Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EWA Marine onderwaterbehuizing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EWA Marine onderwaterbehuizing

Hallo,

ik ben van plan een EWA marine onderwaterbehuizing te kopen. Of zeg maar zak.
    Omdat het niet dient om mee te gaan duiken op diepe locaties is het niet de moeite om een professionele behuizing aan te kopen.
    Mijn doeleinden zijn fotografie op niveau van het wateroppervlak (half onder, half boven), of net onder het wateroppervlak (niet meer dan ongeveer 2m, snorkeldiepte).

Nu weet ik niet welke zak ik het beste koop...
    EWA marine U-BXP 100 (355 euro)
    EWA marine U-AXP 100 (300 euro)
    EWA marine u AXP (253 euro)
    Enz.
    Dit zijn ekele modellen die ik tegengekomen ben.
    Iemand een idee waar het grote verschil hem zit en welk model ik het beste kies?
    En waarom?
    Andere modellen mogen zeker ook aanbevolen worden!

Mijn camera is momenteel de Canon 30D. In de toekomst zou ik willen overstappen op een 7D, dus daar wordt best ook rekening mee gehouden.

Algemene ervaringen met een bepaald model zijn zeker welkom!
    Ik heb al zowel negatieve als positieve reacties gelezen.
    Tot nu toe nog geen verhalen gehoord van volgelopen zakken, dus dat zit wel goed denk ik?

Alvast bedankt!
    Groeten,
    Bram

Re: EWA Marine onderwaterbehuizing

hallo,

Ik duik sinds 1996.

Nu hoor ik al je zeggen - ik ga niet duiken!

Mijn eigen toestel heeft het na een nat bodytje voor bekeken gehouden (+- 120 duiken) en toen heb ik het ook maar voor bekeken gehouden.
    Weet dat ik reeds velen hun toestel onderwater heb weten vol lopen - en nagenoeg allemaal tussen de o - 3 meter.
    De betere onderwatercase hebben zelfs een onderdruk-testsysteem om lekkages te testen "voor de duik".
    Onderwaterfotografie is een apart discipline met zeer precieze en delicate materialen die veel zorgzaam onderhoud vergen.

En uw duur toestel ergens zomaar in stoppen - persoonlijk durf ik daar niet eens aan te denken.
    Eén onvoorzichtigheid en je hebt wellicht ook prijs.

Ik zeg steeds eerst foto's boven water maken en dan pas

Zie http://www.hekijk.be/
    Nota nagenoeg al deze foto's zijn gemaakt aan boord = dus altijd iso 400 - 1250.
    ondertussen is zelfs deze boot Greenforce II op de klippen gelopen.

een verwittigd man is ...

Comment

Samengevat: het verschil tussen de U-A en U-B serie is de afmeting van het toestel waar ze voor gemaakt zijn. Het verschil tussen AXP en AXP100 is de max. diameter van de lens die erin kan.

Veel meer info hier: http://www.ewa-marine.de/index.php?id=639&L=0

Ikzelf heb een U-A voor mijn D80 maar ik heb die alleen nog maar gebruikt bij het kayaken en niet echt onder water...
      mvg
      Bert

Comment

Hallo,

bedankt voor de reacties!

Frederik, kan je me vertellen met welk type je slechte ervaring hebt?
        Ik merk dat er tussen de EWA zakken heel wat (kwaliteit?) variatie is. Ook qua prijs!

Als ik iets dergelijk koop zou ik voor de 100-serie gaan, waar je 77mm lenzen kunt gebruiken (Canon 10-22).
        Maar heb ik een U-A of U-B serie nodig?
        Op de site staat dat de B versie voor Canon EOS 1D/1Ds series is.
        Hoe zit het met de 30D en 7D? Zal de U-A volstaan, of heb ik toch de U-B nodig?

Voor de zekerheid zal ik waarschijnlijk toch niet met de camera onder water gaan... (zeker niet moest ik ooit de 7D of opvolger ervan kopen) Hoogstens half onder/half boven.
        Maar ik kan me genoeg omstandigheden net boven water voorstellen waarbij zoiets wel handig is.

Grtjs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |3ram Bekijk bericht
          Maar ik kan me genoeg omstandigheden net boven water voorstellen waarbij zoiets wel handig is.
          beetje ongelukkige woordkeuze
          • zoomen kan je vergeten in de ewa marine zakken
          • afdrukken is enorm moeilijk (absoluut geen feedback door de dikke plastiek) dus je trekt foto's zonder je het weet. Ik heb veel gehad dat ik iets voelde klikken onder water en dat ik ineens merkte dat ik al 10 foto's had zitten nemen
          • de zoeker zoeken door de de plastiek van de zoeker in de behuizing is een lastige zoektocht!
          • instelwieltjes verdraaien, succes!
          • kortom, de ewa marine zakken zijn alles behalve handig

en voor het type keuze, volg gewoon de website van ewa-marine, en je komt bij het juiste type uit voor jouw toestel, niet meer niet minder
          5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
          X