Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe doen jullie het?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe doen jullie het?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    dan heb je "wreed" veel geluk ... vroeg of laat heb je daar een gigantische flop mee waarbij een ganse shoot onleesbaar wordt
    Ik gebruik mijn kaartjes in diverse toestellen. Het is al gebeurd dat bij het formateren (in de camera) van een cf-kaartje alleen de foto's van het toesteld waarmee ik formateerde verwijderd waren. De foto's van het andere toestel bleven op de kaart. Sindsdien : eerst formateren op pc en daarna op camera.

Comment

Dus, als ik het juist begrijp.
      Formatteren op de PC, om zeker alles te wissen en daarna nogmaals formatteren ‘in de camera’ voor de aanmaak van ev. nodige files?
      Is dat geen extra slijtage, dat dubbel formatteren?
      SF
      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik trek het kaartje zo uit de camera en reader en slechts één keer een probleem gehad met een kaartje, maar dat was na een hevige wasbeurt op 90 graden.
        Volg de reklame op tv, stralend wit, en dat slechts op 30°.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
          Dus, als ik het juist begrijp.
          Formatteren op de PC, om zeker alles te wissen en daarna nogmaals formatteren ‘in de camera’ voor de aanmaak van ev. nodige files?
          Is dat geen extra slijtage, dat dubbel formatteren?
          SF
          Extra slijtage is dat niet omdat een geheugenkaartje geen bewegende delen heeft, maar bijna in elke handleiding is het wel terug te vinden dat je uw kaartjes in het toestel moet formateren (omdat er nogal wat afwijkende normen van formateren bestaan.)
          Als je een kaartje formateerd met een norm die het fototoestel niet 100% ondersteund kan je fotoverlies hebben, eerst op de PC formateren is enkel tijdverlies en volkomen nutteloos als je het achteraf nog eens in je fototoestel doet.
          Alle windows versies hebben nog steeds het icoon (onderin de balk) hardware veilig verwijderen, normaal moet je die gebruiken om USB apparatuur enz af te koppelen.
          Als je nu enkel met een cardreader bezig bent zal het niet zo een vaart lopen maar als je verschillende zaken tegelijk aan't doen bent geeft Windows prioriteit aan bepaalde dingen en dan zou het kunnen dat een overdracht te vroeg word afgesloten.
          Afmelden is 100% zeker, niet afmelden is zeker tot je eens pech hebt.
          Als het niet nodig was zou volgens mij dat icoon al lang verdwenen zijn, nu is het als de lotto normaal win je nooit tot je prijs hebt.
          Last edited by Sus; 11 november 2009, 18:37.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Zeg mensen, nog eens super bedankt, hoor.
            SF
            00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Als je een kaartje formateerd met een norm die het fototoestel niet 100% ondersteund kan je fotoverlies hebben, eerst op de PC formateren is enkel tijdverlies en volkomen nutteloos als je het achteraf nog eens in je fototoestel doet.
              Deze avond nog aan de hand gehad. Als ik een kaartje formateer in het fototoestel , kaartje waarop foto's staan getrokken door de d200 en de d700 of de fuji pro5 gebeurt het dat niet alles verwijderd is.
              Als jij het formateren op pc "nutteloos" noemt, voor mij niet gelaten. Voor mij telt de ervaring.
              Ik neem die verloren tijd - AMAI 8 SECONDEN PER KAARTJE!!!!!!! er graag bij, zodat ik 100% zeker ben dat ik over het volle cf kaartje kan beschikken.
              Last edited by vinstermik; 12 november 2009, 10:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                Wat was daar dan zo aan
                Heeft niets dan voordelen volgens ons, dus zal er wel iets fout geweest zijn, in de manier waarop of aan de vreter of aansluiting, zelf.
                Hier op de club wordt veel geklaagd, maar eigenlijk nooit over dat?
                SF
                Waarschijnlijk lag het aan de kaartlezer. (Heb hem regelrecht in de vuilbak gekiepert) Rechtstreeks in de pc nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
                  Kaartje blijft in camera, overzetten met Nikon transfer, nadien format in camera.
                  Al dat gedoe met in en uit is nergens goed voor, en gehaast ben ik nooit, hoeveel tijd zou het trouwens schelen tussen overzetten met cardreader en het overzetten vanuit de camera, beetje serieus blijven hé ;-)
                  Je camera via de usb op de pc aansluiten is niet zonder risico.
                  Statische spanning kan schade aan je camera veroorzaken.
                  Je pc moet goed aan de aarde zitten, verder moet je de kabel eerst in de pc steken dan pas in de camera en vervolgens de camera aanzetten. In een usb-aansluiting van de PC zitten ook contacten met spanning om een extern apparaat te voeden, mocht er aan je USB contacten schade zijn kant dat kortsluiting veroorzaken: Ik heb dat zelf ondervonden, maar gelukkig tijdig ontdekt dat een tussen schotje in de usb aansluiting was afgebroken: het vonkte nogal. Dus beter geen onnodig risico lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Interne reader is sneller dan jouw camera.
                    Geen idee wat je bedoelt but time is on my side, Brother....

Comment

Working...
                    X