Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe doen jullie het?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe doen jullie het?

ik denk trouwens dat het geen probleem is om het kaartje uit de camera te halen als hij aan is, zolang het 'schrijflampje' niet brandt.

Ik verbind mijn camera via de usb kabel om de foto's te uploaden.

greetz
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Ik vind het handiger om het SD-tje rechtstreeks in je PC te steken dan via de kabel en het gaat nog eens sneller ook.
      [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

How, hold your horses, cowboys.

Ik bedoel met reader idd een kaartlezer "al of niet ingebouwd" in de PC!!
        Deze hebben, zoals reeds vermeld door forumlid bouk, geen uitwerpknopje en daar gaat het nu juist om.
        Als je in “My Computer” R-klikt op het kaartjessymbool en daar dan uitwerpen kiest (of U ingeeft) zul je zien dat het kaartsymbool gedimmed wordt en klaar staat voor verwijdering.
        In de camera zit natuurlijk ook een reader/writer, maar die bedoelde ik dus niet.
        Nu zal het wel duidelijker zijn, hoop ik.
        SF
        00.00 Gone

Comment

ik zet gewoon de camera uit, kaartje eruit, vervolgens in de pc, fotootjes gaan op de pc, kaartje wordt leeggemaakt, en vervolgens weer uit de pc en weer in de camera.. nog nooit gene enkel probleempje meegemaakt..

heb dat kabeltje van mijn camera nog nooit gebruikt.. ligt nog in het plastic verpakt..

Comment

Kaartje blijft in camera, overzetten met Nikon transfer, nadien format in camera.
            Al dat gedoe met in en uit is nergens goed voor, en gehaast ben ik nooit, hoeveel tijd zou het trouwens schelen tussen overzetten met cardreader en het overzetten vanuit de camera, beetje serieus blijven hé ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              yep, tot 60 graden.
              grt,bouk.
              dat is nog is kwaliteit

Hier een ingebouwde kaartlezer en doe nooit rechtermuisknop en uitgooien of iets. Gewoon na het wegschrijven kaartje er uit en terug in camera. Even formateren en klaar.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Ik neem het kaartje uit het toestel als het toestel af staat, en deze komt pas uit de cardreader als alle data veilig op mijn schijven staat.

ik trek de kaart er dan ook zo uit en formatteer ze onmiddelijk in mijn camera.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Hier gewoon kaartje uit camera en in pc, daarna terug uit pc (zonder release) en terug in de camera. Nog nooit geen probs gehad op die manier.

Camera wordt enkel met kabel aan pc of laptop gehangen voor remote shooting en/of foto direct op groot scherm te bekijken.

Nog een vraagje, welke interne cardreader gebruiken jullie voor de UDMA kaartjes ?

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dat wordt spannend vanavond.
                    Het zal wel "ja/nee" blijven vrees ik.
                    SF
                    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      Dat wordt spannend vanavond.
                      Het zal wel "ja/nee" blijven vrees ik.
                      SF
                      Vanaf Win XP is het nee (op voorwaarde dat er niet op geschreven wordt ten tijde van uittrekken).
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        yep, tot 60 graden.
                        grt,bouk.
                        Maar het wit op de foto's is nu wel echt wit! Allemaal uitgebrand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Vanaf Win XP is het nee (op voorwaarde dat er niet op geschreven wordt ten tijde van uittrekken).
                          Oei, dan is het voor iedereen: neen.
                          Leden werken op: XP, Vista en 7, zo dus, is't neen!
                          De moeilijke gevallen, kunnen ev. nog altijd uitwerpen, als ze zich daar beter mee voelen.
                          Kwaad, kan dat nooit, toch?
                          SF
                          00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                            Oei, dan is het voor iedereen: neen.
                            Leden werken op: XP, Vista en 7, zo dus, is't neen!
                            De moeilijke gevallen, kunnen ev. nog altijd uitwerpen, als ze zich daar beter mee voelen.
                            Kwaad, kan dat nooit, toch?
                            SF
                            Kwaad kan het niet, maar 't hoeft niet.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Als je de cardslot opent op je camera schakelt deze zichzelf uit (canon 40D)

Op de PC kan je inderdaad kiezen voor "hardware veilig verwijderen" rechtsonder in je taakbalk, maar zoals voorgaand beschreven is dit niet nodig zolang er niet meer van of naar je kaartje geschreven wordt.
                              Body: Canon 40D
                              Glas: Canon 17-85 3.5-5.6 is usm + Sigma 120-400 dg os hsm 4.5-5.6 + Sigma 10-20 ex dc hsm 4.0-5.6

Comment

@iedereen

Bedankt voor de interesse en reacties.
                                SF
                                00.00 Gone

Comment

Working...
                                X