Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke monitor?

Oorspronkelijk geplaatst door Björn O. Bekijk bericht
    Op maxict.nl en nog andere Nederlandse sites heb ik dat ook gezien. Hetzelfde product met verschillende prijzen en verschillende levertermijnen of stock. Heel vreemd en ik vertrouw dat niet echt.
    Is wel te vertrouwen, was in de winkel waar ik hem kocht ook zo...
    Lees dit topic eens...
    Flickr

Comment

vraag me soms af of er verschillende versies zijn van die HP 2475, review : beste scherm voor fotografie voor zijn prijs... en dan op een andere site goede refresh tijden maar povere prestaties... zo van huh maak het mij ni zo moeilijk

is er zo genen top 10 te vinden

had ook al gekeken bij konijn onder monitoren amateur en daar staat een 24" van rond de 560euro
      bij alternate is de lijst lang en daar is het moeilijk voor een keuze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
        @ nertog : is uw dell gecalibreerd ? zoja met welk toestel ?
        heb de mijne proberen te calibreren met spyder 3 maar was niet echt tevreden van de resultaten
        Nee, heb tot nu toe vertrouwd op de fabriekswaarden (Adobe RGB en sRGB). Omdat ik zelf (nog) geen kalibratietoestel heb zou ik graag eerst eens testen of het het verschil wel waard is...
        www.flickr.com/nertog/sets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jedec Bekijk bericht
          in een gecalibreerde werkomgeving ga je (dacht ik) maar een helderheid van 120 cd/m² beogen.
          Heb mijn scherm (Dell 2408WFP) zelfs gecalibreerd op 80 cd/m². Er wordt inderdaad wel 120 à 140 aangeraden voor een LCD scherm (door mijn I1 display2 ) maar dan is het scherm veel helderer dan de foto's die uit mijn printer komen, vandaar.

Oorspronkelijk geplaatst door markymark
          @ nertog : is uw dell gecalibreerd ? zoja met welk toestel ?
          heb de mijne proberen te calibreren met spyder 3 maar was niet echt tevreden van de resultaten
          Ik gebruik de I1 Display2 van Gretag McBeth (nu xrite) en ben er heel tevreden van. Het is wel even wennen als je een Dell 2408WFP calibreert. Zijn kleurengamma is zo groot dat je schrikt als je je eerste foto's ziet tov een gewone (geen Lacie want dat is volgens mij nog steeds de beste geweest) CRT monitor.

Comment

Heeft er iemand al eens geprobeerd om een slecht scherm (zoals bv mijn samsung syncmaster) te calibreren?

Ik vraag me af dat het:

a) de moeite is om hiervoor een spyder te kopen?
            b) de moeite is om een nieuw scherm te kopen, terwijl ik toch nooit print?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
              Heeft er iemand al eens geprobeerd om een slecht scherm (zoals bv mijn samsung syncmaster) te calibreren?

Ik vraag me af dat het:

a) de moeite is om hiervoor een spyder te kopen?
              b) de moeite is om een nieuw scherm te kopen, terwijl ik toch nooit print?
              Ik denk dat kalibreren sowieso geen kwaad kan. Ook al is het op een minder scherm en print je (zelf) niks. Soms staan schermen compleet verkeerd afgesteld en zien foto's er vreemd uit. Ik heb al een paar keer laptopschermen gekalibreerd en het verschil was toch de moeite. De meeste laptopschermen zijn nu niet bepaald top voor fotobewerking. Ik gebruik al lang een Spyder en print zelf ook niks. Soms laat ik wel wat afdrukken en dan heb ik geen grote verrassingen.

Nieuw materiaal kopen hoeft niet meteen. Ideaal is als iemand in je buurt zo'n Spyder of iets dergelijks heeft. Dan kan je vragen om het eens proberen en zelf het verschil zien.
              Flickr page

Comment

Bedankt voor het advies. Ik ken helaas niemand in de buurt die er eentje heeft :'(

Comment

Dell u2410 besteld... wegens het moeilijk vinden van de HP. Was blijkbaar een verkoopsucces.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwindekeyzer Bekijk bericht
                    Dell u2410 besteld... wegens het moeilijk vinden van de HP. Was blijkbaar een verkoopsucces.
                    als ge er een paar weken mee gewerkt hebt laat je mening maar horen he

Comment

als je geld hebt koop een EIZO !!
                      canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwindekeyzer Bekijk bericht
                        ... (eizo en lacie vallen uit de boot wegens...inderdaad) ...
                        Oorspronkelijk geplaatst door Studio4T4 Bekijk bericht
                        als je geld hebt koop een EIZO !!
                        Knappe bijdrage, jij raadt waarschijnlijk ook iedereen een BMW aan als ze op zoek zijn naar een goeie auto.

De bovenvernoemde schermen zijn echt wel heel degelijk en bieden prijs/kwaliteit toch wel meer dan de goedkoopste EIZO reeks. Voor amateur gebruik en zelfs semi-profesioneel voldoen deze zeker.
                        Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door obsolium Bekijk bericht
                          Deze nec multisync heeft maar een helderheid cd/m² van max 300.
                          Het beste is dat je een monitor neemt vanaf 450 cd/m²
                          Daarnaast is het contrast belangrijk (aantal kleuren die de monitor kan laten zien tussen zwart en wit.)
                          Sorry maar neen ;-).
                          Voor fotobewerking moet de helderheid zowiezo omlaag naar 100 tot 120 cd/m². De maximale waarde is van geen tel (mijn Eizo staat op 34% helderheid, gecalibreerd met Eye1).
                          Een calibratietoestel vind ik wel een must, beter een OK scherm + calibrator dan een zeer OK scherm zonder.
                          Kris

Comment

En what about een NOK scherm(vb. Samsung Syncmaster)? Iemand daar calibratie ervaring mee?

Comment

Ik heb hier voor mijn neus op't werk de 22" versie van die HP staan, is die hetzelfde op de 22 vs 24" na ?

(ik maar surfen achter de HP en er staat er godverdoemme zo ene voor mijn neus )

edit: 24" hier nog gevonden: http://www.perfect-systems.be/info.a...o=111047&tab=3
                              Last edited by Jer0en; 3 februari 2010, 12:24.

Comment

in de laatste editie van het magazine Shoot 6 staat een artikel met een kleine uitleg over enkele schermen onderande de HP 24" en de DELL 24".... alleen al voor de aansluitingen en de dual DVI-i zou ik de HP nemen tegenover de de DELL (omdat ik ook veel met pc bezig ben)

Comment

Working...
                                X