Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus trigger V4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Cactus trigger V4

Ik heb een Canon 400D en twee flitsers: een Speedlite 430EX en een Speedlite 430EX II.
    Recent kocht ik een Cactus flash trigger V4. Wat ik ook doe, geen van mijn beide flitsers schiet. Alleen het verklikkerlampje van de 'receiver' reageert, voor de rest niets.
    Volgens de handleiding van de flitsers zijn ze allebei geschikt als 'slave'.
    De handleiding van de V4 is superklein en bevat veel te weinig info.
    Kortom: alle info, tips, hints, links zijn welkom.
    Gerrit

Re: Cactus trigger V4

Zijn de flitsen goed op de 'ontvangers' geschoven ? Ik heb dat ook ooit 'ns voorgehad, en toen was er een slecht contact tussen flash en ontvanger.
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Je moet ze op manueel instellen en niet als slave, moest je dat gedaan hebben.

Deze flitsers kun je inderdaad ook gebruiken als slave wanneer je een 580EX of dergelijke gebruikt. Maar de cactus geeft geen ETTL informatie door en kan je dus niet gebruiken om de 430EX als slave te triggeren. Je moet ze dus manueel instellen.
      Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Bedankt,
        G

Comment

Ik heb het net even geprobeerd (flitser op manual), maar het werkt niet.
          Gerrit

Comment

en heb je één v/d vier witte schuivertjes op on gezet bij zowel zender als ontvanger?
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Yep, heb ik gedaan. Verschillende combinaties geprobeerd op zender en ontvanger, maar nog geen flits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                Zijn de flitsen goed op de 'ontvangers' geschoven ? Ik heb dat ook ooit 'ns voorgehad, en toen was er een slecht contact tussen flash en ontvanger.
                Bovenstaande tip ook geprobeerd? Ik heb dit ook meerdere malen gehad!
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ja hoor.
                  G

Comment

Ik zat zo te denken: mijn speedlites werken prima, het signaal van mijn Cactus-zender naar de ontvanger werkt, ik heb alle tips die jullie mij gaven, geprobeerd, wat kan er nog mis zijn? Ik ben allerminst een expert, maar ik heb eens goed naar de contactpunten gekeken: de flitsen hebben pinnetjes, en de ontvanger heeft een rond plaatje - zou dat het probleem kunnen zijn? En hoe los ik dat op? Alle tips zijn - alweer - meer dan welkom.
                    Gerrit
                    Zie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerritdeclercq Bekijk bericht
                      Ik zat zo te denken: mijn speedlites werken prima, het signaal van mijn Cactus-zender naar de ontvanger werkt, ik heb alle tips die jullie mij gaven, geprobeerd, wat kan er nog mis zijn? Ik ben allerminst een expert, maar ik heb eens goed naar de contactpunten gekeken: de flitsen hebben pinnetjes, en de ontvanger heeft een rond plaatje - zou dat het probleem kunnen zijn? En hoe los ik dat op? Alle tips zijn - alweer - meer dan welkom.
                      Gerrit
                      Zie
                      http://www.flickr.com/photos/gerritd...7622835117639/
                      ga eens bij een collega fotograaf te raad, en kijk als het met een andere toestel en andere flitsen wel werkt...
                      van waar ben je trouwens?
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Laarne

Comment

Omdat de plaatsing van de flits op de ontvanger een onbetrouwbare werking geeft koos ik voor het gebruik van blokjes met een middenaftakking en een mini Jack.
                          dit werkt perfect. Wat je ook niet mag vergeten is de standby functie van de flitsen uit te schakelen in het menu. Je kan de stanby niet activeren met de triggers.

MVG, Jeff c.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Wat je ook niet mag vergeten is de standby functie van de flitsen uit te schakelen in het menu. Je kan de stanby niet activeren met de triggers.
                            is dat eigen aan Canon flashes? bij mij werkt dit wel... Nikon SB800, SB-80DX, met PT04 en RF602 triggers...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Het wordt nog gekker: ik heb daarnet een meer dan 20 jaar oude flitser op de receiver gemonteerd en met het kabeltje CA-350 verbonden, en de flitser reageert feilloos. En gij nu!

Comment

Working...
                              X