Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90 flitser

Hallo,
    Ik heb onlangs een Nikon D90 gekocht,en nu zou ik mij ook een fltser willen aanschaffen,welke raden jullie aan? Nikon ? Metz

Efkens bij Konijnberg op de site gekeken,is daar veel verschil op tussen de Metz 48 en de 58 serie's?
    Of bij Nikon de 600 of de 800 serie's.

Waneer gebruiken jullie de flits.Binnen ? Buiten?
    Thanks
    Last edited by h999; 5 mei 2010, 21:31.

Re: Nikon D90 flitser

Ik heb een D90 en een metz 48 af-1, zalig flitske voor weinig geld op hetzelfde niveau als de sb-600 en veel met de sb-800 gemeen. Ik gebruik hem overal, binnen, buiten en altijd met succes. En nu gaat er weer heel veel mensen tegen de Metz zijn maar geloof ze niet, Metz heeft flitsen die zeker zo goed zijn als de Nikons.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
      Ik heb een D90 en een metz 48 af-1, zalig flitske voor weinig geld op hetzelfde niveau als de sb-600 en veel met de sb-800 gemeen. Ik gebruik hem overal, binnen, buiten en altijd met succes. En nu gaat er weer heel veel mensen tegen de Metz zijn maar geloof ze niet, Metz heeft flitsen die zeker zo goed zijn als de Nikons.
      Nikon maakt trouwens zelf geen flitsen.
      Ik weet niet wie ze maakt, maar het is zeker niet Nikon zelf.
      Dat gebeurt in onderaanneming volgens lastenboeken van Nikon.

Comment

En nu gaat er weer heel veel mensen tegen de Metz zijn maar geloof ze niet, Metz heeft flitsen die zeker zo goed zijn als de Nikons.
        Behalve de vergrendeling, nog altijd met zo'n vervelend draaiwieltje, alleen daarvoor zou ik een Nikon kiezen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Behalve de vergrendeling, nog altijd met zo'n vervelend draaiwieltje, alleen daarvoor zou ik een Nikon kiezen.
          Is echt niet zo erg als je denkt hoor, ik heb er nooit problemen mee gehad, gata makkelijk vast en makkelijk los en is stevig.

Comment

Ben vandaag om de Nikon 600 geweest,ziet er goed uit.

Comment

Ik heb ook de SB600 in combinatie met de D90. Prima ding en niet zo groot als een SB900. Dat is echt wel een joekel op een relatief kleine camera als een D90.
              Het voordeel tov een ander merk is dat de flitser volledig compatibel is met het Nikon CLS (Creative lightning system). Gebruik wel goeie batterijen want die zijn relatief rap op. (Ik gebruik Energizer oplaadbare batt, en overweeg om eneloop batt te kopen omdat dezel langer hun lading bewaren en ook langer meegaan).
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                Ik heb ook de SB600 in combinatie met de D90. Prima ding en niet zo groot als een SB900. Dat is echt wel een joekel op een relatief kleine camera als een D90.
                Het voordeel tov een ander merk is dat de flitser volledig compatibel is met het Nikon CLS (Creative lightning system). Gebruik wel goeie batterijen want die zijn relatief rap op. (Ik gebruik Energizer oplaadbare batt, en overweeg om eneloop batt te kopen omdat dezel langer hun lading bewaren en ook langer meegaan).
                ik gebruik uitsluitend GP2700 die gaan super lang mee en geven goeie recycletijden, de meeste fotografen die ik ken gebruiken eigenlijk ook allemaal GP's

Comment

ik gebruik uitsluitend GP2700 die gaan super lang mee en geven goeie recycletijden, de meeste fotografen die ik ken gebruiken eigenlijk ook allemaal GP's
                  Volledig mee eens, GP2700 gaan idd langer mee
                  Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

zeer juist 2700 batterijen
                    nikon D90 af-s18-105vr af-s vr zoom 70-300 sb900

Comment

Mijn SB 600 deed het niet meer ( startte niet meer op): bij mijn fotoboer zo gefikst; de contacten waren 'vuil' ( beetje oxidatie, die mij niet was opgevallen); vertelde die man dat dit een 'bekend' nikon flits probleem was; dus af en toe contacten oppoetsen/schuren ( voorzichtig toch)
                      Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                      http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Ik heb ook de GP 2700 gekocht,ik gebruik meestal die van GP.

Comment

Voila, mijn GP 2700 's zijn besteld.
                          Heb eigenlijk nog een vraagje. Wanneer ik de SB600 op mijn flitsschoen schuif en met het klepje op de flitser de boel vergrendel dan zit er nog steeds een klein beetje speling op mijn flitser. Ik kan hem er wel niet meer afschuiven, maar echt solide staat hij er niet op.
                          Is dit normaal?
                          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Wat batterijen betreft hier een goed adresje...

http://www.top-qbatterijen.nl/gp-/artlijst!825!!!!NL

Al aantal keren besteld, snelle levering en prijzen die je niet snel ergens anders vind...
                            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Ik gebruik uitsluitend nog GP Recyko batterijen voor in m'n flitsers. Hebben iets minder vermogen (2100 mAh) maar lopen vrijwel niet leeg wanneer ze niet worden gebruikt. Zo heb ik tenminste altijd bruikbare batterijen mee
                              www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                              X