.

voor mij weegt de mogelijkheid om in portrait te bouncen door en dus prefereer ik de SB-600.

succes met je aankoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                Vergelijk je dan ook verkeerd hoor, metz 48 af-1= sb-800.
                En de metz 48 af-1 bied alles wat je daarmee kan doen.
                aandelen bij metz? zo extreem metz flitsen promoten?
                zoals aangehaald hanteerd metz totaal andere meetingswaarden voor hun richtgetal dus dat kan je niet gaan vergelijkken
                je moet een metz48 vergelijken met een SB-600 en niet met een SB800 of een SB900
                en zoals ik al zei is een nikon flits net wat beter afgesteld op een nikon body dan eender welke thirth party flits

Comment

Ik heb jaren met een Metz 40 MZ-2 gewerkt toen die plots de geest gaf.
                  Was er anders wel tevreden over.
                  Overgeschakeld naar Nikon flitsers en gemerkt dat deze toch nog een tikje betere resultaten gaven.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Allen bedankt voor de goede feedback...maar aangezien ik niet dikwijls de flits zal gebruiken ga ik me toch de SB-400 aanschaffen. Heb er één ocassie van iemand van de club van een vriend en die verkoopt hem voor 70 euro..;daar kan ik niet mee gekl**t zijn.

Als ik me dan toch later moest toeleggen op andere zaken en de SB-400 komt tekort dan kan ik nog een SB-600 overwegen. Ik ga de flits meestal gebruiken binneshuis en op reis. En de compactheid en gewicht spreken me wel aan,vooral voor op reis.

Die mens waarvan ik hem ga kopen was er zeer tevreden over en hij zei dat de bounce-kwaliteiten zeer goed zijn voor zo'n compacte flits.

Toch bedankt voor de uitleg en tips.

Grtz Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

voor die prijs mag je deze idd niet laten liggen.
                      Ik heb ook de SB-600 gekocht... maar zal hoogstwaarschijnlijk nooit zijn volle mogelijkheden benutten. hebben we zo niet allemaal veel liggen?
                      Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        Allen bedankt voor de goede feedback...maar aangezien ik niet dikwijls de flits zal gebruiken ga ik me toch de SB-400 aanschaffen. Heb er één ocassie van iemand van de club van een vriend en die verkoopt hem voor 70 euro..;daar kan ik niet mee gekl**t zijn.

Als ik me dan toch later moest toeleggen op andere zaken en de SB-400 komt tekort dan kan ik nog een SB-600 overwegen. Ik ga de flits meestal gebruiken binneshuis en op reis. En de compactheid en gewicht spreken me wel aan,vooral voor op reis.

Die mens waarvan ik hem ga kopen was er zeer tevreden over en hij zei dat de bounce-kwaliteiten zeer goed zijn voor zo'n compacte flits.

Toch bedankt voor de uitleg en tips.

Grtz Dirk
                        Je hebt groot gelijk. Die SB-400 is een zeer goede flitser, die gewoon doet wat ie moet doen: goed uitlichten en zelfs bouncen. Het verbruik is extreem laag.
                        Je zal er zeer tevreden over zijn. Voor dat geld is dat een weggevertje.
                        Indien flitsen toch nog later je ding zou zijn, kijk dan direct naar de SB-900.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                        X