Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen voor Canon Speedlite 430EX II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Batterijen voor Canon Speedlite 430EX II

Interessante topic, mijn 580EX II is aangekomen maar de batterijen in huis zijn allemaal in gebruik of véél te zwak qua mAh.
    Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

ik gebruik al jaren GP2400/2300, en soms zelfs andere merken, met de 430EX en dat lukt prima.

Patrick

Comment

Ik was van plan de GP Powerbank V800C lader tekopen.
        Deze laadt 4 batterijen op in 15 tot 30 minuten.

Geen goed plan dus?
        Maakt die echt de batterijen zo snel om zeep?
        Waarom verkopen ze die opladers dan?

Het zou wel goed uitkomen, zo'n snelle laadtijd, aangezien ik dikwijls met meerdere flisters werk.
        In de toekomst zou ik met 4 tot 5 flitsers willen werken. (wie weet in de verdere toekomst nog meer!)
        Als ik dan batterijen nodig heb moet ik eerst een paar dagen opladen...

Iemand een voorstel welke oplader geschikt is?
        Dus zo snel mogelijk en toch zo min mogelijke slijtage aan de batterijen.
        Wat is een goed compromis?

Anders nog pro en contra's tegenover GP of Memorex? Ik twijfel tussen deze 2 merken.

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |3ram Bekijk bericht
          Ik was van plan de GP Powerbank V800C lader tekopen.
          Deze laadt 4 batterijen op in 15 tot 30 minuten.

Geen goed plan dus?
          Maakt die echt de batterijen zo snel om zeep?
          Waarom verkopen ze die opladers dan?

Het zou wel goed uitkomen, zo'n snelle laadtijd, aangezien ik dikwijls met meerdere flisters werk.
          In de toekomst zou ik met 4 tot 5 flitsers willen werken. (wie weet in de verdere toekomst nog meer!)
          Als ik dan batterijen nodig heb moet ik eerst een paar dagen opladen...

Iemand een voorstel welke oplader geschikt is?
          Dus zo snel mogelijk en toch zo min mogelijke slijtage aan de batterijen.
          Wat is een goed compromis?

Anders nog pro en contra's tegenover GP of Memorex? Ik twijfel tussen deze 2 merken.

Alvast bedankt!
          Nimh-accu's laden in 15-30 minuten, dat is geen goed idee als je wil dat ze lang heel blijven. Het is best mogelijk dat ze dan na 50 laadbeurten al een veel kleinere capaciteit hebben, en dat ze ook meer last krijgen van zelfontlading.

Ze verkopen zo'n laders voor iemand die geen geduld heeft, en omdat de accu's sneller versleten zijn kunnen ze er ook meer verkopen.

Maha heeft een lader waarin je 8 accu's tegelijk kan laden, je kan ook meerdere laders tegelijk laten werken als je echt zoveel accu's gebruikt.
          Kies in ieder geval een lader die per cel de lading controleert, een laadtijd van minder dan 1,5-2 uur zorgt altijd voor een te grote warmte-ontwikkeling, dat is dus ook niet goed voor de levensduur.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Pas GP 2700 batterijen gekocht, prima spul!
            Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Working...
            X