Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kan me helpen kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie kan me helpen kiezen?

Hallo,

Graag zou ik mij een flitser aanschaffen voor op mijn canon eos 450D.
    Maar weet niet onmiddellijk welke te kiezen.
    Ben zelf een beginnend (lees: amateur) fotograaf maar wil toch iets meer uit mijn toestel halen.

Heb hier enkele flitsers tweedehands gevonden. Waar moet ik zoal op letten als ik een flits wil aankopen? Wie kan mij met mijn keuze helpen?
    - Canon Speedlite 430EX flash met omnibounce (1,5jaar oud ongeveer dus nog onder garantie; Prijs is 150euro inclusief omnibounce, tasje en steunvoet. ook originele verpaking en factuur krijg je erbij.)
    - http://www.kapaza.be/detail/23522414/
    - http://www.2dehands.be/foto-camera/f...ml?qq=420%20EX

Alvast bedankt voor de reacties en de hulp.
    Canon EOS 450D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS / Canon EF 75-300 1:4-5.6 II / Canon Speedlite 430EX II / Close up voorzetlenzen (close up +1, +2, +3, +4, +8) / telephoto lens 2X

Re: wie kan me helpen kiezen?

De 430 is de ideale flash om mee te beginnen vind ik persoonlijk.
    Waarom? Hij is al heel sterk, behoorlijke herlaadtijd, veel hoeken en flexibiliteit mogelijk, behoorlijk richtgetal... en dit alles voor een prijs die nog doenbaar blijft.

De enige betere is de 570, waar de prijs een stuk hoger nog ligt. Deze heeft wel een hoger richtgetal nog EN kan ook meerdere flitsen aansturen (zoals de 430), maar zolang je maar 1 flits hebt zou ik beginnen bij de 430 en als je meerdere flitsen wilt aansturen, koop dan de 570 bij.

Let ook een beetje op de prijs. De 430 bestaat in twee versies (oud en nieuw) en de nieuwste kost tegenwoordig € 230 ofzo nieuw, dus € 150 voor het oude model is niet slecht, maar ook geen koopje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
      Waarom? Hij is al heel sterk, behoorlijke herlaadtijd, veel hoeken en flexibiliteit mogelijk, behoorlijk richtgetal... en dit alles voor een prijs die nog doenbaar blijft.

De enige betere is de 570, waar de prijs een stuk hoger nog ligt. Deze heeft wel een hoger richtgetal nog EN kan ook meerdere flitsen aansturen (zoals de 430), maar zolang je maar 1 flits hebt zou ik beginnen bij de 430 en als je meerdere flitsen wilt aansturen, koop dan de 570 bij.

Let ook een beetje op de prijs. De 430 bestaat in twee versies (oud en nieuw) en de nieuwste kost tegenwoordig € 230 ofzo nieuw, dus € 150 voor het oude model is niet slecht, maar ook geen koopje.
      En de 550EX die ik selecteerde?
      Canon EOS 450D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS / Canon EF 75-300 1:4-5.6 II / Canon Speedlite 430EX II / Close up voorzetlenzen (close up +1, +2, +3, +4, +8) / telephoto lens 2X

Comment

Je moet je afvragen wat je er mee wil. Als je van ver af wilt flitsen neem dan de sterkere.
        Overigens is dat snel uit te rekenen. deel je diafragma door het richtgetal en je hebt het aantal meters wat hij kan overbruggen.
        http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht

@ Threesa : ik denk dat je de 580 EX bedoelde ?

Ikzelf gebruik ook de 430 EX en heb nog geen tekort aan vermogen ervaren.
          Dit type heeft voldoende mogelijkheden zowel manueel als ETTL om om te kunnen gaan met het meest gangbare gebruik.

Als je later met meerdere flitsers gaat werken, is deze ook nog inzetbaar als slave (als je tenminste met het draadloze systeem van Canon blijft werken , kan dit nog met ETTL)
          Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Ik heb een EX430 (niet de EX II) en dat is een zeer goede flits op het vlak van de verhouding prijs/grootte/gewicht/instelmogelijkheden..

Als beginner zou ik die zeker aanraden!

Comment

Working...
            X