Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Manfrotto 190XB goede reisstatief?
Collapse
X
-
Manfrotto 190XB goede reisstatief?
Labels: Geen
-
-
Re: Manfrotto 190XB goede reisstatief?
Voor een reisstatief vind ik dit al vrij groot, vooral de driewegkop is toch behoorlijk groot... Ik heb de combinatie met de 055DB en zou hem zeker niet mee op reis nemen, wegens te groot en zwaar... Ik heb me een 715SHB bijgekocht als reisstatief, compact, licht en toch stabiel genoeg voor D90 met 18-70mm of Sigma 10-20mm...
MvgNikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600
-
Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk berichtVoor een reisstatief vind ik dit al vrij groot, vooral de driewegkop is toch behoorlijk groot... Ik heb de combinatie met de 055DB en zou hem zeker niet mee op reis nemen, wegens te groot en zwaar... Ik heb me een 715SHB bijgekocht als reisstatief, compact, licht en toch stabiel genoeg voor D90 met 18-70mm of Sigma 10-20mm...
Mvg
Ok, maar deze staat niet in de lijst van de winkel waar ik hem ga halen. Is deze dan een beter alternatief? http://www.artencraft.be/TheDigitalE...6/default.aspx
Comment
-
Lees je ook de andere reacties op statiefen voor dat je een beslissing neemt.
Oorspronkelijk geplaatst door fabiand Bekijk berichtIk ben in winkel gaan kijken naar de Manfrotto 715SHB maar dat viel enorm tegen. De body blijft gewoon niet op zijn plaats. Van zodra je de body 15° naar voren of naar achter duwt (wat op zich niet veel is) gaat hij gewoon verder naar voor of naar achter. Die ingebouwde ball head is niet stevig genoeg voor om een body met lens van 1,6kg te dragen. Bovendien kan je de ballhead op geen enkele manier vast zetten. Zo lang je mooi in het middel blijft is het geen probleem maar dat is uiteraard veel te beperkt.
Er was ook een statief van HQ (HQ-TRIPOD35) met ingebouwde ball en een systeem om dit vast te zetten, weliswaar minder stabiel dan de Manfrotto maar de body bleef te minste op zijn plaats.
Wie heeft aub een alternatief voorstel? Het ander statief dat ik wens aan te schaffen (055 reeks) zie ik niet zitten om mee te nemen op reis wegens te zwaar.
Thx
Fabian
Comment
-
ik heb de manfrotto 190prob. Deze is voldoende lichtgewicht om op trips / reis mee te nemen. Hij moet toch voldoende stevig zijn
met balhoofd 486The future brings my best photo. Time is on my side.
Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/
Comment
-
Manfrotto 190prob met 48x balhoofd is inderdaad goed te doen, past zelf in een vrij klein koffer.Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
-
- 13 februari 2006
-
Manfrotto 190prob met 48x balhoofd is inderdaad goed te doen
Groot was dan mijn verrassing toen ik hem in de winkel zélf voelde.
Zonder hoofd erop vond ik het nog nét meevallen, maar eenmaal mijn geprefereerd hoofd erop vond ik het ding véél te zwaar (totaal 2,6 kg).
Daarom is mijn raad: ga eerst een keer in de winkel zélf voelen vooraleer je de aankoop doet!
Comment
-
Zowiezo moet een reisstatief licht zijn, want als je hem gaat gebruiken (ter plaatse)... dan zal je hem toch te voet meenemen
Comment
-
Ik heb zelf de 190XB + 804RC2 en dit bevalt goed. Het statief is (voor mij) licht genoeg om mee te nemen op wandelingen, en toch stevig genoeg voor het standaard werk. Door de tas met het fotomateriaal aan het statief te hangen tijdens het fotograferen verbetert de stabiliteit aanzienlijk.
De 804RC2 voldoet voor standaard werk, maar bij macro merk ik toch wat tekortkomingen (creep), vandaar dat ik aan het uitkijken ben naar een degelijk balhoofd. Verder is de 804RC2 ook niet echt compact te noemen, maar bij transport kunnen de hendels wel verwijderd worden (steekt trouwens ook zo in de verpakking).
Héhé, zitten we hier nu met zijn allen te reageren op een oud topic.
Comment
-
Binnenkort gaan we weer op reis hoor
Deze man zaagt er een stuk af om het gewicht te beperken
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk berichtIk heb zelf de 190XB + 804RC2 en dit bevalt goed. Het statief is (voor mij) licht genoeg om mee te nemen op wandelingen, en toch stevig genoeg voor het standaard werk. Door de tas met het fotomateriaal aan het statief te hangen tijdens het fotograferen verbetert de stabiliteit aanzienlijk.
De 804RC2 voldoet voor standaard werk, maar bij macro merk ik toch wat tekortkomingen (creep), vandaar dat ik aan het uitkijken ben naar een degelijk balhoofd. Verder is de 804RC2 ook niet echt compact te noemen, maar bij transport kunnen de hendels wel verwijderd worden (steekt trouwens ook zo in de verpakking).
dat die nog beweegt na vastzetten of ????
Momenteel heb ik die 715SHB DIGI niet slecht, dacht me te verbeteren met die combinatie voor al voor de hoogte, maar zo te zien niet
grts
Ingrid
Comment
-
Met creep bedoel ik inderdaad datde 804RC2 met mijn EOS 400D + canon 100mm macro nog een heel klein beetje zakt na het vastdraaien, vooral in portret stand. Niet echt problematisch of zo, maar bij macro toch wel wat vervelend. Voor panorama en portretjes is deze kop 't dan wel weer heel goed te gebruiken, zelfs met mijn Canon 70-200 F4.
Kort samengevat: een goeie 3-wegs kop om te beginnen (en zeker niet duur), maar minder geschikt voor macro werk. Zeker en vast wel een verbetering t.o.v. een manfrotto digi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk berichtWAs van plan een Manfrotto 055 XB te combineren met balhoofd 804 RC2, wil dit ook vr macro gebruiken, maar blijkbaar niet goed, wat bedoel je met creep .
dat die nog beweegt na vastzetten of ????
Momenteel heb ik die 715SHB DIGI niet slecht, dacht me te verbeteren met die combinatie voor al voor de hoogte, maar zo te zien niet
grts
Ingrid
Ik heb zelf een vrij goedkope balhoofd, een Manfrotto 486RC2, en deze heeft ook nogal last van creep. Geen aanrader dus. Op termijn zal ik waarschijnlijk nog wel eens overstappen op een Markins of een RRS balhoofd o.i.d.... Kost een 'paar centen' maar dan heb je ook wat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elwee Bekijk berichtMet creep bedoel ik inderdaad datde 804RC2 met mijn EOS 400D + canon 100mm macro nog een heel klein beetje zakt na het vastdraaien, vooral in portret stand. Niet echt problematisch of zo, maar bij macro toch wel wat vervelend. Voor panorama en portretjes is deze kop 't dan wel weer heel goed te gebruiken, zelfs met mijn Canon 70-200 F4.
Kort samengevat: een goeie 3-wegs kop om te beginnen (en zeker niet duur), maar minder geschikt voor macro werk. Zeker en vast wel een verbetering t.o.v. een manfrotto digi.
grts
Ingrid
Comment
Comment