Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke monitor?

hallo, wil één van deze drie monitoren kopen om foto's te bewerken. Deze zijn ook verstelbaar naar portretstand. (eizo en lacie vallen uit de boot wegens...inderdaad).
    1: HP LP2475W (545€)
    2: Philips 240PW9ES (475€)
    3: Dell U2410 (535€)

Deze drie hebben tevens het vereiste ISP scherm en niet glanzend.
    Misschien hebben sommige onder jullie al ervaringen achter de rug met één van die schermen, of kunnen jullie mij één aanbevelen?

Dank, Erwin.

Re: Welke monitor?

Ik heb er geen ervaring mee, maar hoort deze ook niet in het rijtje ?

nec MultiSync® EA231WMi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
      Ik heb er geen ervaring mee, maar hoort deze ook niet in het rijtje ? nec MultiSync® EA231WMi

Deze nec multisync heeft maar een helderheid cd/m² van max 300.
      Het beste is dat je een monitor neemt vanaf 450 cd/m²
      Daarnaast is het contrast belangrijk (aantal kleuren die de monitor kan laten zien tussen zwart en wit.)
      Last edited by obsolium; 5 januari 2010, 08:05.
      Canon 5D mark III, canonlenzen 24-105 ~ 70-200 f/2.8 L IS ~ 100mm Macro, BG-E2, GT2540, GH2750QR
      http://www.ontdek-amerika.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwindekeyzer Bekijk bericht
        Ik heb 2 LP2475w schermen en ben er uiterst tevreden van

Eentje gekalibreerd, de andere niet (om de vergelijking te maken wat ik en mijn klanten zien)

(gsm foto)
        www.fotofolio.be

Comment

ban ook geintresseerd in die HP.... google best 24inch.... daardoor ben ik erop gekomen, dus weet nie of er andere kanshebbers zijn? kan het me wel permiteren maar heb geen zin om meer te geven dan laat ik het liever.

@erwindekeyzer : waar heb je die prijs gezien??

Comment

Wat een toeval dat ik dit hier vind.

Gisteren heeft mijn oude Iiyama CRT uiteindelijk de geest heeft gegeven (met een stevige knal). Na zoekwerk en reviews lezen heb ik mijn zinnen gezet op een HP LP2475w.

Jammer genoeg is die nogal moeilijk te vinden. Er zijn amper (web)shops waar hij vermeld is en vlot leverbaar. Misschien zoek ik op de verkeerde plaatsen. Heeft iemand suggesties waar die monitor te vinden is?
            Flickr page

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwindekeyzer Bekijk bericht
              hallo, wil één van deze drie monitoren kopen om foto's te bewerken. Deze zijn ook verstelbaar naar portretstand. (eizo en lacie vallen uit de boot wegens...inderdaad).
              2: Philips 240PW9ES (475€)
              3: Dell U2410 (535€)

Deze drie hebben tevens het vereiste ISP scherm en niet glanzend.
              Misschien hebben sommige onder jullie al ervaringen achter de rug met één van die schermen, of kunnen jullie mij één aanbevelen?

Dank, Erwin.
              ik heb de Dell 2408WFP A02 en ben er supercontent mee ( is wel S-PVA scherm )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Björn O. Bekijk bericht
                Wat een toeval dat ik dit hier vind.

Gisteren heeft mijn oude Iiyama CRT uiteindelijk de geest heeft gegeven (met een stevige knal). Na zoekwerk en reviews lezen heb ik mijn zinnen gezet op een HP LP2475w.

Jammer genoeg is die nogal moeilijk te vinden. Er zijn amper (web)shops waar hij vermeld is en vlot leverbaar. Misschien zoek ik op de verkeerde plaatsen. Heeft iemand suggesties waar die monitor te vinden is?
                Same here, mijn 21" crt van 700kg zijn kleuren beginnen te snel te flucturen en weet dus nooit zeker wa ik mee mijne fotos aan doen ben. en zoals je zegt word die hp precies aangeprezen maar geen enkele (web)shop heeft hem... de prijs was vorig jaar zelf veeeel lager, dus denk dan maar een alternatief te zoeken

voor 100of 120 euro heb je een 24" ma ik wil zeker zijn da ik een goed scherm heb, dat het traag is of weet ik veel wa ni heeft intresseerd mijn ni

2vereisten 24" en de juiste kleuren

Comment

Hier vind je de HP terug

Zeer tevreden van deze webwinkel, reeds verschillende bestellingen gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Ik heb 2 LP2475w schermen en ben er uiterst tevreden van

Eentje gekalibreerd, de andere niet (om de vergelijking te maken wat ik en mijn klanten zien)

(gsm foto)
                    Heb hem ook na het lezen van deze test. Ben er ook tevreden van, Eizo zal wel beter zijn maar €€€
                    The features and high-quality colour reproduction make the model an insider tip for graphics workers with a small budget. ---> ik dus
                    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door obsolium Bekijk bericht
                      Deze nec multisync heeft maar een helderheid cd/m² van max 300.
                      Het beste is dat je een monitor neemt vanaf 450 cd/m²
                      Daarnaast is het contrast belangrijk (aantal kleuren die de monitor kan laten zien tussen zwart en wit.)
                      in een gecalibreerde werkomgeving ga je (dacht ik) maar een helderheid van 120 cd/m² beogen.

Ik heb een Belgische webwinkel gevonden die de HP heeft voor 499EURO:

iemand ervaring met deze winkel?
                      Jeroen || OM-D EM-5

Comment

op http://www.obcs.nl/ vind je hem voor 465€, maar wat ik raar vind is dat hij nog 2 keer vermeld staat met een andere prijs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                          op http://www.obcs.nl/ vind je hem voor 465€, maar wat ik raar vind is dat hij nog 2 keer vermeld staat met een andere prijs...
                          Op maxict.nl en nog andere Nederlandse sites heb ik dat ook gezien. Hetzelfde product met verschillende prijzen en verschillende levertermijnen of stock. Heel vreemd en ik vertrouw dat niet echt.

Ik heb wat mails gestuurd naar Belgische winkels en hun leveranciers hebben ook geen voorraad meer. De groothandels verwachten leveringen eind volgende week. MPL kan bij een Duitse groothandel bestellen waar wel nog stock is.
                          Flickr page

Comment

Ik heb hier een Dell U2410 staan...technisch de beste als je moet kiezen tussen de HP en Dell. De sRGB functie werkt prima en is echt handig voor non-colour managed toepassingen zoals films etc.

Maaaarrrrr: zowel de Dell als de HP hebben last fameuze groene schijn syndroom waarbij de ene zijde van het scherm groenachtig getint is en de andere zijde magenta. Ik heb na veel moeite mijn Dell kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar dat gelukkig ok is, maar het eerste exemplaar dat ik had was niet mee te werken. De monitor die hier nu voor mij staat is echter absolute topkwaliteit.
                            www.flickr.com/nertog/sets

Comment

@ nertog : is uw dell gecalibreerd ? zoja met welk toestel ?
                              heb de mijne proberen te calibreren met spyder 3 maar was niet echt tevreden van de resultaten

Comment

Working...
                              X