Ben op zoek naar een licht en gemakkelijk op te bergen eenbeenstatief (opberglengte=40cm), en natuurlijk ook iets degelijks.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eenbeenstatief
Collapse
X
-
-
Re: eenbeenstatief
Ik heb de Manfrotto 680B, met een 234RC kop (enkel voor landscape vs portrait), maar die is (ik heb 'm net gemeten) een kleine 60cm op z'n kortst. Maar zeker wat je noemt "degelijk".BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)
-
Ik heb een Vanguard(dacht ik maar het schuimrubber er rond is verdwenen met naam), die je met één hand omdraai ont- en vergrendeld voor de drie delen.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk berichtIk had de Manfrotto 681B, 65cm op zn korst. Zeer degelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Lato Bekijk berichtBedankt voor de tip MarkEL.
De Manfrotto 681B lijkt wel een must, maar hoort daar geen kop bij, bijvoorbeeld de 234?
Ik heb in de meeste gevallen ook een Manfrotto 234RC kop erop staan, maar soms wissel ik deze ook nog wel eens met een 486RC2 balhoofd. Nu ben ik zelf niet zo tevreden over dit balhoofd bij gebruik op een driepoot (voornamelijk vanwege het zogenaamde creep), maar op een monopod werkt deze wel goed genoeg. Wanneer ik mijzelf nog een keer trakteer op een Markins of RRS balhoofd voor op m'n driepoot verhuist mijn 486RC2 waarschijnlijk voorgoed naar de monopod.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Lato Bekijk berichtBedankt voor de tip MarkEL.
De Manfrotto 681B lijkt wel een must, maar hoort daar geen kop bij, bijvoorbeeld de 234?
Ik heb hem in Zuid Afrika redelijk veel gebruikt om s avonds foto's te nemen, en ik moet zeggen dat het zonder kop redelijk goed ging
Maar de monopod is echt verkocht omdat het niet bij mn gebruik past, voor de rest zou ik de monopod zeker aanraden!"Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
500px
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk berichtIk had er geen kop bij, omdat ik eerst wou kijken als ik de monopod veel ging gebruiken. Ik heb hem ondertussen verkocht om een statief aan te kopen
Ik heb hem in Zuid Afrika redelijk veel gebruikt om s avonds foto's te nemen, en ik moet zeggen dat het zonder kop redelijk goed ging
Maar de monopod is echt verkocht omdat het niet bij mn gebruik past, voor de rest zou ik de monopod zeker aanraden!
Comment
Comment