Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer kopen

    Ik print zelden fotos af , maar als ik het dan toch ééns doe heb ik graag goede kwaliteit, ik vraag mij af of de "Canon Pixma IP3600 een goede keuze is voor mij ?
    Iemand ondervinding met deze printer ?
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: Printer kopen

    De Canon zal allicht goed zijn, ofwel kies je voor de Epson P50.
    Vergelijk misschien best eens de prijzen van de cartridges, want die bepalen uiteindelijk de kostprijs.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Printer kopen

      Als je maar zelden foto's afdrukt, is een printer dan wel een zinnige investering?
      Is het in dat geval niet eenvoudiger - en op termijn voordeliger - om die paar foto's te laten afdrukken in een fotozaak?
      It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

      Comment


      • #4
        Re: Printer kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
        Als je maar zelden foto's afdrukt, is een printer dan wel een zinnige investering?
        Is het in dat geval niet eenvoudiger - en op termijn voordeliger - om die paar foto's te laten afdrukken in een fotozaak?
        Ik gebruik de printer ook wel voor andere zaken , b.v. mijn bankuitrekesel , soms eens een brief enz.Momenteel heb ik een oude Epson Stylus photo 870 , de fotokwaliteit trekt op niets en als de kleureninkt op is kan ik ook geen brief meer printen met de zwarte inkt.
        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

        Comment


        • #5
          Re: Printer kopen

          Als je ook andere dingen wenst te printen dan foto's. Dan inderdaad naar Canon kijken. Kies er eentje die naast de zwarte cartridge voor foto's ook nog een zwarte voor normaal drukwerk heeft. Dus minstens 5 cartridges nodig (Yellow, Mangenta, Cyaan en 2x zwart).

          Vele andere fabrikanten werken met cartridges die je moet wisselen.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Printer kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
            Ik gebruik de printer ook wel voor andere zaken , b.v. mijn bankuitrekesel , soms eens een brief enz.Momenteel heb ik een oude Epson Stylus photo 870 , de fotokwaliteit trekt op niets en als de kleureninkt op is kan ik ook geen brief meer printen met de zwarte inkt.
            Ik vrees dat dit met alle printers zo is: Ook met Canon kan je niet verder printen als er één kleur op is. Een tip: probeer eens een oudere Canon IP4500 op de kop te tikken. Deze maken nog gebruik van de grotere CLI-8 en PGI-5Bk inktpatronen. Deze print zeer snel en ook zeer mooi foto's en bovendien is deze ook zeer snel met gewone tekstafdrukken.

            De nieuwere Canonprinters (IP3600, IP4600, MP540, MP640, MP980 etc) gebruik makend van de piepkleine CLI-521 en PGI-520 inktpatronen hebben namelijk een vervelende eigenschap. Canon heeft de autoreiniging zodanig geprogrammeerd dat deze veel meer dan de vroegere printers een reininging doorvoeren, zogenaamd om de kans op verstopping te voorkomen. Laat dit bij elke reiniging telkens wat inkt te worden doorgespoeld en dat gecombineerd met een 1/3 minder inkt per patroon en gegarandeerd heeft Canon met deze toestellen een nieuwere en verbeterde melkkoeien gevonden bij de personen die deze printers kopen. Op het internet staan verontrustende berichten over de Canon MP980 all-in-one printers waarbij de inkt al na een 25-tal afdrukken al op was en dit ondanks de individuele patroontjes per kleur om zogenaamd de printkosten te verlagen.

            Goeie oudere Canonprinters zijn o.a. de IP4300, IP4500, IP5200, IP5300 en de MP830 en de MX850, die allemaal gebruik maken van de CLI-8 en PGI-5Bk patronen. Zuiniger met overbodige reinigingscycli en een goedkopere prijs/afdruk. Printkwaliteit is even goed en soms zelfs beter dan de nieuwere printers.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Printer kopen

              Bedankt voor de goede raad , maar ik heb juist de canon printer gaan kopen.
              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
              Web-Albums

              Comment


              • #8
                Re: Printer kopen

                heb juist even op zo'n online prijslijst gekeken ... denk dat ik canon mp 550 ga halen, dacht dat die dingen veel duurder waren ...

                Comment


                • #9
                  Re: Printer kopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  De nieuwere Canonprinters (IP3600, IP4600, MP540, MP640, MP980 etc) gebruik makend van de piepkleine CLI-521 en PGI-520 inktpatronen hebben namelijk een vervelende eigenschap. Canon heeft de autoreiniging zodanig geprogrammeerd dat deze veel meer dan de vroegere printers een reininging doorvoeren, zogenaamd om de kans op verstopping te voorkomen. Laat dit bij elke reiniging telkens wat inkt te worden doorgespoeld en dat gecombineerd met een 1/3 minder inkt per patroon en gegarandeerd heeft Canon met deze toestellen een nieuwere en verbeterde melkkoeien gevonden bij de personen die deze printers kopen. Op het internet staan verontrustende berichten over de Canon MP980 all-in-one printers waarbij de inkt al na een 25-tal afdrukken al op was en dit ondanks de individuele patroontjes per kleur om zogenaamd de printkosten te verlagen.

                  .
                  ik heb een Canon MP540 printer

                  in standard mode drukt hij meer dan 100 foto's af (eerste reeks patronen)
                  naderhand bleek dat ik maar 50 foto's afdrukte met het tweede set patronen maar
                  ik had dit uitgevoerd over langere periode , minder foto's per keer en over 2 maand
                  ipv over 1 maand.
                  hieruit besluit ik druk de foto's zoveel mogelijk op dezelfde dag af in plaats van te spreiden bv 1 foto per dag (in verband reinigen printkop)
                  Groeten Leon
                  http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                  Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                  Comment

                  Working...
                  X