Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eenbeenstatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eenbeenstatief

Ben op zoek naar een licht en gemakkelijk op te bergen eenbeenstatief (opberglengte=40cm), en natuurlijk ook iets degelijks.

Re: eenbeenstatief

Ik heb de Manfrotto 680B, met een 234RC kop (enkel voor landscape vs portrait), maar die is (ik heb 'm net gemeten) een kleine 60cm op z'n kortst. Maar zeker wat je noemt "degelijk".
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Bedankt LesC voor de tip!

Comment

Ik heb een Vanguard(dacht ik maar het schuimrubber er rond is verdwenen met naam), die je met één hand omdraai ont- en vergrendeld voor de drie delen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt voor de tip hjanssen!

Comment

Ik had de Manfrotto 681B, 65cm op zn korst. Zeer degelijk.
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

Comment

Bedankt voor de tip Sancho.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                Ik had de Manfrotto 681B, 65cm op zn korst. Zeer degelijk.
                Die heb ik ook en kan ik iedereen zéker aanbevelen
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Bedankt voor de tip MarkEL.

De Manfrotto 681B lijkt wel een must, maar hoort daar geen kop bij, bijvoorbeeld de 234?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Lato Bekijk bericht

De Manfrotto 681B lijkt wel een must, maar hoort daar geen kop bij, bijvoorbeeld de 234?
                    Klopt, daar hoort zeker nog een kop bij.. althans, de monopod ís wel te gebruiken zonder aparte kop maar dat werkt in de praktijk natuurlijk voor geen meter.

Ik heb in de meeste gevallen ook een Manfrotto 234RC kop erop staan, maar soms wissel ik deze ook nog wel eens met een 486RC2 balhoofd. Nu ben ik zelf niet zo tevreden over dit balhoofd bij gebruik op een driepoot (voornamelijk vanwege het zogenaamde creep), maar op een monopod werkt deze wel goed genoeg. Wanneer ik mijzelf nog een keer trakteer op een Markins of RRS balhoofd voor op m'n driepoot verhuist mijn 486RC2 waarschijnlijk voorgoed naar de monopod.

Comment

@ MarkEL,

zo komen we toch weer een stap dichter bij de oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Lato Bekijk bericht

Ik had er geen kop bij, omdat ik eerst wou kijken als ik de monopod veel ging gebruiken. Ik heb hem ondertussen verkocht om een statief aan te kopen

Ik heb hem in Zuid Afrika redelijk veel gebruikt om s avonds foto's te nemen, en ik moet zeggen dat het zonder kop redelijk goed ging

Maar de monopod is echt verkocht omdat het niet bij mn gebruik past, voor de rest zou ik de monopod zeker aanraden!
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          Ik had er geen kop bij, omdat ik eerst wou kijken als ik de monopod veel ging gebruiken. Ik heb hem ondertussen verkocht om een statief aan te kopen

Ik heb hem in Zuid Afrika redelijk veel gebruikt om s avonds foto's te nemen, en ik moet zeggen dat het zonder kop redelijk goed ging

Maar de monopod is echt verkocht omdat het niet bij mn gebruik past, voor de rest zou ik de monopod zeker aanraden!
                          Ik gebruik m'n monopod ook erg weinig. Eigenlijk gebruik ik hem alleen in combinatie met mijn 100-400L wanneer de lichtomstandigheden wat minder gunstig zijn...

Comment

Bedankt voor de bijkomende tips MarkEL en Sancho.

Comment

Na eerst een goedkope nu een Manfrotto Neotec 685B, wát een gemak, voor mij nooit meer een andere monopoot.

Comment

Working...
                              X