Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus trigger V4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Cactus trigger V4

De receivers van de Cactus-set moeten ook ingeschakeld zijn.. daarvoor is er een kleine zwarte schuifknop vlak bij het logo van Cactus (aan de bovenkant). Test even welke kant goed is door de trigger af te laten gaan met de testknop.

Ik heb mijn Cactus V4 beginsetje nu net een week en ik heb er geen enkel probleem mee gehad. Zelfs twee kamers verder kan ik de flits nog bedienen (niet dat dit ooit nuttig zou zijn, maar bij wijze van experiment).
    Follow me on neonpxl.com

Comment

Heb ik gedaan. Geen flits

Comment

Ook hier een cactus gebruiker met canon flits. Zelfs PT04 werken met canon dus moet er iets aan de hand zijn.

Enkele low-brain bedenkingen:

1) Batterijen receiver opgeladen ? Zelfs al licht de verklikker op...
        2) Canon flits best op functie 01 = no sleep mode, dus permanent aan, zetten

My 2 cts
        Paul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          is dat eigen aan Canon flashes? bij mij werkt dit wel... Nikon SB800, SB-80DX, met PT04 en RF602 triggers...
          Ja vermoedelijk wel, ik heb ervaring met de 580 EX en daar zet ik de standby af maar ook op een SB 28 zette ik de standby af. Ik kan da nu niet meer testen want ik verkocht mijn SB's, na de aankoop van een Ranger Quadra Set.

MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Met dank aan allen die mij raad en tips gaven, maar mijn Cactus trigger V4 gaat mee met de vuilnisman. Dit is junk, jammer van het geld maar helaas.
            G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerritdeclercq Bekijk bericht
              Met dank aan allen die mij raad en tips gaven, maar mijn Cactus trigger V4 gaat mee met de vuilnisman. Dit is junk, jammer van het geld maar helaas.
              G
              stuur hem anders naar mij

Comment

Ik denk (of weet eigenlijk wel zeker) dat het te maken heeft met de Canon 430EX flitser..... Ik heb deze geprobeerd aan te sturen met de voorloper van de Cactus V4, de V2.... enne.. laten we het er maar op houden dat dit geen succes was

Ik heb sinds een tijdje een setje Elinchrom Skyports. Kosten een 'paar centen' (een setje van ontvanger en zender kost zo'n 180,- en extra ontvangers kosten zo'n 95,- per stuk) maar werken altijd feilloos Ik heb nog geen enkele misfire gehad!
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Bedankt voor de tip! Met die Cactus heb ik het zo ongeveer wel gehad. Genoeg geld en tijd verspild.
                  G

Comment

Bedankt voor de tip! Met die Cactus heb ik het zo ongeveer wel gehad. Genoeg geld en tijd verspild.
                    G
                    Geen dank

Hou er wel rekening mee dat de Elinchrom Skyports geen hotshoe aansluiting hebben en de 430EX geen pc sync aansluiting. Om de Skyports ontvanger te verbinden aan de 430EX flitser heb je daarom zo'n kabeltje nodig.

Comment

heb ook dit probleem voor gehad bij mijn cactussen, blijkbaar werkt die hotshoe op de receiver niet degelijk, opgelost met de flitser te verbinden met een kabeltje aan de receiver..
                      Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

G
                        Raar maar toch waar ...
                        mijn drie sets werken perfect
                        - met Nikon SB28
                        - met Canon 580 EX
                        - met studioflitsen Elinchrom

ik zou dus niet zo snel de fout op het materiaal steken !

My2cents, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Raar, bij mij werkt de 430I met de V2 & V4's
                          Als je wil ben je welkom om even te testen.

Comment

Dank voor de tip, maar mijn Speedlites hebben geen ingang voor een kabeltje.

Comment

excuses voor het hyjacken van je topic maar ik denk dat men liever alles gegroepeerd ziet ipv overal nieuwe topics voor te openen? (en je cactus ligt toch al in de vuilbak las ik)

Ik was gewoon benieuwd waarom die cactusdingen zo goedkoop zijn tov de andere systemen.

Alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
                                heb ook dit probleem voor gehad bij mijn cactussen, blijkbaar werkt die hotshoe op de receiver niet degelijk, opgelost met de flitser te verbinden met een kabeltje aan de receiver..
                                Dank voor de tip, maar mijn Speedlites hebben geen ingang voor een kabeltje.
                                Als ik me niet vergis kun je met dat zelfde kabeltje waarmee je een Skyport aansluit op je 430EX, ook een Cactus V4 aansluiten op je flitser..

Comment

Working...
                                X