Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioinrichting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: studioinrichting

ja inderdaad ik wist niet goed wat te verwachten met mijn sb 900 maar omdat die draadloos werkte was ik van die mening dat ik een kleine studio kon maken
    die heeft tenslotte toch voldoende centen gekost
    maar ik zou het dan wel jammer vinden mocht ik deze er niet bij kunnen gebruiken

hier even wat ik hier gelezen had
    "Niet geheel onbelangrijk als je met een studioflitsset aan de slag wil t.z.t. ...
    De SB900 kan als SU-4 ingesteld worden, dat houdt in dat deze draadloos als haarlicht met je studioset mee kan flitsen zonder accessoires. Geen trigger eronder of iets anders maar gewoon simpel draadloos mee laten flitsen. "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melissa Bekijk bericht
      ja inderdaad ik wist niet goed wat te verwachten met mijn sb 900 maar omdat die draadloos werkte was ik van die mening dat ik een kleine studio kon maken
      die heeft tenslotte toch voldoende centen gekost
      maar ik zou het dan wel jammer vinden mocht ik deze er niet bij kunnen gebruiken

hier even wat ik hier gelezen had
      "Niet geheel onbelangrijk als je met een studioflitsset aan de slag wil t.z.t. ...
      De SB900 kan als SU-4 ingesteld worden, dat houdt in dat deze draadloos als haarlicht met je studioset mee kan flitsen zonder accessoires. Geen trigger eronder of iets anders maar gewoon simpel draadloos mee laten flitsen. "
      Je kan de sb900 inderdaad als extra flitser gebruiken. Met trigger in ieder geval.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

mag ik toch even aanraden om je in de theorie van het flitsen en van het licht te verdiepen vooralleer je nog meer geld over de balk gaat gooien ? Surf wat op het net, volg eventueel een workshop, loop eens mee met een ervaren studio-fotograaf, etc ...

akkoord ... dat kost je mss wat leergeld ... maar dat verdien je in no time terug doordat je achteraf MET kennis van zaken het "juiste" materiaal kan gaan kopen.

Greetz,
        TravelToy.
        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Je kan de sb900 inderdaad als extra flitser gebruiken. Met trigger in ieder geval.
          SB-900 heeft -net as de SB-800- de SU-4 mode ... hij heeft dus een ingebouwde optische slave en geen trigger nodig wanneer je hem wilt combineren met een studioflits

Greetz,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

beste

ik ben ook niet van plan om direct te gaan kopen hoor
            eind januari volg ik deel 2 digitale fotografie en daar komt flitsen volop in voor dus had ik wel degelijk een fltser nodig als ik die cursus wilde volgen
            wat die studio betreft wou ik al even wat horen en wat oefenen omdat ik héél graag zelf de foto's van mijn zoontje zijn 1ste communie wou nemen en dat vindt plaats in mei dus ik dacht als ik nu materiaal aanschaf kan ik volop oefenen tegen mei, of vinden jullie dit niet haalbaar?

groeten

Comment

das zeker haalbaar, hangt vooral van jou af he (vlotte studente of nie)
              nikon stuff

Comment

beste

ik ben ook niet van plan om direct te gaan kopen hoor
                eind januari volg ik deel 2 digitale fotografie en daar komt flitsen volop in voor dus had ik wel degelijk een fltser nodig als ik die cursus wilde volgen
                wat die studio betreft wou ik al even wat horen en wat oefenen omdat ik héél graag zelf de foto's van mijn zoontje zijn 1ste communie wou nemen en dat vindt plaats in mei dus ik dacht als ik nu materiaal aanschaf kan ik volop oefenen tegen mei, of vinden jullie dit niet haalbaar?

groeten
                ligt er aan hoeveel tijd je erin wil steken en hoe creatief je zelf bent, maar is zeker haalbaar. Maar communiefoto's is toch leuker op locatie????? dus dan heb je meer aan een statiefje, parapluhouder, een parapluutje en je sb900.

Tenminste , dat zou mijn keuze dan zijn
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

1ste communie wou nemen
                  Zou je voor een 1ste communie niet eerder gaan voor foto's buiten?
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    lMaar communiefoto's is toch leuker op locatie????? dus dan heb je meer aan een statiefje, parapluhouder, een parapluutje en je sb900.

Tenminste , dat zou mijn keuze dan zijn
                    Zo denk ik er ook over...
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      Zo denk ik er ook over...
                      absoluut! een flash en een parapluutje en een interessante locatie....

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

inderdaad
                        het besluit is gevallen en we gaan op locatie met onze oldtimer

mijn zoontje heeft vanaf het begin eraan helpen werken met papa , ook al is die auto niet mijn ding het is mijn zoontje zijn wens
                        dus ik neem mee mijn D90 en SB 900
                        - mijn sb 900 staat normaal op gewoon statief
                        - koop ik een falsh statief?
                        - koop ik een paraplu of een lasolite hotshoe ezybox

Comment

weet iemand een mooie locatie
                          ik woon in oeselgem
                          tss gent en kortrijk

Comment

Working...
                          X