Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen voor Canon Speedlite 430EX II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijen voor Canon Speedlite 430EX II

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Canon Speedlite 430EX II. Nu vroeg ik me af wat voor soort AA-batterijen ik het best gebruik.

Alvast bedankt voor jullie feedback !

Re: Batterijen voor Canon Speedlite 430EX II

Ik heb op aanraden van velen deze eneloops besteld met een memorex oplader en heb er nog geen seconde spijt van gehad. De verkoper is ook BD-lid naar horen zeggen.

http://samenkopen.net/action_products/378756

Comment

Je gebruikt beter geen alkalinebatterijen, omdat de flitscondensator daarmee niet zo snel herlaadt. Dat komt door de wat grotere inwendige weerstand van alkalinebatterijen, zeker als er een beetje van de capaciteit opgebruikt is, want dan wordt die nog groter. Een herlaadbare accu (nimh) heeft daar geen last van, die blijft de vrij lage inwendige weerstand behouden tot ze bijna leeg is.

Als je de flitser dagelijks gebruikt voor een heel groot aantal foto's, dan koop je nimh-accu's met een zo groot mogelijke capaciteit, en laad je die net voor je ze nodig hebt.

Meestal gebruik je een flitser niet zo extreem veel, en dan is het belangrijker dat je accu's gebruikt met een heel kleine zelfontlading, zoals de Eneloop of GP Recyko.
      Die hebben een iets kleinere capaciteit, maar als je die een paar maanden na het laden wil gebruiken, dan ben je er vrij zeker van dat er nog "stroom" opzit. Met de andere accu's kan je dan in het beste geval nog een paar foto's maken omdat ze zo goed als leeg zijn door de zelfontlading.

Ik gebruik tegenwoordig GP-Recyko accu's, en die zijn veel betrouwbaarder dan de accu's met een grotere capaciteit die ik vroeger gebruikte.
      Als je ze nog kan vinden dan zijn de Top Craft Pre-Charged accu's (ALDI) ook geen slechte keuze, daarvan heb ik ook een paar setjes in gebruik (het was een tijdelijke aanbieding, in sommige ALDI-winkels hebben ze die nog liggen aan de kassa).
      Dat zijn ook accu's met lage zelfontlading, ik heb ze getest in de MAHA MH-C9000 lader, en ze halen ongeveer de opgegeven capaciteit. Dat is iets wat zelden het geval is bij andere accu's met een grote capaciteit (een setje 2900mAh van Vapex-Tech geraakt bijvoorbeeld maar tot een werkelijke capaciteit van zo'n 2400mAh).

Een degelijke lader is ook heel belangrijk, maar dan zoek je best even de topics op over de MAHA MH-C9000.
      Met heel wat laders stook je de accu's zo heet dat ze niet lang heel blijven, en die houden ook geen rekening met de lading per accu, als er eentje "vol" is, dan schakelt de lader uit en worden de andere ook niet goed genoeg geladen. Daarom is het beter dat je een lader koopt die werkelijk "per cel" kan laden. Met de Maha is dat geen probleem, en die heeft ook nog een aantal functies om de accu's te testen en om de capaciteit van oude accu's terug wat hoger te krijgen.
      Last edited by Black B@ndit; 27 december 2009, 10:40.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

GP heeft een heel mooi assortiment vind ik, 4batterijtjes met lader zal... denk ik.. zo een 40euro kosten en die lader kan dan AA 2xof 4x en AAA 2x laden en nu ze met eco cheques smijten kan je ze best daar aan op doen

Comment

Zelf gebruik ik de jupio 2700m AH oplaadbaar voor mijn canon 580
          ik heb op deze batterijen 5jaar waarborg dat is niet niks hé teken dat ze zeker zijn van de goede kwaliteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
            GP heeft een heel mooi assortiment vind ik, 4batterijtjes met lader zal... denk ik.. zo een 40euro kosten en die lader kan dan AA 2xof 4x en AAA 2x laden en nu ze met eco cheques smijten kan je ze best daar aan op doen
            Opletten met sommige GP-laders, ik heb er zo eentje gehad die de accu's zo heet stookte ik er mijn handen bijna aan heb verbrand.
            Dat kan nooit goed zijn voor de levensduur, een setje GP accu's dat bij die lader zat heeft het zeker geen 50 laadbeurten uitgehouden...

Ik heb een Maha MH C9000, en die is gewoon heel erg goed (ik denk niet dat er een betere is op dit ogenblik).
            Maar onlangs heb ik bij de Makro nog een Memorex PRO 9780 gekocht die de accu's apart laadt, en ze niet te warm stookt (per accu wordt de spanning gecontroleerd zodat elke accu maximaal wordt geladen). Die lader is veel compacter dan de Maha, maar die mist dan wel de speciale functies (refresh/analyze, ontladen...).
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Opletten met sommige GP-laders, ik heb er zo eentje gehad die de accu's zo heet stookte ik er mijn handen bijna aan heb verbrand.
              Dat kan nooit goed zijn voor de levensduur, een setje GP accu's dat bij die lader zat heeft het zeker geen 50 laadbeurten uitgehouden...
              wie weet zijn er betere merken, er zijn ook verschillende typen laders van GP waar ik buiten de vorm of kleur weinig verschil in zie , veel uitleg heb je nooit bij batterijtjes, elke 6maand is er wel van 1 of ander merk dat weeral een "beter than before" en "nog meer levensduur" vernieuwde batterijen uitbrengt , heb mijn setje die bij de lader zat al enkele jaren en ze worden wel warm, maar meer gezellig warm dan heet waar ik me aan verbrand.
              Ik ga volgende week terug lader en batterijtjes kopen en denk terug GP , denk geen slechte keuze, waarschijnlijk ga ik weer voor de rayon 20min staan wikken en wegen om dan toch weer geen verschil te zien tussen de merken ... hoe dan ook herlaadbare is altijd een goed idee

Comment

Ik maak tegenwoordig ook nog uitsluitend nog gebruik van GP Recyko's. Het ideale van deze vind ik dat ze bijna niet vanzelf ontladen. Met andere woorden, als ik een setje reserve-batterijen in m'n tas heb hoef ik er niet voor te vrezen dat ze na een week of 4 niet gebruiken leeg zijn, wat ik met andere oplaadbare batterijen nog wel eens had

Ik zou alleen nog een keer zo'n MAHA lader moeten kopen want ondanks het gebruiksgemak kán mijn Duracell 1/2 uurslader toch haast niet gezond zijn voor de batterijen

Om er overigens voor te zorgen dat ik altijd dezelfde setjes batterijen bij elkaar gebruik, heb ik ze per setjes van 4 stuks gemerkt met gekleurde stukje tape. (een tip die ik heb overgenomen van David Hobby in z'n strobisten-dvd)
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik gebruik ook GP Recyko's en heb geen klagen. Gaan lang mee en is erg simpel om ze gewoon telkens opnieuw op te laden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
                    wie weet zijn er betere merken, er zijn ook verschillende typen laders van GP waar ik buiten de vorm of kleur weinig verschil in zie , veel uitleg heb je nooit bij batterijtjes, elke 6maand is er wel van 1 of ander merk dat weeral een "beter than before" en "nog meer levensduur" vernieuwde batterijen uitbrengt , heb mijn setje die bij de lader zat al enkele jaren en ze worden wel warm, maar meer gezellig warm dan heet waar ik me aan verbrand.
                    Ik ga volgende week terug lader en batterijtjes kopen en denk terug GP , denk geen slechte keuze, waarschijnlijk ga ik weer voor de rayon 20min staan wikken en wegen om dan toch weer geen verschil te zien tussen de merken ... hoe dan ook herlaadbare is altijd een goed idee
                    Als je een lader wil, koop dan nooit een supersnelle, want door de heel hoge stroom worden de accu's veel te heet. Daardoor zal de accu veel sneller versleten zijn.
                    Nikkel-metaalhydride accu's laden in minder dan twee uur, dat is geen goed idee als je wil dat ze lang heel blijven.

Het beste is dat er per cel onafhankelijk wordt geladen, de minder goede laders stoppen met laden als één cel de maximale spanning heeft bereikt. Als er een slechte cel in een setje steekt, dan worden de andere cellen ook onvoldoende geladen.
                    BD0338BE

Comment

Als je een lader wil, koop dan nooit een supersnelle, want door de heel hoge stroom worden de accu's veel te heet. Daardoor zal de accu veel sneller versleten zijn.
                      Nikkel-metaalhydride accu's laden in minder dan twee uur, dat is geen goed idee als je wil dat ze lang heel blijven.

Het beste is dat er per cel onafhankelijk wordt geladen, de minder goede laders stoppen met laden als één cel de maximale spanning heeft bereikt. Als er een slechte cel in een setje steekt, dan worden de andere cellen ook onvoldoende geladen.
                      Hmm.. Ik heb net deze set besteld:

Klik

Dat had ik dan beter niet gedaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                        Hmm.. Ik heb net deze set besteld:

Klik

Dat had ik dan beter niet gedaan?
                        Als je er één of twee accu's insteekt, dan zijn die op 1 uur geladen, en zullen ze wel vrij warm worden. Als je vier accu's tegelijk laadt, dan duurt dat twee uur, en zal de temperatuur wat minder hoog worden.
                        Volgens de uitleg bij de lader geeft die per cel de laadstatus aan, dat wil zeggen dat de lader voor elke cel apart werkt, en dat is al een pluspunt.

Maar de prijs van die lader vind ik wel vrij hoog, voor iets meer heb je een Maha-lader die volgens mij nog altijd beter is. De accu's zitten er wel bij, en die kosten daar ook 20,95 euro, maar die kan je hier voor 12,5 euro vinden:

De GP Recyko's heb ik daar ook besteld:

En ze hebben er ook een lader + 2700mAh accu's die wat trager is (2-4h naargelang het aantal en capaciteit), en die per accu de lading controleert:
                        BD0338BE

Comment

Als je er één of twee accu's insteekt, dan zijn die op 1 uur geladen, en zullen ze wel vrij warm worden. Als je vier accu's tegelijk laadt, dan duurt dat twee uur, en zal de temperatuur wat minder hoog worden.
                          Volgens de uitleg bij de lader geeft die per cel de laadstatus aan, dat wil zeggen dat de lader voor elke cel apart werkt, en dat is al een pluspunt.
                          Oké. Dan is het toch nog altijd geen miskoop als ik alles goed begrijp.

Maar de prijs van die lader vind ik wel vrij hoog, voor iets meer heb je een Maha-lader die volgens mij nog altijd beter is. De accu's zitten er wel bij, en die kosten daar ook 20,95 euro, maar die kan je hier voor 12,5 euro vinden:

De GP Recyko's heb ik daar ook besteld:

En ze hebben er ook een lader + 2700mAh accu's die wat trager is (2-4h naargelang het aantal en capaciteit), en die per accu de lading controleert:
                          http://top-qbatterijen.nl/gp-powerba...!831!!!2105!NL
                          Bedankt voor de links.
                          Jammer dat ik ze al besteld heb, anders was ik zeker op jou advies in gegaan.
                          Maar nu is het een beetje te laat.
                          Toch bedankt!

Comment

[QUOTE=Black B@ndit;2521862]De accu's zitten er wel bij, en die kosten daar ook 20,95 euro, maar die kan je hier voor 12,5 euro vinden:

Zijn die evengoed of beter dan de Recyco's?
                            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

[QUOTE=fisherman;2522566]
                              De accu's zitten er wel bij, en die kosten daar ook 20,95 euro, maar die kan je hier voor 12,5 euro vinden:

Zijn die evengoed of beter dan de Recyco's?
                              Met 2700mAh (opgave van de fabrikant, de werkelijke capaciteit is meestal lager) is de capaciteit groter dan die van de Recyko (die heeft werkelijk 2050mAh volgens de Maha-lader). Als je dagelijks een grote accu-capaciteit nodig hebt, dan is de 2700mAh een goede keuze. Wil je betrouwbare accu's die zelfs na een jaar nog stroom leveren als je ze nodig hebt, dan zijn de Recyko's een veel betere keuze.
                              Door de grote zelfontlading zullen de accu's van 2700mAh een paar weken na het laden een lagere capaciteit over hebben dan de Recyko's. Als ze net uit de lader komen, dan hebben de accu's van 2700mAh dus de grootste capaciteit.

Voor bijvoorbeeld speelgoedauto's op afstandsbediening kan je best de accu's van 2700mAh gebruiken, voor toestellen die minder stroom verbruiken kan je beter kiezen voor de Recyko's.

Een flitser verbruikt veel stroom, als je die dagelijks intensief gebruikt, dan koop je accu's met de grootst mogelijke capaciteit. Gebruik je de flitser af en toe, en wil je dan ook nog de zekerheid dat het setje dat een half jaar geleden nog opgeladen is, dat daar nog stroom uitkomt, dan ben je het best af met Recyko's...

Maar zelfs als je de flitser geregeld gebruikt, dan zou ik persoonlijk ook nog voor de Recyko's kiezen. ik zou dan gewoon een extra setje in de fototas steken als "back-up".

De Recyko-accu's (en alle andere soortgelijke accu's) zijn de perfecte vervanger voor alkalinebatterijen, en dat voor bijna alle mogelijke toepassingen. Door de heel kleine zelfontlading kan je ze bijvoorbeeld ook zonder problemen gebruiken in een afstandsbediening, draadloos toetsenbord, draadloze muis......
                              Een gewone oplaadbare accu zal bij toestellen die weinig stroom verbruiken in verhouding meer capaciteit verliezen door zelfontlading dan wat het apparaat waar ze inzitten werkelijk heeft verbruikt.
                              Die lopen dus vanzelf leeg door de zelfontlading, niet door het heel kleine stroomverbruik van bijvoorbeeld een afstandsbediening.
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X