Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

    Het stopt niet, nu hebben ze ook de technologie om CF kaartjes tot 144.000 TB te maken. KLIK

  • #2
    Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

    wacko

    en zeggen da ik nog met kingston 133x kaartjes zit van 8 & 4 gig voor mijnen 300D
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

      We spreken hier over de "standaard" compact flash.. die dus de "mogelijkheid" biedt om tot 140 petabyte op te slaan.
      Nu... gezien de geringe grootte van een CF kaartje denk ik dat we nog wel enkele tientallen jaren zullen moeten wachten tot er effectief 140 Pb op een CF kaartje past
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

        En wat hebben we hieraan in een camera?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          En wat hebben we hieraan in een camera?
          Heel veel foto's en alle foto's van je leven gemaakt op één kaartje.

          Er staat wel "mogelijkheid" tot 144.000 TB, maar de schrijf en leessnelheid van dat ding zou een grote buffer bijna overbodig maken, ganse cinemafilms in HD op een CF enz.

          Maar het zou wel eens definitief het einde van de harde schijf kunnen betekenen, tenminste als lees en schrijfsnelheid voldoen aan de computers van de toekomst.

          Comment


          • #6
            Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
            We spreken hier over de "standaard" compact flash.. die dus de "mogelijkheid" biedt om tot 140 petabyte op te slaan.
            Nu... gezien de geringe grootte van een CF kaartje denk ik dat we nog wel enkele tientallen jaren zullen moeten wachten tot er effectief 140 Pb op een CF kaartje past
            ik ben het met je eens. Het gaat hier over een technische uiteenzetting. Niet over een kaartje dat al gemaakt is. Nog wat geduld bebben

            Comment


            • #7
              Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

              Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
              We spreken hier over de "standaard" compact flash.. die dus de "mogelijkheid" biedt om tot 140 petabyte op te slaan.
              Nu... gezien de geringe grootte van een CF kaartje denk ik dat we nog wel enkele tientallen jaren zullen moeten wachten tot er effectief 140 Pb op een CF kaartje past
              140TB niet PB of Pb
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                140TB niet PB of Pb
                In de aankondiging staat wel duidelijk 144.000 TB of 144 PB. (PETABYTE) KLIK
                Last edited by Guest42; 24 februari 2010, 10:20.

                Comment


                • #9
                  Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  In de aankondiging staat wel duidelijk 144.000 TB of 144 PB. (PETABYTE) KLIK
                  Inderdaad, maar correcte afkorting van petabyte is = PB (Pb is Petabits)

                  En het gaat over de adressruimte om dit nu nog eens allemaal te kunnen opslaan zal er nog wel wat water naar de zee stromen.
                  Last edited by Destn; 24 februari 2010, 10:30.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Inderdaad, maar correcte afkorting van petabyte is = PB (Pb is Petabits)
                    En door dat ik Pb gebruik wordt het bij jou plots TB??...
                    We gaan toch weer niet gaan muggeziften he...
                    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                      Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                      En door dat ik Pb gebruik wordt het bij jou plots TB??...
                      We gaan toch weer niet gaan muggeziften he...
                      Ja die TB had ik van de commentaren van Tweakers overgenomen, maar is inderdaad PB.


                      En wat dat muggeziften betreft..
                      Ik heb liever een disk van 1TB voor de prijs van een disk van 1Tb. Correcte eenheden gebruiken he.


                      Om dan nog van TiBi en Tibi te zwijgen
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                        Hier worden wensen nogal snel voor waarheid genomen.

                        De beloofde kaartjes met 1TB zijn nog niet op de markt.
                        Momenteel is het goedkoopste geheugen een 32GB SDHC kaart. Met wat zoeken vind je ze voor 50-80 €, of circa 1,5-2,5 € per GB.

                        Om zo'n 1 TB kaart verkocht te krijgen zou de prijs toch wat lager moeten zijn dan zo'n 1500€ ..., en dat zal ongetwijfeld wel gebeuren, maar dan nog eens de stap naar 144 PB....

                        Met zo'n kaart van 1TB zou ik al tevreden zijn, zeker om backups te maken, maar dan voor zo'n 100€ per stuk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Hier worden wensen nogal snel voor waarheid genomen.

                          De beloofde kaartjes met 1TB zijn nog niet op de markt.
                          Momenteel is het goedkoopste geheugen een 32GB SDHC kaart. Met wat zoeken vind je ze voor 50-80 €, of circa 1,5-2,5 € per GB.

                          Om zo'n 1 TB kaart verkocht te krijgen zou de prijs toch wat lager moeten zijn dan zo'n 1500€ ..., en dat zal ongetwijfeld wel gebeuren, maar dan nog eens de stap naar 144 PB....

                          Met zo'n kaart van 1TB zou ik al tevreden zijn, zeker om backups te maken, maar dan voor zo'n 100€ per stuk.
                          Het gaat hier niet over wensen, maar over de mogelijke technologie, zie link.

                          En inderdaad, 64 GB is tegenwoordig ongeveer het grootste wat verkrijgbaar is bij Sandisk, en voor wat een prijs. KLIK

                          Comment


                          • #14
                            Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Het gaat hier niet over wensen, maar over de mogelijke technologie, zie link.

                            En inderdaad, 64 GB is tegenwoordig ongeveer het grootste wat verkrijgbaar is bij Sandisk, en voor wat een prijs. KLIK
                            dan ben je beter af bij transcend cf kaarten

                            Comment


                            • #15
                              Re: CF kaartjes tot 144.000 TB mogelijk, en nog sneller ook.

                              Dat blijft 4€ per GB.
                              Voor een TB wordt dat dan 4000€, en een PB 4.000.000 €...

                              't zal nog wel een tijdje duren voor we betaalbare TB kaartjes krijgen, en met die PB's zullen onze kleinkinderen misschien spelen.

                              Gellof me, voor het grote publiek ligt de pijngrens voor een geheugenkaartje rond de 50-100€€, voor pro's wat hoger. Kijk maar eens een paar jaar terug wat je voor je kaartjes betaald hebt.
                              Mijn duurste kaartje ooit was een 128 MB in 2003 aan 70€. Het laatste een 8GB kaartje aan 22€.
                              Ik denk er nog niet aan 250€ of 400€ te gaan betalen voor een 64 GB kaart. En momenteel zou ik ook niet weten waarom.

                              Als ik een TB kaartje interessant zou vinden is het om een backup van een PC te maken, maar nu zal ik dat wel doen met een externe HD van 100€.
                              Last edited by Guest14; 24 februari 2010, 15:55.

                              Comment

                              Working...
                              X