Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectiescherm

    Hallo iedereen,

    Kan er mij iemand tips geven rond de aankoop van een reflectiescherm.
    Ik heb gezien dat er bij konijn een aantal in promotie staan.
    Het moet een handig scherm zijn om mee te nemen op locatie en welke dingen zijn er nog waar je op moet letten??

    Groeten en bij voorbaat dank

  • #2
    Re: Reflectiescherm

    Reflectiescherm + kwaliteit =

    1) California Sunbounce
    2) Lastolite

    Voor mij persoonlijk: California Sunbounce

    Alle andere alternatieven zijn kwalitatief een stuk minder.
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Reflectiescherm

      wat de vorige poster zei is idd wel goed.. maar direct ook "professioneel" duur -> de California Sunbounce; Heb je in hele grote maat (Pro)en kleinere maat (mini) en dan ben je meteen een paar 100 euro kwijt. Voordeel van deze is dat hij op een frame wordt gespannen (ja, er komt knutselwerk en genant knieënwerk aan te pas) en daardoor als 1 groot vlak het licht zal reflecteren naar je onderwerp.

      Bij "normalere" goedkopere reflectieschermen heb je dat niet zo. Die krijg je in zo'n rond tasje en als je de rits opendoet dan floept er 1 meter wobbelig scherm aan uit. En daarna kan je op Youtube gaan zoeken hoe je dat terug opgevouwen in dat tasje krijgt
      Ik heb zelf een Linkstar scherm, langwerpig van 75 cm ongeveer. Ben er niet echt weg van. Ik denk dat ze wel helpen maar bij mij zie ik nooit veel verschil dus heb het maar opgegeven. Maar ik kan me niet voorstellen dat iederèèn zo'n ervaring daarmee heeft, anders zouden schermen niet zo populair zijn.

      Waar je qua kleur op moet letten:
      -wit kaatst gewoon licht terug
      -zilver kaatst feller terug (als de zon schijnt is dat niet leuk voor ogen van je model)
      -goud geeft warme gloed
      -zwart zuigt licht op dus geen licht dat langs die kant teruggekaatst wordt
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: Reflectiescherm

        Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
        En daarna kan je op Youtube gaan zoeken hoe je dat terug opgevouwen in dat tasje krijgt
        Lol klinkt bekend in de oren
        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
        http://foto-actiecode.be

        Comment


        • #5
          Re: Reflectiescherm

          Hallo,

          Reeds bedankt voor de reacties.
          Ik schrok toch ook wel van de prijzen van de sunbounce.
          Lastolite lijkt iets minder duur maar toch nog prijzig.
          Professioneel hoeft het niet te zijn. Gewoon deftige middenklasse van materiaal.

          Is dit iets deftig? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...lec297107.html

          Groeten en bij voorbaat dank
          Last edited by Bartdp; 12 januari 2010, 21:23.

          Comment


          • #6
            Re: Reflectiescherm

            Oorspronkelijk geplaatst door Bartdp Bekijk bericht
            Hallo,

            Reeds bedankt voor de reacties.
            Ik schrok toch ook wel van de prijzen van de sunbounce.
            Lastolite lijkt iets minder duur maar toch nog prijzig.
            Professioneel hoeft het niet te zijn. Gewoon deftige middenklasse van materiaal.

            Is dit iets deftig? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...lec297107.html
            eigenlijk heb je geen midden klasse... je kan dan beter en efficiënter een isomo plaat gebruiken... die 5 in 1 reflectors stellen nieks voor... hebben absoluut geen spanning en veroorzaken een lelijke hotspot...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Reflectiescherm

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              eigenlijk heb je geen midden klasse... je kan dan beter en efficiënter een isomo plaat gebruiken... die 5 in 1 reflectors stellen nieks voor... hebben absoluut geen spanning en veroorzaken een lelijke hotspot...
              maar zijn wel makkelijk te vervormen naar bvb bvb een halve parabool-achtige vorm zodat licht wat rondomrond kan gereflecteerd worden
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Reflectiescherm

                Ik heb er ooit een blogpostje over gemaakt:
                Maar voor we aan de zon denken, gaan we (Elke, ikzelf en de kindjes) einde deze maand nog even voor een korte sneeuwvakantie naar Oostenrijk. Ondertussen ben ik wel al aan het rondkijken naar een v…


                G
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                Comment


                • #9
                  Re: Reflectiescherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  maar zijn wel makkelijk te vervormen naar bvb bvb een halve parabool-achtige vorm zodat licht wat rondomrond kan gereflecteerd worden
                  makkelijk te vervormen ja, maar zoals jij wilt? ik heb de indruk dat je er alles mee kan doen behalve wat jij wilt...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflectiescherm

                    ben eigenlijk ook op zoek naar een scherm
                    welke koop je nu best??

                    ik volg dit topic verder

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflectiescherm

                      Hmm waar vind ik die prijzen ivm California Sunbounce

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflectiescherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                        Hmm waar vind ik die prijzen ivm California Sunbounce
                        HIER
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reflectiescherm

                          Ik heb de Sunbounce Mini en die vind ik heel goed en nog makkelijk te transporteren.
                          Als je naar de Big gaat, ist wel al echt groot en als er dan wat wind staat. Weg ben je.
                          Die Sunswatter lijkt me ook wel super.
                          Fotofolio, heb jij ook zo gene sunswatter ? Aanrader ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reflectiescherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            eigenlijk heb je geen midden klasse... je kan dan beter en efficiënter een isomo plaat gebruiken... die 5 in 1 reflectors stellen nieks voor... hebben absoluut geen spanning en veroorzaken een lelijke hotspot...
                            Maak je het nu niet erger dan dat het is??? De mensen, die ik ken , gebruiken allemaal een normale 5-in-1 en halen daar fantastische resultaten mee (zonder hotspot)
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reflectiescherm

                              die 5 in 1 dingen doen wat ze moeten doen hoor , zonder "hotspot"

                              die California Sunbounce schermen zijn natuurlijk wel beter de prijs is ook iets hoger.....

                              trouwens waar kan je die dingen bestellen in belgie of nederland??
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X