Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij voor D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij voor D90

Ik zou graag een tweede batterij voor mijn D90 bijkopen. Het lijkt me handiger dat er altijd een opgeladen batterij in mijn fototas zit. Laatst op een feeste was er heel veel interesse voor mijn Nikon en de mensen willen dan allemaal de foto die je van hen gemaakt hebt zien op het fantastische scherm van mijn toestel.
    Das allemaal leuk, maar het vreet aan de batterij. Die was dus halverwege de avond plat, waardoor ik geen foto's meer kon nemen van de rest van het feest. Vandaar dus een aankoop van een tweede batterij.
    Moet dat een originele Nikon batterij zijn, of is een ander merk ook ok?
    Als ik een ander merk kies, kan ik die dan opladen met mijn Nikon lader?
    Zal mijn toestel niet in konflict komen met de nieuwe batterij?(indien niet merkeigen)
    Welk merk raden jullie aan, en waar kan ik die goedkoopst online bestellen? (wel op webshop waar je met overschrijving kunt betalen, want een kredietkaart ala Visa heb ik niet)
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Re: Batterij voor D90

hoi,

Ik gebruik al een hele tijd een merkloze batterij en dit geeft geen problemen.

Let er wel op dat je het juiste type hebt, want een batterij van een D70 ziet er hetzelfde uit maar die gaat niet werken in je toestel.

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Toen ik mijn D90 kocht heb ik direct een Hama batterij gekocht als tweede batterij op aanraden van mijn fotoboer, 3 jaar garantie daar waar Nikon slechts 2 jaar geeft, deze batterij werkt perfect en je kan ze opladen in de originele oplader van je Nikon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
        Let er wel op dat je het juiste type hebt, want een batterij van een D70 ziet er hetzelfde uit maar die gaat niet werken in je toestel.
        Er is nochtans een zichtbaar verschil: 2 metalen contactjes ipv 3.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Hallo,

Zit hem vooral in de prijs;

Origineel Nikon EN-EL3e = 55 €
          Gem. parallel merk = 20 €

Persoonlijk opteer ik voor Nikon evt 2e hands.

Mvg.
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Je moet wel erg veel je 'live view' gebruikt hebben om halverwege de avond 'plat' gevallen te zijn. Ik doe verschillende dagen met één batterij en kijk ook regelmatig op mijn scherm naar het resultaat. Ik heb indertijd bij aankoop een tweede merkenloze batterij gekocht en ben daar best tevreden mee. Is een zekerheid als je voor enkele dagen op reis vertrekt en je misschien niet kan herladen. Zou zeker geen tweedehandse batterij kopen (die dingen gaan niet eeuwig mee ...)

grts

D90 Nikkor 18-200 / Micro 60 / 35 - 1.8
            groetjes,
            nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
            fotosite: www.nolfinarium.be

Comment

. Zou zeker geen tweedehandse batterij kopen (die dingen gaan niet eeuwig mee ...)
              De goedkoopste : http://www.fotoshopaalten.nl/accu-ba...n-c-22_56.html

Degelijk materiaal
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

gewoon een merkloze maar van het goeie type via E-bay kopen

heb er eentje gekocht voor mijn D700, was maar iets van 15€
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik had ook altijd echte nikon batterijen gekocht.
                  Maar toch uit nieuwsgierigheid en lage prijs, toch vorige week 2 namaak batterijen gekocht.
                  Alleen moet ik ze nog testen, maar als ik al de reacties lees, zal het zeker wel goed komen

Dus ik kan je nog niks persoonlijks aanraden, maar ik kan je wel vertellen dat ik héél vaak goede verhalen lees over namaak batterijen.

Comment

Ik heb een grip gekocht via ebay bij hong kong supplies
                    In het pakket zit een batterijgrip en 2 batterijen van het merk phottix.
                    Voor 68 euro netjes tot aan de deur geleverd via aangetekende zending.
                    Prima materiaal voor een lage prijs.
                    Ik gebruik mijn originele batterij nu al reserve batterij

Comment

Als ik hier de posts lees moet ik me dus geen zorgen maken over een 'niet-Nikon' batterij.
                      Als ik het goed begrijp betaal je dus bij merkeigen batterijen hoofdzakelijk voor de merknaam en niet voor een betere kwaliteit.
                      Daar ga ik me er dus een paar van bestellen.
                      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Topic verplaatst naar geschikter forum . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                          Als ik het goed begrijp betaal je dus bij merkeigen batterijen hoofdzakelijk voor de merknaam en niet voor een betere kwaliteit.
                          Weet je pas écht zeker als deze namaakbatterij ontploft in je toestel
                          Nee da's nogal overdreven, maar ik vertrouw het persoonlijk niet, ben er ook van overtuigd dat de levensduur/capaciteit niet dezelfde is als die van een origineel merk.

Zij die met oplaadbare batterijen voor hun flitsers werken zullen het volgende ook al hebben gemerkt: ik merk bv een duidelijk verschil tussen mijn Duracell oplaadbare batterijen en die van GP, ook al is het hetzelfde aantal mAh. Dus ik ben er vrij zeker van dat dit voor de batterijen voor je toestel ook opgaat.
                          Verschil in prijs zit hem imo vooral in research naar & kwaliteit van het eindproduct.

Maar da's mijn gedacht natuurlijk, ik wil niemand tegenhouden om minder geld uit te geven!
                          [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Working...
                          X