Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manfrotto 055X Pro B : waarom niet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Manfrotto 055X Pro B : waarom niet ?

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    .

Die snelwisselbladen zijn echt een gemak en tevens gaat de statiefschroef van je camerabody de volledige levensduur mee. Stel je voor je wisselt een paar keer per shoot de camera van het statief naar je hand....elke keer moet je dan telkens je camera losschroeven indien je geen koppelplaat gebruikt.....na een tijdje is de schroefdraad van je statief of onderaan je camera versleten of erger nog grippeerd de boel.

Welk statief ; Heel wat beginnende fotografen of zelfs gevorderden maken steeds opnieuw dezelfde fout..ze denken "ik moet een statief hebben" lopen naar de winkel en kopen op 5 min het statief en kop waarvan ze in eerste denken dat is goed genoeg voor mijn doeleinden.Het moet draagbaar zijn en velen kiezen direct ook het statief dat aanvoeld gelijk een pluimke. Voor velen moet het ook vooral betaalbaar zijn op het ogenblik dat ze daar in de winkel staan. Na een tijdje in gebruik en na wat meer ervaring komen de eerste gebreken of tekortkomingen aan het licht.....statief bleek toch te trillen...creep op het balhoofd ...foto's onscherp enz enz. Men koopt misschien naderhand nog een telelens bij en het boeltje wordt te zwaar voor het gekozen statief. Dan maar terug naar de winkel om een ander statief....er zijn er heel wat die ook de tweede keer beknibbelen en een derde keer terug moeten gaan. Waar het tenslotte om draait is dat je beter in eerste instantie een statief en kop aanschaft wat misschien dubbel zo prijzig is , maar wat je slechts één keer moet aanschaffen en waar je jaaaaren plezier van hebt. Spaar gewoon een paar maanden langer en het betere statief wordt betaalbaar.

Die Manfrotto 055 pro B statieven zijn zeker niet slecht....maar houd je ver van de balhoofden van manfrotto. Er zijn daar betere opties....die weliswaar een paar tientallen euro's duurder zijn maar die vooral de taak om je camera op zijn plaats houden beter aankunnen.
    Voor wat ik doe zal de 055 pro b moeten volstaan :-)
    Maar ik ga idd geen balhoofd nemen, maar een 410 jr. geared head :-)

Comment

Die 410 PL koppelingsplaathjes zijn wel aan de grote kant hé. Ik hou het liever op permanent bevestigde plaatjes (zie post van Rupsel). En ik zit al in de 200 PL reeks, dus... met andere heads valikextra in de kosten. En ik ben wel tevreden over mijn huidige set.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Ik gebruik nu nauwelijks een statief. Dus zo vaak zal dat plaatje niet aan de camera hangen.

Comment

Working...
        X