Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen voor Canon Speedlite 430EX II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Batterijen voor Canon Speedlite 430EX II

Dan gaan we de Recyko's bestellen. Bedankt voor de informatie.
    Heb hier 3 setjes liggen van verschillende merken. De week na het opladen zijn ze al plat.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

[QUOTE=Black B@ndit;2522907]
      Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht

Met 2700mAh (opgave van de fabrikant, de werkelijke capaciteit is meestal lager) is de capaciteit groter dan die van de Recyko (die heeft werkelijk 2050mAh volgens de Maha-lader). Als je dagelijks een grote accu-capaciteit nodig hebt, dan is de 2700mAh een goede keuze. Wil je betrouwbare accu's die zelfs na een jaar nog stroom leveren als je ze nodig hebt, dan zijn de Recyko's een veel betere keuze.
      Door de grote zelfontlading zullen de accu's van 2700mAh een paar weken na het laden een lagere capaciteit over hebben dan de Recyko's. Als ze net uit de lader komen, dan hebben de accu's van 2700mAh dus de grootste capaciteit.

Voor bijvoorbeeld speelgoedauto's op afstandsbediening kan je best de accu's van 2700mAh gebruiken, voor toestellen die minder stroom verbruiken kan je beter kiezen voor de Recyko's.

Een flitser verbruikt veel stroom, als je die dagelijks intensief gebruikt, dan koop je accu's met de grootst mogelijke capaciteit. Gebruik je de flitser af en toe, en wil je dan ook nog de zekerheid dat het setje dat een half jaar geleden nog opgeladen is, dat daar nog stroom uitkomt, dan ben je het best af met Recyko's...

Maar zelfs als je de flitser geregeld gebruikt, dan zou ik persoonlijk ook nog voor de Recyko's kiezen. ik zou dan gewoon een extra setje in de fototas steken als "back-up".

De Recyko-accu's (en alle andere soortgelijke accu's) zijn de perfecte vervanger voor alkalinebatterijen, en dat voor bijna alle mogelijke toepassingen. Door de heel kleine zelfontlading kan je ze bijvoorbeeld ook zonder problemen gebruiken in een afstandsbediening, draadloos toetsenbord, draadloze muis......
      Een gewone oplaadbare accu zal bij toestellen die weinig stroom verbruiken in verhouding meer capaciteit verliezen door zelfontlading dan wat het apparaat waar ze inzitten werkelijk heeft verbruikt.
      Die lopen dus vanzelf leeg door de zelfontlading, niet door het heel kleine stroomverbruik van bijvoorbeeld een afstandsbediening.
      Bedankt voor je informatie!
      Ik heb er al veel uit bijgeleerd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
        Dan gaan we de Recyko's bestellen.
        Heb zojuist ook 2 setjes (van 4) besteld!!

Ben benieuwd

Grtz Joey
        Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Big Joe Bekijk bericht
          Heb zojuist ook 2 setjes (van 4) besteld!!

Ben benieuwd

Grtz Joey
          ik ook

Comment

om effe terug te komen op de herlaadbare batterijtjes.

Hoe zit da met de voltages??
            Een gewone batterij heeft 1.5V een GP herlaadbare 1.2V als je uitrekend heb je voor een flits x4 = 6V tegen 4.8V en in principe een batterij te weinig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
              om effe terug te komen op de herlaadbare batterijtjes.

Hoe zit da met de voltages??
              Een gewone batterij heeft 1.5V een GP herlaadbare 1.2V als je uitrekend heb je voor een flits x4 = 6V tegen 4.8V en in principe een batterij te weinig
              Een nieuwe alkalinebatterij heeft zelfs een spanning van 1,6V...
              Het probleem is dat die spanning heel snel zakt, en dat dan de inwendige weerstand ook heel wat groter wordt. Als de inwendige weerstand groter wordt, dan zakt de spanning nog verder onder belasting, en met een grote belasting zoals het herladen van de flitser zal die spanning tijdelijk zelfs zakken onder de 1,2V per cel.

De meeste apparaten die op batterijen werken zijn ontworpen om te blijven werken tot de spanning per cel gezakt is tot zo'n 1,0V. Het is dus helemaal geen probleem dat een herlaadbare batterij een werkspanning van 1,2V heeft. Bovendien blijft die spanning van 1,2V behouden tot de accu zo goed als leeg is, en de inwendige weerstand blijft ook laag. Daardoor zal een accu het langer volhouden dan een alkalinebatterij, zeker bij een grote belasting.

Steek maar eens een nieuw setje alkalinebatterijen in een zaklamp, na een vrij korte tijd zal de lamp al heel wat minder licht geven, en dat zal langzaam minder worden tot de batterijen volledig leeg zijn.
              Steek in diezelfde zaklamp een setje pas geladen accu's, dan zal je zien dat de lamp in het begin vrij snel iets minder fel gaat branden (een pas geladen accu heeft een spanning van zo'n 1,4V en die zakt vrij snel naar 1,2V), maar nadien blijft de lamp ongeveer even fel branden tot de accu's helemaal leeg zijn. Op het eind zakt de spanning dus heel snel, bij gewone batterijen gaat dat geleidelijk vanaf het begin.

Kijk even naar deze grafiek, dan wordt het misschien duidelijker:

Met de alkalinebatterijen gaat het licht veel sneller uit dan met de herlaadbare batterijen. Dat zaklampje verbruikt in de hoogste stand veel stroom, dat is vergelijkbaar met de stroompieken van een flitser.

De Canon-flitsers hebben in ieder geval geen problemen om op 4 accu's van 1,2V te werken, bij Nikon-flitsers heb ik al gezien dat er een speciaal houdertje is waardoor je toch een accu extra kan gebruiken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

knappe resulaten, toch zo verschillend

Comment

Voor de mensen uit de regio Brugge.

Stock Americain Vermeersch: 15.65 voor 4 stuks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Steek maar eens een nieuw setje alkalinebatterijen in een zaklamp, na een vrij korte tijd zal de lamp al heel wat minder licht geven, en dat zal langzaam minder worden tot de batterijen volledig leeg zijn.
                    Steek in diezelfde zaklamp een setje pas geladen accu's, dan zal je zien dat de lamp in het begin vrij snel iets minder fel gaat branden (een pas geladen accu heeft een spanning van zo'n 1,4V en die zakt vrij snel naar 1,2V), maar nadien blijft de lamp ongeveer even fel branden tot de accu's helemaal leeg zijn. Op het eind zakt de spanning dus heel snel, bij gewone batterijen gaat dat geleidelijk vanaf het begin.
                    Daarom dat je in een klok beter oplaadbare batterijen steekt, anders gaat de tijd steeds trager vooruit.

Comment

Een klok verbruikt heel weinig stroom dan gebruik je best alkalinebatterijen of nikkel-metaalhydride accu' s met een lage zelfontlading (Eneloop, Recyko...).
                      Met gewone herlaadbare accu's is de zelfontlading groter dan de stoom die het klokje verbruikt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

ben toch al wat wijzer geworden, peis enkele setjes Recyco's te proberen in tv afstandbedieningen en kleine zaklampjes zo van die dingen want de gewone GP zijn echt niet aan te raden in die dingen, ja indedaad in een klok zou ik nu ook ma gewone batterijtjes steken voor die ene keer op 2jaar da ge da moe vervangen, ... a wait ik heb geen 1klok thuis haha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een klok verbruikt heel weinig stroom dan gebruik je best alkalinebatterijen of nikkel-metaalhydride accu' s met een lage zelfontlading (Eneloop, Recyko...).
                          Met gewone herlaadbare accu's is de zelfontlading groter dan de stoom die het klokje verbruikt.
                          Het was een grapje

Comment

Ik heb gewoon een paar setjes NiMH van de aldi (2300mAh) en da werkt ook perfect hoor
                            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                            http://foto-actiecode.be

Comment

ik koop enkel nog Sanyo Eneloops (de nieuwe generatie oplaadbare NiMh's zoals die Gp Recycko's) in UK via Ebay

Duracell heeft er nu ook zo heb ik in Digital Photo gezien: Duracell rechargeable active charge
                              Last edited by Dirtyharry71; 14 januari 2010, 12:34.
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Mijn MAHA C9000 is ook geleverd. Ferm machientje

Comment

Working...
                                X