Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF expresscard reader

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF expresscard reader

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een compact flash kaartlezer die past in m'n Macbook Pro.
    Iemand die weet waar je zo'n CF expresscard reader dat kan kopen en/of gebruikservaringen heeft?

Alvast bedankt,
    StarX

Re: CF expresscard reader

is een gewone kaartlezer niet mogelijk?
    die hang je er gewoon met USB aan en kan je op veel plaatsen krijgen. Prijzen varierend van 5 tot 15 euro. afhankelijk van de snelheid en het aantal kaartjes dat je erin krijgt
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

een externe kaartlezer heb ik hier staan maar ik hou het graag compact. Met zo'n expresscard slot kan ik m'n MBP meenemen zonder extra zaken. Dit is natuurlijk geheel persoonlijk maar ik heb het liever zo.

Hetgeen ik zoek heb ik al gevonden voor SD maar nog niet voor CF...

Comment

Zelf gebruik ik deze van Hama KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Zelf gebruik ik deze van Hama KLIK
          Het probleem is dat die expresscard niet breed genoeg is voor een CF kaart, daarom zijn er verschillende voor sd kaartjes.

Deze Hama werkt natuurlijk wel, maar je kaart blijft zo'n 90% uit de reader steken ... de ideale manier om pinnetjes te buigen vrees ik ... ik heb noodgedwongen ook een Sandisk Extreme USB 2.0 reader gebruikt op de MacBook Pro, daar schuiven de CF kaartjes zo'n 80% in wat ik veel veiliger vind.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

[QUOTE=StarX;2569896]Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een compact flash kaartlezer die past in m'n Macbook Pro.
            Iemand die weet waar je zo'n CF expresscard reader dat kan kopen en/of gebruikservaringen heeft?

Op e-bay staan er verschillende beginnende van ong 10 euro.
            Ik heb een van China laten afkomen, maar mijn macbook pro loopt bij de transfert
            filmfiles naar premiere warm(heet) zodat ik een fout boodschap krijg en mijn mac moet afsluiten.Bij de transfert van photofiles heb ik minder problemen(duurt ook niet zolang). Een fenomeen dat ik niet heb met mijn dubbele sata expresscard (ook van China)

Groeten
            Flits

Comment

Die Hama zie ik wel zitten ondanks dat de CF kaart er zal uitsteken. Steekt de kaartlezer zelf uit de Mac?

Dank voor de voorstellen!

Comment

mss dit toch maar eerst lezen (goedkope cardreaders)

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                - Isaac Asimov-

Comment

OK, dit heeft me wel bang gemaakt... Een cardreader waar de kaart niet diep genoeg in gaat komt hier niet binnen.

Héél erg bedankt pquito!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht
                    OK, dit heeft me wel bang gemaakt... Een cardreader waar de kaart niet diep genoeg in gaat komt hier niet binnen.

Héél erg bedankt pquito!
                    Dat is hier ook de reden waarom ik een externe kaartlezer van Sandisk gebruik in plaats van de kaartlezer die in de computer ingebouwd is.
                    In de Sandisk kaartlezer gaat het kaartje veel dieper en dan is er veel minder kans dat de pinnetjes omgeplooid geraken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Jij hebt zoiets nodig

Ik denk dat je met dit type readers niet naar de goedkoopste moet gaan.
                      Hoofdreden waarom mensen kiezen voor dit type reader is omdat de transfersnelheden groter zijn dan de maximum snelheid die usb2 ondersteund.
                      In de laatste shoot stond een roundup van cf en sd kaartjes, daar gebruikten ze voor hun cf kaarten een firewire800 reader. bijv. voor de 90MB/S kaartjes
                      Last edited by spyro; 20 februari 2010, 08:40.
                      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ja, zo'n reader ziet er al betrouwbaarder uit. Maar dit past toch niet in het expresscard slot? Of zie ik het verkeerd?

Ik zal er de laatste shoot nog eens op na slaan, denk dat ik over dat artikel gelezen heb.
                        Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StarX Bekijk bericht
                          Ja, zo'n reader ziet er al betrouwbaarder uit. Maar dit past toch niet in het expresscard slot? Of zie ik het verkeerd?

Ik zal er de laatste shoot nog eens op na slaan, denk dat ik over dat artikel gelezen heb.
                          Bedankt
                          Je hebt gelijk, ging er van uit dat een express card slot pcmcia was.

Dan zal je de reader moeten zoeken die eerder beschreven werd.
                          En aangezien de express card smaller is dan de gemiddelde cfcard reader zal je
                          altijd een gedeelte hebben dat uit de laptop blijft steken.

Als het om de snelheid gaat kan je misschien kijken voor een firewire800 readertje.
                          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Heb me verleden week zo een FireWire 800 CF Sandisk Reader gekocht gekocht , zeer tevreden over maar kostte wel ongeveer 60euro.

Heb ook zo een goedkoop USB reader van 10euro via ebay , maar is fragiel en stukken langzamer heb ik ondervonden.

Link : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=200381820881 ( goedkoper kon ik niet vinden )

Mn nieuwe macbook pro heeft geen PCMCIA of Expresscard reader ...

Comment

Mss kan je hier iets mee doen...

Deze ???
                              Of hier vind je er ook meer
                              En hier ook nog
                              Lexar

Mvg
                              Last edited by Firechief; 21 februari 2010, 16:32. Reden: link toegevoegd

Comment

Working...
                              X