Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de DawnTech Di-GPS Pro ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met de DawnTech Di-GPS Pro ?

Iemand ervaring met de DawnTech Di-GPS Pro ?

Wat in combinatie met flits ? Externe flits ?

Re: Privekasteeltje

Zelf heb een Gisteq PhotoTrackr Lite en die doet het prima.
    Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Re: Iemand ervaring met de DawnTech Di-GPS Pro ?

Ben eveneens geïnteresseerd in GPS syteem op Nikon D300.
      Iemand ondervinding ? Alle info en prijzen graag.
      Dank.

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Werkt geweldig in combinatie met D3/D300. Bij oudere modellen blijft de lichtmeter constant aanstaan. Met oudere modellen ben je beter af met een Solmeta (heeft een eigen batterij) of met een los GPSje zoals een PhotoTrackr. Ik ben zelf ook voor een PhotoTrackr gegaan gewoon op basis van kostprijs. Heb lang getwijfeld tussen een PhotoTrackr en een Solmeta. DawnTech was geen optie aangezien ik een D200 heb.
        mijn website

Comment

Heb me een jaar geleden de Gistecq aangeschaft om te gebruiken met de D200, met wisselende tevredenheid.
          Sinds kort in het bezit van de di-GPS Pro tot zeer grote tevredenheid, zowel voor het ruwe veldwerk als voor studiowerk (afhankelijk uiteraard van het soort studio).
          Voor de architecturale toepassingen heb ik tot nu toe geen al te grote problemen ondervonden met ontvangstsignalen.
          Voor de luchtfotografie: top !
          In USB-termen uitgedrukt: plug&play (and enjoy) !!!
          Werkt perfect op de D300.

Grt

Lambert
          "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
          Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

Comment

Ik heb zelf de Geomet'r GNC-35, is lager geprijsd in Nederland als de DawnTech.

Werkt goed in combinatie met D200 en is door mij geprobeerd op een D300 waar hij ook direct herkend werd en functioneerde.

De nadelen van deze GPS vind ik, de lange krulsnoer voor de aansluiting op de camera en de bijgeleverde software werkt niet naar behoren.

Op internet zijn er echter verschillende gratis programma's die perfect communiceren met de data, onder andere Geosetter.

met vriendelijke groet
            Erik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kireroyal Bekijk bericht

Werkt goed in combinatie met D200 en is door mij geprobeerd op een D300 waar hij ook direct herkend werd en functioneerde.

De nadelen van deze GPS vind ik, de lange krulsnoer voor de aansluiting op de camera en de bijgeleverde software werkt niet naar behoren.

Op internet zijn er echter verschillende gratis programma's die perfect communiceren met de data, onder andere Geosetter.

met vriendelijke groet
              Erik
              Valt de lichtmeter uit van de D200 of blijft deze constant aan met de geometr ?. Dat is het grote probleem met al die dingen op de D200, die vreten de batterij weg in no time.
              mijn website

Comment

In antwoord op de vraag over de lichtmeter, ik heb zojuist even getest, ik was me er namelijk niet bewust van.

De lichtmeter blijft aan, maar ik kan niet zeggen dat het extreem stroom trekt, het stroomverbruik volgens opgave is: Power: 120mA @ 5V .

met vriendelijke groet

Erik

Comment

Bedankt om te testen. Het is dus zoals ik dacht. Spijtig
                  mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kireroyal Bekijk bericht

met vriendelijke groet
                    Erik
                    Het toesteltje is idd goedkoper dan de Dawntech !

Hoe lang duurt het eigenlijk eer de gps klaar is voor gebruikt (als je de camera opzet) ?
                    En hoe weet je eigenlijk dat de GPS de coordinaten bepaald heeft ?
                    Ik veronderstel dat je camera altijd moet laten opstaan ?

Die lange kabel lijkt me idd niet echt handig

Alles over review-geomet%27r-gnc-35-gemakkelijk-geotaggen op digifotopro.nl - Het laatste nieuws over camera’s, objectieven, interviews, exposure, talent, software en meer.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

ik heb nu sinds enkele dagen de GNC-35.

Knap toestel,
                      minpunten: lange kabel (heb ik vast gebonden in een lus), klitteband is slecht. Ik denk eraan om de gps op de flitsvoet vast te lijmen.

pluspunten: snelle opstarttijd (+- 30 seconden bij koude start, 5 seconden bij warme start), gps locaties van foto's zijn precies goed.

eindconclusie: het is een gadget, maar een hele leuke en handige bij phototagging
                      Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                      Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                        ik heb nu sinds enkele dagen de GNC-35.

Knap toestel,
                        minpunten: lange kabel (heb ik vast gebonden in een lus), klitteband is slecht. Ik denk eraan om de gps op de flitsvoet vast te lijmen.

pluspunten: snelle opstarttijd (+- 30 seconden bij koude start, 5 seconden bij warme start), gps locaties van foto's zijn precies goed.

eindconclusie: het is een gadget, maar een hele leuke en handige bij phototagging
                        En hoe ga je dan flitsen ?
                        mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                          En hoe ga je dan flitsen ?
                          ik bedoel wel dat ik de gps module aan zijn eigen flitsvoet ga vast lijmen hé, niet op mijn D300 natuurlijk. Wanneer ik de gps module van de flitsvoet schuif hangt hij net naast mijn D300, dan heb ik terug de ruimte om flits op te zetten of de originele flits te gebruiken.

Wat ik wel een nadeel vind ook is dat ik nu wel geen remote meer kan gebruiken. OF zouden er 10 pin connector splitters bestaan?
                          Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                            ik bedoel wel dat ik de gps module aan zijn eigen flitsvoet ga vast lijmen hé, niet op mijn D300 natuurlijk. Wanneer ik de gps module van de flitsvoet schuif hangt hij net naast mijn D300, dan heb ik terug de ruimte om flits op te zetten of de originele flits te gebruiken.

Wat ik wel een nadeel vind ook is dat ik nu wel geen remote meer kan gebruiken. OF zouden er 10 pin connector splitters bestaan?
                            Ah ok .

https://www.photoproshop.com/product...roducts_id/634
                            mijn website

Comment

bedankt voor de link! wel nog duur ding die kabel, kost de helft van de GNC-35 gps module

Comment

Working...
                              X