Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijsfilter info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Grijsfilter info

    Rupselkopke, wat is je mening over dit filter?
    http://www.foto-konijnenberg.nl/prod...d_110_77e.html
    Gebruikte je deze ook bij je laatste foto met dat gladde water?
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #17
      Re: Grijsfilter info

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      Rupselkopke, wat is je mening over dit filter?
      http://www.foto-konijnenberg.nl/prod...d_110_77e.html
      Gebruikte je deze ook bij je laatste foto met dat gladde water?
      Kees, zoals Rupselkopke in z'n draadje van het gladde water heeft aangegeven heeft hij gebruik gemaakt van de B+W ND110:

      5DmkII + Efs 10-22@16mm + B+W 110( 10stops nd)
      Iso 100 , f18 , 30sec
      Da's inderdaad het filter in jouw link. Ik heb dit filter ook en ben er erg blij mee. Heb er o.a. deze foto mee geschoten (ik heb er bij lange na nog niet zulke mooie resultaten mee gemaakt als Rupselkopke )

      Het filter is best lastig verkrijgbaar maar bij deze webwinkel is 'ie momenteel op voorraad. Ik heb er destijds zo lang op moeten wachten dat 'ie op voorraad was dat ik het exemplaar van forumlid RDB heb overgenomen....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #18
        Re: Grijsfilter info

        Deze ND110 is ook bruikbaar voor de Niglinspo ?
        Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

        Comment


        • #19
          Re: Grijsfilter info

          Kijk voor filters, polarizers etc. eens bij
          http://www.factoryprices.nl/
          Hier zijn filters etc. vaak een stuk goedkoper dan elders. (dit geldt niet direkt voor andere producten op de website)
          Nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijf maar ben een tevreden klant.

          Comment


          • #20
            Re: Grijsfilter info

            Kan je een grijsfiltereffect ook niet verkrijgen door je diafragma dicht te nijpen én een lage ISO te gebruiken?

            Mij lijkt een verloopfilter interessanter om de overstraling in de lucht tov de voorgrond te verzachten. Een verloopfilter met zachte overgang kan je ook met de hand voor je lens juist postioneren, zonder opzetsystemen nodig te hebben.

            Comment


            • #21
              Re: Grijsfilter info

              Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
              Kan je een grijsfiltereffect ook niet verkrijgen door je diafragma dicht te nijpen én een lage ISO te gebruiken?

              Mij lijkt een verloopfilter interessanter om de overstraling in de lucht tov de voorgrond te verzachten. Een verloopfilter met zachte overgang kan je ook met de hand voor je lens juist postioneren, zonder opzetsystemen nodig te hebben.

              Stel je even voor dat je reeds op de laagste isowaarde zit en het kleinste diafragmagetal ( bv f22) maar je sluitertijd is nog steeds hoger dan wat je zou willen. Hoe ga je de sluitertijd verder vertragen zonder nd filter
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #22
                Re: Grijsfilter info

                Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                Kan je een grijsfiltereffect ook niet verkrijgen door je diafragma dicht te nijpen én een lage ISO te gebruiken?

                Mij lijkt een verloopfilter interessanter om de overstraling in de lucht tov de voorgrond te verzachten. Een verloopfilter met zachte overgang kan je ook met de hand voor je lens juist postioneren, zonder opzetsystemen nodig te hebben.
                10 stops?


                Mij lijkt een oliefilter interessanter, mijn auto is toe aan een klein beurtje.
                Anders gezegd, elk filter heeft zijn eigen doel.

                Comment


                • #23
                  Re: Grijsfilter info

                  Ik zit te wachten tot de Light Craft Workshops Fader ND 77 mm terug ergens voorradig is. Kost een pak minder en is blijkbaar ook heel goed. (is een vari ND)
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Grijsfilter info

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Stel je even voor dat je reeds op de laagste isowaarde zit en het kleinste diafragmagetal ( bv f22) maar je sluitertijd is nog steeds hoger dan wat je zou willen. Hoe ga je de sluitertijd verder vertragen zonder nd filter
                    Met de oliefilter van heauchen..?
                    Zonder gekheid: zulke situaties zoek jij wel op voor je foto's met lange sluitertijden maar echt courant is dat toch niet op dit forum.
                    Voor elke filter is er een toepassing, ook voor een grijsverloopfilter.
                    OK?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Grijsfilter info

                      Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                      Met de oliefilter van heauchen..?
                      Zonder gekheid: zulke situaties zoek jij wel op voor je foto's met lange sluitertijden maar echt courant is dat toch niet op dit forum.
                      Voor elke filter is er een toepassing, ook voor een grijsverloopfilter.
                      OK?
                      Zoals met veel dingen is het gebruik van sterkere nd's voor lange sluitertijden de laatste jaren sterk toegenomen.Meer en meer mensen ( ook op bd) maken er gebruik van of willen experimenteren. Het is net zoals HDR of Infrarood een hype die wel een tijdje kan duren......een welkome afwisseling op datgene wat wat we gewoon zien zijn. Grijsverloopfilters zijn stilletjes aan ( door het digitaal bewerken van foto's) minder interessant geworden. Vroeger was het nagenoeg de enige manier om de belichting uit te balanceren....nu zijn er ook andere methodes mogelijk. Voor mij pers. nooit geen grijsverloop filters meer.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Grijsfilter info

                        Ben op zoek naar een 2e hands ND110, niet te vinden
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                        Comment


                        • #27
                          Re: Grijsfilter info

                          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                          Ben op zoek naar een 2e hands ND110, niet te vinden
                          Verbaast me niets eerlijke gezegd. Ik was vorig jaar op zoek naar een nieuw exemplaar (77mm) en die was toen al helemaal nergens verkrijgbaar. Heb uiteindelijk het geluk gehad dat RDB zijn exemplaar wegdeed ten gunste van een zelfde filter met 82mm.

                          Als ik jou was zou ik een nieuwe bestellen voordat ze weer eens uitverkocht zijn....
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment

                          Working...
                          X