Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ! 5D mkII CF busy Err CF....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help ! 5D mkII CF busy Err CF....

Hallo,

Daarnet wat foto's gemaakt en kreeg de foto's niet opgeladen via een cardreader.
    CF terug in toestel gestoken , en krijg volgende meldingen: busy.... dan Err CF met de melding dat de kaart dient geformateerd te worden. Hij doet dit wel met AL mijn CF kaarten. Formateren gaat niet.
    Snap er niks van....

iemand hulp ?

Last edited by MDY; 1 januari 2010, 14:54.
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Re: Help ! 5D mkII CF busy Err CF....

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
    Hallo,

Daarnet wat foto's gemaakt en kreeg de foto's niet opgeladen via een cardreader.
    CF terug in toestel gestoken , en krijg volgende meldingen: busy.... dan Err CF met de melding dat de kaart dient geformateerd te worden. Hij doet dit wel met AL mijn CF kaarten. Formateren gaat niet.
    Snap er niks van....

iemand hulp ?

Blijkbaar soort kortsluiting gemaakt met card reader op de CF en overgebracht naar camera. Waardoor dus alle andere CF niet meer werken. Toestel binnenbrengen zal de boodschap zijn.
    Last edited by MDY; 1 januari 2010, 14:55.

Comment

Gezien het enorme aantal reacties ( niet dat ik enig medeleven verwacht )
      zal ik jullie op de hoogte houden van de verdere evolutie i.v.m. voorgaand euvel.
      Het kan misschien toch nog een of andere 5Dmk2 eigenaar ooit van pas komen.

Toestel vandaag bij Tech Repair binnengebracht, zeer vriendelijk onthaal.
      Met mijn UK salesreceipt netjes de garantie gekregen, en nu 4 weken wachten....

Ondertussen veel tijd om met mijn nieuws kerst kado: de Olympus Pen, te spelen.....

Comment

best wel pijnlijk dat je uw camera moet gaan binnendragen. Het zullen 4 lange weken zijn.

Comment

Gezien het enorme aantal reacties ( niet dat ik enig medeleven verwacht )
          zal ik jullie op de hoogte houden van de verdere evolutie i.v.m. voorgaand euvel.
          Het kan misschien toch nog een of andere 5Dmk2 eigenaar ooit van pas komen.

Toestel vandaag bij Tech Repair binnengebracht, zeer vriendelijk onthaal.
          Met mijn UK salesreceipt netjes de garantie gekregen, en nu 4 weken wachten....

Ondertussen veel tijd om met mijn nieuws kerst kado: de Olympus Pen, te spelen.....
          Eigenlijk snap ik niet hoe je een kortsluiting kan overbrengen naar je camera. Als het er eentje van sandisk was, dan heb je hier levenslange garantie op. Allez dacht dat dat ooit eens op de verpakking stond. 100 % zeker ben ik niet

Was er fysisch iets te zien ? Pinnetje verschoven, of .....
          Maar alles word dus met de garantie kosteloos hersteld.
          Zijn al je kaartjes nu om zeep ?

Comment

Hallo,

Snap er niks van....

iemand hulp ?

Krijg je met een andere cardreader de foto's van die kaart en andere kaarten te zien?
            Je zal wel moeten uizoeken of het aan de cf kaart ligt of de kaartlezer.

Oppassen dat je bv met een slecht kaartje opnieuw niet je herstelde camera opnieuw stuk maakt.

Veel succes en ik hoop dat je je toestel vlug mag terugverwachten
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
              Eigenlijk snap ik niet hoe je een kortsluiting kan overbrengen naar je camera. Als het er eentje van sandisk was, dan heb je hier levenslange garantie op. Allez dacht dat dat ooit eens op de verpakking stond. 100 % zeker ben ik niet

Was er fysisch iets te zien ? Pinnetje verschoven, of .....
              Maar alles word dus met de garantie kosteloos hersteld.
              Zijn al je kaartjes nu om zeep ?
              Heb al mijn kaartjes samen mat cardreader de vuilbak in gekieperd , neem geen enkel risico. Heb deze ook allemaal wanhopig in de cardreader en camera geprobeerd toen het allemaal niet meer werkte.

Vanaf nu gaat er een 16 gig card in en alles overdragen met usb kabel, ik vertrouw die CF pinnetjes voor geen haar meer.....

Was een sandisk kaartje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                Krijg je met een andere cardreader de foto's van die kaart en andere kaarten te zien?
                Je zal wel moeten uizoeken of het aan de cf kaart ligt of de kaartlezer.

Oppassen dat je bv met een slecht kaartje opnieuw niet je herstelde camera opnieuw stuk maakt.

Veel succes en ik hoop dat je je toestel vlug mag terugverwachten

Heb wel met een nieuwe card reader de foto's eraf gehaald, maar ik kan het zaakje niet meer vertrouwen...

Comment

Ik heb ook altijd een klein hartje als ik mijn CF kaartjes uit de camera haal, in de reader steek en ze daarna terug steek. Ik heb het met een PowerShot S40 voorgehad, pinnetje in de camera geplooid (hoe snap ik nog altijd niet, maar ja ) en natuurlijk zo kortsluiting gemaakt op de print

Gelukkig ook in garantie hersteld, maar toch.

Ik merk wel dat mijn Sandisk extreme reader een héél stuk sneller is dan mijn interne lezer in de PC, en beide zijn sneller dan met de USB kabel ... op mijn 40D is dit volgens mij nog altijd een USB 1.1 versie in de camera, 8gb raw overpompen blijft duren

Iemand die met de 5dII en USB werkt ? Is dat wel snel ?

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Denk niet dat het usb 1.1 is hoor, dan zou dat maar aan ong 1 MB/sec gaan.
                    De 5dII via usb overpompen is volgens dpreview heel snel (16MB/sec):

Bij een 40D is dat maar 7,5 MB/sec

Soms heb ik het wel als ik m'n geheugenkaart in de kaarlezer steek (of de kabel in usb poort), dat ie een prik geeft en m'n pc opnieuw herstart.
                    Dus vanaf nu aard ik me eerst (door bijv aan de pc kast te komen) vooraleer ik m'n kaart in de kaartlezer of de kabel in de usb poort steek.

Comment

Vanaf nu gaat er een 16 gig card in en alles overdragen met usb kabel, ik vertrouw die CF pinnetjes voor geen haar meer.....
                      Ik vrees dat elke methode nadelen kan hebben.
                      Via een USB verbinding kan er stroom worden uitgewisseld. Omdat je via USB ook apparaten kan opladen. Dus in principe kan het op die manier ook mis gaan.

Ik denk dat je bij geheugenkaartlezers eentje moet zoeken waar de kaart zoveel mogelijk in het toestel schuift. Dan is de kans dat je die er te scheef insteekt en zo een pinnetje kunt beschadigen kleiner.
                      Sommige lezers laten de kaart er nog voor meer dan 50% uithangen en dan vraag je misschien om problemen.
                      Last edited by FotoDirk; 4 februari 2010, 20:42.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik kan me moeilijk inbeelden dat je in een canon 5D mkII de kaart er scheef in plaatst. Ik werk zoveel mogelijkmet een 16GB in de 7D, en in de 40D met een 8GB. Het kan me eigenlijk weinig schelen hoe snel dit dan gelezen word bij PC overdracht, als het maar op een veilige manier kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          Ik kan me moeilijk inbeelden dat je in een canon 5D mkII de kaart er scheef in plaatst. Ik werk zoveel mogelijkmet een 16GB in de 7D, en in de 40D met een 8GB. Het kan me eigenlijk weinig schelen hoe snel dit dan gelezen word bij PC overdracht, als het maar op een veilige manier kan.

Het gaat om het schuin insteken in de cardreader, en inderdaad de cardreader die ik had was van het type "creditcard size" met waar de CF inderdaad ondiep enongemakkelijk inging, daar is alles verkeerd gegaan.

Comment

Zo, gewoon ter info.

5 jan binnen bij Tech Repair - gisteren netjes gerepareerd afgehaald ( pluim voor TR !! )
                            een afgebroken pinnetje in mij CF had de pinnetjes in de camera scheef geduwd.

Comment

Heb je de pinnetjes van zo'n USB-aansluiting in je cameras weleens goed bekeken?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X