Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuimrubber voor fotokoffer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schuimrubber voor fotokoffer

Enige jaren geleden heb ik een fotokoffer aangeschaft met een Pick&Pluck schuimrubber vulling. Zo'n vulling bestaat uit voorgesneden blokjes, die je makkelijk kunt verwijderen en waarmee je zelf de gewenste vormen in het schuimrubber kunt maken (voor body, lens, flitser etc).

Ik ben nu op zoek naar een nieuw stuk vulling, maar de enige winkel die het (tot nu toe) kan leveren, doet dat alleen bij een minimale bestelling van 30 stukken. Da's teveel voor slechts 1 mensenleven .

Kan iemand mij helpen? Zijn er winkels die dit soort vervang schuimrubber (Pick&Pluck Foam) leveren?

Re: Schuimrubber voor fotokoffer

klik eens hier op ebay duitsland

van deze koper heb ik destijds ook schuimrubber voor een fotokoffer gekocht, door verzendkosten niet heel goedkoop maar allicht goedkoper dan 30 stuks.

groeten

Comment

Vorig jaar heb ik hetzelfde gekocht in de Gamma. Ik heb wel niet de blokjesversie, maar het kan zijn dat ze die ook hebben bij gamma, ik heb gewoon wat er in het deksel van de koffer zit op de link naar e-bay.

Mvg

Comment

ik heb nog overschot schuimvulling, wel niet voorgesneden .. je zal zelf met een scherp mes de blokken op maat moeten snijden. hoeveel heb je nodig? (welk volume?) als dat minder of gelijk is aan mijn overschot, dan mag je dat gratis komen ophalen in Tervuren

Comment

Ik heb een koffer van Underwater Kenetics en bij hun kun je alles apart bestellen van schuimrubber en inzetstukken voor instrumenten tot handvat . Probeer eens via hun site een verdeler te vinden in je buurt voor dat schuimrubber
          Nikon digi en analoog + Yashica Mat
          http://www.flickr.com/photos/donald-s

Comment

Ik heb al verschillende wapen- en fotokoffers gevuld met schuimrubber. Op de zaterdagse markt staat er hier een type die heeft schuimrubber in alle kleuren en formaten (om kussens te maken). Heeft hij niet de afmeting of de kleur die je wil, dan brengt hij dat de volgende week mee.
            Ik snijd altijd met een cutter (volledig uitgeschoven, met zagende bewegingen) de gewenste figuur uit. Het deel dat je er uit haalt, snijd je dan wat dunner en plaatst het terug en een beetje dieper. Werkt perfect en kost weinig.
            | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Iedereen hartelijk dank voor de bruikbare tips. De winkel op Ebay levert precies wat ik zoek maar is inderdaad ivm de hoge verzendkosten best prijzig.

Een vraagje voor Baron: wat is precies een cutter? Ik heb weleens geprobeerd om met een stanley mes de vormen uit te snijden, maar dat levert een nogal rafelig resultaat op.

Dirk

Comment

Afbreekmesjes
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dvelle
                  Iedereen hartelijk dank voor de bruikbare tips. De winkel op Ebay levert precies wat ik zoek maar is inderdaad ivm de hoge verzendkosten best prijzig.

Een vraagje voor Baron: wat is precies een cutter? Ik heb weleens geprobeerd om met een stanley mes de vormen uit te snijden, maar dat levert een nogal rafelig resultaat op.

Dirk
                  Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                    ik heb nog overschot schuimvulling, wel niet voorgesneden .. je zal zelf met een scherp mes de blokken op maat moeten snijden. hoeveel heb je nodig? (welk volume?) als dat minder of gelijk is aan mijn overschot, dan mag je dat gratis komen ophalen in Tervuren

In Tongeren ligt ook nog een gratis af te halen stuk van ongeveer 0,70m²

Groeten
                    Yvan
                    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Visio,

als poster niet geïnteresseerd is, ben ik het wel
                      moet ook nog mijn tas aanpassen, is ongeveer 36 x 15 cm
                      werk in Tervuren
                      thanks

JP
                      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                      en ewa flitsspeelgoed

Comment

Visio, bedankt voor je aanbod. Maar gewoon schuimrubber heb ik zelf. Ik heb daar een mee ge-expirimenteerd, maar het resultaat vond ik onbevredigend. Ik begrijp nu dankzij alle tips dat ik een ander soort mesje moet gebruiken.

Ik lees dat er anderen zijn die het stuk schuimrubber graag zouden willen ophalen.

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
                          In Tongeren ligt ook nog een gratis af te halen stuk van ongeveer 0,70m²

Groeten
                          Yvan
                          pm verzonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
                            pm verzonden.
                            Vinstermik !!!!
                            Daaas van Haaasselt hé !
                            Dan is het niet gratis

Yvan
                            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Als ik uw pm goed begrijp moet ik gewoon mijnen koffer binnenbrengen.
                              Ik krijg dan bericht wanneer 'm, op maat met schuimrubber gevuld, afgehaald kan worden

( )
                              Last edited by vinstermik; 28 juli 2005, 08:56.

Comment

Working...
                              X