Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eenbeenstatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eenbeenstatief

Ik gebruik mijn monopod hoofdzakelijk bij langdurig gebruik (bvb voetbalmatch, observatie dieren) van 'zware' lenzen zoals de 70-200/2.8 en 300/4.
    Een stuk beweeglijker dan een statief en toch nog vrij stabiel. Vooral de ontlasting van het gewicht van camera + lens is de grote meerwaarde bij gebruik.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

niet goed gelezen, de Neotec is veel te lang (maar wel super) een monopod waar ik alleen maar heel goede dingen over hoor is de Feisol CM1471.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogerke Bekijk bericht
        niet goed gelezen, de Neotec is veel te lang (maar wel super) een monopod waar ik alleen maar heel goede dingen over hoor is de Feisol CM1471.

http://www.feisol.nl/feisol-cm1471-f...f-tas-p-6.html

Persoonlijk zou ik kiezen voor CM 1401, want bij de CM 1471 heb je 170 cm uitgeschoven, bij de CM 1401 163 cm.
        170 cm is zeer hoog, want reken daar nog 10 cm bij voor het oculair vd camera = 180 cm ooghoogte!
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Gitzo GM3551.
          Tot 1m92, dus heel handig indien je bij een evenement (betoging, huwelijk) even op een stoelje,trapje,omheining klimt - zodat je met voldoende steun over de hoofden kunt fotograferen
          Ingeklapt 54cm, dus nog doenbaar om overl mee te dragen.
          0.65Kg is niet te zwaar
          Voldoende stevig om zware lenscombinaties te dragen
          Balhoofd, nu een RSS BH-40, voorheen de Markins Q3 emile
          Last edited by saphi; 22 maart 2010, 13:10.
          Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Manfrotto 681B + 234 kop is ook mijn combinatie. Heel tevreden over en wordt eigenlijk vrij veel gebruikt. Als het wat moeilijk is kun je een monopod ook ingeschoven an de camera laten hangen, en dan werkt hij een beetje als beeldstabilisator.

Comment

Ik heb een REDGED RMC-532 met REDGED RT-3 balhoofd. Ook een hele mooie combi. Bevalt mij zeer goed.
              Zeer licht en mooi hoog. Makkelijk in te schuiven met draai en terugdraaibeweging.
              Balhoofd heeft een waterpasje en beweegd heel soepel.
              Last edited by BrigitteVH; 22 maart 2010, 13:47.

Comment

Rogerke, vantje, saphi, fddent en brigittevanheck bedankt voor jullie reactie!

Ik raak er ondertussen wel uit, mijn voorkeur na al de vorige berichten gaat toch naar een van de Manfrotto's, vermoedelijk de 679B met 234 kop.

Comment

Working...
                X