Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio of niet??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studio of niet??

hey

ik heb net 1ste deel digitale fotografie achter de rug
    gevorderden start eind deze maand vooral flitsen
    ik heb in mei een 1ste communicant
    zou graag buiten foto's nemen maar ook in een studio
    kan het materiaal van een binnen studio ook buiten gebruikt worden???
    Graag jullie mening
    Alvorens ik een studio maak en een heleboel aankopen doe die misschien dan miskocht zouden zijn

grtz

Re: studio of niet??

Heb je een stopcontact buiten?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Of een generator erbij kopen die voldoende zwaar is
      Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
      Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Heb je een stopcontact buiten?

Oorspronkelijk geplaatst door melissa Bekijk bericht
        ....
        kan het materiaal van een binnen studio ook buiten gebruikt worden???

mwoah.... het kán wel.... maar aangezien die studioflitsers op 220V werken heb je dus inderdaad een stopcontact nodig... of anders een generator. Maar die kosten nogal een 'paar centen'. Bovendien heb ik zo'n vermoeden dat de mobiliteit met zo'n 'kist' ook nogal tegenvalt... Wil je buiten de studio bezig gaan met flitslicht, dan kun je het beste je licht eens opsteken op deze website en in het strobistenforum hier op BD.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

met een goed reflectiescherm kan je ook mooi belichten buiten...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

een reflectiescherm wordt mijn 1ste aankoop die kan je buiten en binnen gebruiken
            welke aankoop advies?????
            daarnaast heb ik een sb 900, dus misschien kan een softbox over mijn flitser gezet worden en kan ik me zo al behelpen buiten, met deze 2 veronderstel ik dat ik ook al mooie foto's kan maken
            welk aankoopadvies softbox , iemand ervaring met lastolite hotshoe softbox??
            de studioapparatuur zal ik maar voor binnen houden , ik dacht aan een lummen 8 van lastolite met 2 paraplu's, dus als ik daarbij mijn softbox van mijn sb 900 gebruik, zou dit al een mooie combi worden????

Comment

als refelectiescherm dacht ik aan een gewoon 5in1 scherm
              welke studioset raden jullie aan
              het is maar als hobby
              zelf heb ik reeds een nikon sb 900
              Falcon Eyes SS200F StarterSet, 2x SS200 FlitsKop / 2x Statief 2,4 mtr. / 2x SoftBox 50x70cm
              of
              Lastolite Lumen8 F400, Studio FlitsSet

Comment

De Falcon Eyes SS reeks is puur plastiek en geen aanrader.
                DE Lasolite is ook niet echt om naar huis te schrijven (wankele statieven, te kleine paraplus, geen softboxen, geen koeling).

Beter mischien de Linkstar (Illustar) FS 300D kit .

Wil je kwaliteit (kost ietjes meer) koop dan de Elinchrom D-lite's to go set.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

met de communie in het vooruitzicht is het vnl de bedoeling om foto's buiten te nemen met de oldtimer
                  is het dan niet beter dat ik een degelijk reflectiescherm koop?
                  normaal moet je buiten toch al mooi plaatjes kunnen schieten met een nikon d90-sb900 en een reflectiescherm ( zou graag een sunbounce hebben maar dat is ook al een kostelijk plaatje al je met de andere schermen vergelijkt)
                  had natuurlijk ook graag hier in mijn living een ministudio gemaakt om wat foto's te maken van de kindjes maar met 1 sb 900 zal dit niet gaan hé om mooie witte achtergrond te verkrijgen hé
                  maar als ik hoor dat je beter naar het duurdere materiaal gaat, dan loopt het al vlug op hé
                  was van plan een achtergrondhouder en zwart en wit papier te kopen met een flacon set maar blijkbaar is hier geen goede reactie op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melissa Bekijk bericht
                    met de communie in het vooruitzicht is het vnl de bedoeling om foto's buiten te nemen met de oldtimer
                    Hier had ik een linkje gepost naar een communiesessie die ik vorig jaar gedaan heb, set-up is nogal veel maar het geeft je misschien wat meer input & ideeën.
                    www.fotofolio.be

Comment

dat is wat ik zoek
                      maar ik zie dat je grote sunbounce hebt gebruikt , zelfs 2
                      véél lichtbronnen en deze heb ik reeds niet, dus ga ik niet zo duur gaan in aanschaf voor materiaal
                      jij hebt waarschijnlijk wel ervaring met sunbounce tgo gewoon 5 in 1 reflectie?

Comment

Hier is een discussie reflectiescherm - sunbounce
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                        X