Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Werkt geweldig in combinatie met D3/D300. Bij oudere modellen blijft de lichtmeter constant aanstaan. Met oudere modellen ben je beter af met een Solmeta (heeft een eigen batterij) of met een los GPSje zoals een PhotoTrackr. Ik ben zelf ook voor een PhotoTrackr gegaan gewoon op basis van kostprijs. Heb lang getwijfeld tussen een PhotoTrackr en een Solmeta. DawnTech was geen optie aangezien ik een D200 heb.
Heb me een jaar geleden de Gistecq aangeschaft om te gebruiken met de D200, met wisselende tevredenheid.
Sinds kort in het bezit van de di-GPS Pro tot zeer grote tevredenheid, zowel voor het ruwe veldwerk als voor studiowerk (afhankelijk uiteraard van het soort studio).
Voor de architecturale toepassingen heb ik tot nu toe geen al te grote problemen ondervonden met ontvangstsignalen.
Voor de luchtfotografie: top !
In USB-termen uitgedrukt: plug&play (and enjoy) !!!
Werkt perfect op de D300.
Grt
Lambert
"Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !
Ik heb zelf de Geomet'r GNC-35, is lager geprijsd in Nederland als de DawnTech.
Werkt goed in combinatie met D200 en is door mij geprobeerd op een D300 waar hij ook direct herkend werd en functioneerde.
De nadelen van deze GPS vind ik, de lange krulsnoer voor de aansluiting op de camera en de bijgeleverde software werkt niet naar behoren.
Op internet zijn er echter verschillende gratis programma's die perfect communiceren met de data, onder andere Geosetter.
met vriendelijke groet
Erik
Valt de lichtmeter uit van de D200 of blijft deze constant aan met de geometr ?. Dat is het grote probleem met al die dingen op de D200, die vreten de batterij weg in no time.
Ik heb zelf de Geomet'r GNC-35, is lager geprijsd in Nederland als de DawnTech.
Werkt goed in combinatie met D200 en is door mij geprobeerd op een D300 waar hij ook direct herkend werd en functioneerde.
De nadelen van deze GPS vind ik, de lange krulsnoer voor de aansluiting op de camera en de bijgeleverde software werkt niet naar behoren.
Op internet zijn er echter verschillende gratis programma's die perfect communiceren met de data, onder andere Geosetter.
met vriendelijke groet
Erik
Het toesteltje is idd goedkoper dan de Dawntech !
Hoe lang duurt het eigenlijk eer de gps klaar is voor gebruikt (als je de camera opzet) ?
En hoe weet je eigenlijk dat de GPS de coordinaten bepaald heeft ?
Ik veronderstel dat je camera altijd moet laten opstaan ?
Alles over review-geomet%27r-gnc-35-gemakkelijk-geotaggen op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.
ik bedoel wel dat ik de gps module aan zijn eigen flitsvoet ga vast lijmen hé, niet op mijn D300 natuurlijk. Wanneer ik de gps module van de flitsvoet schuif hangt hij net naast mijn D300, dan heb ik terug de ruimte om flits op te zetten of de originele flits te gebruiken.
Wat ik wel een nadeel vind ook is dat ik nu wel geen remote meer kan gebruiken. OF zouden er 10 pin connector splitters bestaan?
Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW
ik bedoel wel dat ik de gps module aan zijn eigen flitsvoet ga vast lijmen hé, niet op mijn D300 natuurlijk. Wanneer ik de gps module van de flitsvoet schuif hangt hij net naast mijn D300, dan heb ik terug de ruimte om flits op te zetten of de originele flits te gebruiken.
Wat ik wel een nadeel vind ook is dat ik nu wel geen remote meer kan gebruiken. OF zouden er 10 pin connector splitters bestaan?
Comment