Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat nog komen bij een nieuwe reflexcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat nog komen bij een nieuwe reflexcamera?

Idd geheugenkaartje en een tas en je bent klaar om er op uit te gaan .
    Wat je achteraf nog mist (statief, externe flits, meer geheugen, een extra batterij,... ) kan je allemaal nog bijkopen en dat zul je dadelijk wel niet missen.

Veel plezier er mee in ieder geval!
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Proficiat met je aankoop en veel plezier zou ik zeggen. Behalve een zonnekap heb je pas
      iets nodig als je het mist. Ik ben een kluns met het opladen van mijn batterijen. Vergeet
      dit vaak. Dus heb ik altijd een volle reserve batterij bij.
      Een statief vind ik verschrikkelijk. Loop daar echt niet graag mee rond. Maar ik trek ook
      al eens graag 's avonds of zelfs 's nachts foto's. Dus is een statief onmisbaar geworden.
      Een uv filter. Niet echt nodig. Tenzij je je daarbij meer op je gemak voelt. Wat ik wil
      zeggen is: ken jezelf, of leer jezelf kennen en gaandeweg zal alles zo klaar als een klontje
      worden, ook wat de eventueel nodige aankopen betreft. En intussen, veel fotoplezier...

Comment

Ok, bedankt voor de reacties.

Ik zal het dus voorlopig houden bij mijn geheugenkaartjes en een tas.

Het probleem is wel dat je keuze hebt uit zowat honderden tassen!!

Een statief en extra batterij zal ik waarschijnlijk snel bijkopen.

Comment

Ik heb een Lowepro Fastpack 200 te koop staan. Is een hele goeie rugzak met plaats voor eigen accessoires bovenaan, onderaan is er plaats voor een body met lens, nog een zoomlens, flitser en nog wat klein spul.

Persoonlijk vind ik het een prachtrugzak voor een beginnend fotograaf.

Bij interesse mag je me altijd een pm sturen!! Hij is in prima staat!
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
            Ik zal het dus voorlopig houden bij mijn geheugenkaartjes en een tas.

Het probleem is wel dat je keuze hebt uit zowat honderden tassen!!

Een statief en extra batterij zal ik waarschijnlijk snel bijkopen.
            Een fototas kies je "op maat", naargelang het materiaal dat er in moet passen. Ik ben met een vrij klein fototasje begonnen, waarin toen een 300D + kitlens + 75-300 paste, daarna heb ik een grotere gekocht, en toen ik de 1D MKIII kocht, moest ik weer een grotere tas kopen.
            Gelukkig heb ik die kleinere fototassen niet weggedaan, want soms ga ik op stap met een camera + 1 lens (bijvoorbeeld 40D + 24-70 of 16-35, soms zelfs met de kitlens), en dan kan ik een kleiner tasje gebruiken. Het oudste fototasje doet dus nog geregeld dienst.

In elke digitale reflexcamera zit een lithium-ion accu. Die mag je bijladen na elke fotoshoot, ze heeft geen last van het zogenaamde "geheugen effect" (dat was een probleem van nikkel-cadmium accu's), en ze hebben bijna geen last van zelfontlading.
            Als je dus na elke fotoshoot de accu weer bijlaadt, dan vertrek je steeds met een volle accu. Voor de meer uitgebreide fotoreportages is het dan wel aangeraden om een extra accu mee te nemen, maar meestal zal je wel met één accu toekomen.
            Maar een extra accu is wel handig voor noodgevallen, gebruik ze dan afwisselend, want een accu die je nooit gebruikt zal ook niet eeuwig meegaan.
            Normaal kom je dus ruim toe met één accu...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

een grijskaart

zonnekap helpt niet alleen tegen de flare, maar verbetert ook de algemene scherpte. Er valt geen "parasitair" licht meer binnen. Steeds zonnekap gebruiken.
              Flickr

Comment

Working...
              X