Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slingshot 200 AW vs Lowe pro S&F Belt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slingshot 200 AW vs Lowe pro S&F Belt

ik ben aan het twijfelen om mijn kleine rugzak, Slingshot AW 200 in te ruilen tegen het volgende pakketje :

- Lowepro S&F Deluxe Waistbelt L
    - Lowepro S&F Utility Case
    - Lowepro S&F Lens Case 1 N (2x )
    - Lowepro S&F Lens Case 3

Dat lijkt me handiger om op drukke events (zoals zaterdag Sensation White & week nadien Black) door het volk door te gaan en misschien op concerten vlot van lenzen te wisselen als ik van tele naar groothoek wil gaan...

In bovenstaande setup geraak ik vlot :
    70-200 2.8 IS, 28-75 2.8 (of 85 1.8 vandaar misschien 2x die 1 N), flits, GSM, portefeuille, ...) kwijt. Dat is zowat hetzelfde als wat ik in de Slingshot kan opbergen.
    Setje zou 103 € (of 124 € als ik 2x die 1N neem) kosten maar zijn er mensen met gebruikerservaring?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: Slingshot 200 AW vs Lowe pro S&F Belt

S&F belts aanschaffen is prima, maar ik zou de Slingshot houden. Op zomerfestivals kan het ook regenen en dan alles onder de regenjas van de slingshot.
    Dus afhankelijk van de weersomstandigheden 1 vd 2 gebruiken.

Twee jaar terug een slingshot 300 aangeschaft. Maar ondertussen te krap en eigenlijk veel minder handig dan eerst gedacht. Vooral om de lenzen uit het compartiment te halen. Een heel ruime schoudertas lijkt me nog altijd het best om gewoon in stad of korte tochten te gebruiken.
    Voor echte tochten en gezeul: een echte fotorugzak.
    S&F belts ideaal voor stad / sport / korte natuurtrekking.

mvg

Franky

Comment

Ik heb de Slingshot ook, maar die gaat wegen op de duur (met wat ik er in stop toch), en je beweegt moeilijker door de massa heen. Leuk als je frontstsage kan, of als je als toerist op plekken komt waar je bewegingsvrijheid hebt.
      Waar ik voor concerten en festivals e.d. en zelfs op de mountainbike zeer tevreden van ben: niet de S&F maar de Offtrail 2 van Lowepro. Alleen zijn die zijzakken niet geschikt voor een Canon 70-200mm of voor een Canon 35mm 1.4. Je kan ze wel vervangen door lens cases (water resistant 600D txp).
      Je draagt die als een belt maar het gewicht wordt ook naar schouder afgeleid. Mijn meest geprefereerde totnutoe. De Outback 300AW lijkt me ook wel iets omdat die zowat een grotere broer van de Offtrail is precies met grotere lenscases en een flitsberging extra. Plus nog eens een regenhoes ook.

Kost pakweg 130 € tegenover een belt plus harnas plus toploader en lenscases... (euh... meer dan 130 € zeker) of een Offtrail 2 en lenscases (ook iets van een volle 100 €).
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

ik heb de belt + verscheiden zakjes (drinktas, tas voor mn 70-200L) , geheugentasje, batterijtasje

zeer tevreden van als ik lange trips ga doen (de vertex 300aw weegt nogal snel door)

erg hard aan te raden voor party's !
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Bedankt voor de reacties! Heb buiten het forum uit nog tevreden gebruikers gehoord met hetzelfde doel dus heb deze set besteld :

- Lowepro S&F Deluxe Waistbelt L
          - Lowepro S&F Utility Case
          - Lowepro S&F Lens Case 1 W
          - Lowepro S&F Lens Case 3

Normaal gezien komt ze deze week nog aan en kan ik ze zaterdag op Sensation al uitproberen. Vermoedelijk komt er zaterdag ook nog een 1N tas bij. De Slingshot houd ik nog omdat het toch een handige rugzak is en ik er tweedehands toch niet veel voor krijg
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

ook ik heb een slingshot 200AW en ben er best tevreden van, en zal hem ook niet verkopen, maar bij lenswissel moet je toch telkens move maken van achter naar voor en visa versa en daarom speel ik al langer met het idee van een Lowepro S&F Deluxe Waistbelt L te kopen met de nodige tasjes, en dat ga ik nu ook doen, maar ik wilde me er ook het Lowepro S&F Shoulder Harness L bij kopen, want het lijkt me toch dat het dan de heupen iets ontlast worden, maar nu is mijn vraag aan "ervaringsdeskundigen" : is dat nodig en draagt het dan inderdaad gemakkelijker?
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

voor de S & F kan ik niet uit ervaring spreken, maar de Offtrail 2 is beduidend gemakkelijker om dragen met de 'schoudersteun'. Ik kan hem dan bijna achter me draaien (tussen de massa door), opzij hangen, of voor me draaien om er een lens in te plaatsen tussen lenswissels door...
              Maar ik neem aan dat dat voor de S & F ook geldt allemaal. Als ik mijn lens case haal volgende woensdag zalik eens een S & F proberen... ;-)
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Working...
              X