Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Only Accessoires Shop in de UK (mijn ervaringen)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Only Accessoires Shop in de UK (mijn ervaringen)

Hi, het is hier "Accessoires" wel dit is only that.

Zoals beloofd , ziehier mijn ervaringen met het aankopen in de UK

Toevallig kwam ik op een site terecht in de UK, waar ze enkel accessoires verkochten.
    Vermits ik juist voor een tripod aan het uitkijken was ……. enz…
    Na enkele zoekacties op deze site, kwam ik al gauw tot de ontdekking dat het daar vrij goedkoop was!
    Althans voor wat ik nodig had.

Zijnde:

1 Statief
    1 Ballhead
    1 Statieftas
    1 Reserve quick-release plaatje

Alles samen, verzending, £ > € conversie incluis, zat ik goed voor zo’n 120€ verschil, tegenover de al goedkope Foto Konijnenberg!!!
    Op zo’n kleine bedrag kan dat toch tellen, vind ik.
    Het systeem gaat als volgt:

1. Zoek alles wat je nodig hebt op de site bijeen en vergelijk eventueel even met je Belgische shop.
    2. Vraag via sales@ naar de verzendkosten (zie verderop )
    3. Je krijgt een re-mail van de shop.
    (ik zat op 20€, voor een Euro Business-Parcel van 3 Kg met full tracking facilities)
    4. Dan plaats je via dezelfde re-mail van sales@mail, je officiële bestelling en voegt er je PayPal e-mail@ bij.
    5. De shop zal via PayPal de offerte plaatsen.
    6. PayPal stuurt een mail.
    (Hier kun je nog steeds de boot afhouden en eventueel niet betalen)
    7. Is alles naar wens, betaal dan via de Pay Now knop in de e-mail van PayPal!
    8. Weer op dezelfde re-mail van sales@mail verwittig je nu de shop dat je betaald hebt!
    9. Je krijgt een bedankings en confirmatie e-mail toegestuurd.
    10. De rest wordt allemaal via PayPal afgehandeld, ook de “shipped” melding en het tracking nummer, dat zowel op de Parcelforce als op de GLS siste werkt.

11. Bij mij was 3 werkdagen later “alles” mooi geleverd, via ParcelForce naar GLS Nederland, naar GLS België en zo naar u thuis.

Alles was 100% correct verzonden, spikkel nieuw, goed ingepakt en van factuur/bon voorzien!
    Dus dikke pluim voor de afhandeling van deze UK shop, TOP!

Het enige wat je nodig hebt is: een beetje Engels en een PayPal account, anders gaat het je niet lukken.
    PayPal is prachtig, gemakkelijk, maar vooral veilig om via internet te betalen, vermits je geen nummers en kaartgegevens meer hoeft in te geven, op soms toch wel onbekende sites.
    Mijn PayPal-account is gewoon gekoppeld aan mijn Visa, dat is helemaal, het neusje van de zalm.
    De Shop : Morris Photographic

sales@morrisphoto.co.uk

Currency converter

!!!Let wel de omzetting van £’s naar €’s, is bij PayPal iets duurder dan op deze converter!!!
    I.R.L. was het vershil, bij mij: 17€

Mijn aankopen waren van het merk Giottos.
    Waanzinnig knap, stevig en degelijk, maar dat is voor later, na het zware testen.
    Of alle merken daar nu zo goedkoop zijn, weet ik niet.
    Dat laat ik aan u over, om uit te zoeken.
    Meer kan ik er niet over posten, kopen moet je zelf doen.
    Ik moet verdomd tevreden zijn, om hier zoveel tijd in te steken

Succes
    SF
    Last edited by StoneFree; 19 november 2009, 13:48. Reden: Bypass
    00.00 Gone

Re: Only Accessoires Shop in de UK (mijn ervaringen)

Statief NGET1 202,34€ bij Konijn

Statief NGET1 399,95 GBP of 444,..€ bij Morris

Al zwemmend overbrengen is dat nog meer dan het dubbele.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Tja zeg, ik heb dus echt niet de volledig prijslijst gaan zitten uitvogelen, hé.
      Some loose & some win, zoals altijd.
      SF
      00.00 Gone

Comment

in je workflow staat dan ook dat je de prijzen moet vergelijken met je eigen dealer --> goedkoper in belgie --> in belgie kopen zou ik zo zeggen
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          in je workflow staat dan ook dat je de prijzen moet vergelijken met je eigen dealer --> goedkoper in belgie --> in belgie kopen zou ik zo zeggen
          Tja, het is altijd opletten geblazen!
          Mijn realiteit is dat ik 120€ minder betalld heb tegenover hier.

Trouwens
          Konijnenberg is "altijd" goedkoper, wel vergeet het maar.

Juist tegengekomen .. zelfde objectief

€ 1046,29 (konijn)
          € 739 (Rubens)

Zo zie je maar alles is very dubbel.
          Maar goed, moedig mij maar wat aan om hier nooit meer een ervaring te posten.
          Het is voor mij een pak minder werk, so be my guest.
          SF
          00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
            Maar goed, moedig mij maar wat aan om hier nooit meer een ervaring te posten.
            Het is voor mij een pak minder werk, so be my guest.
            SF
            'k Heb gewoon naar een artikel gekeken wat ik me nog wil aanschaffen dus niet doelbewust gezocht.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

'k Heb nog even rondgekeken op de site... ze hebben inderdaad hier en daar wel koopjes staan.

Nog een toevoeging: ze hebben ook compact en DSLR's hoor. Die zijn niet zo fantastisch gunstig geprijsd...

Gr Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Alders Bekijk bericht
                'k Heb nog even rondgekeken op de site... ze hebben inderdaad hier en daar wel koopjes staan.

Nog een toevoeging: ze hebben ook compact en DSLR's hoor. Die zijn niet zo fantastisch gunstig geprijsd...

Gr Geert
                Mijn Giottos prijzen waren allemaal in't rood (promo of zoiets, zeker?)
                Ze profileren zich meer als accessoirewinkel, dus die Dslr en compact dat zal geen vette zijn.
                Sowieso zou ik althans, nooit een duur toestel in het buitenland kopen, maar accessoires dat zit wel snor.
                Btw; GIOTTOS durf ik echt aan te raden, super stuff en waar voor je geld, hoor.
                SF
                00.00 Gone

Comment

Mijn ThinkTank Airport Acceleration V2.0 fotorugzak komt ook van Morrisphoto. Was toen nergens anders goedkoper te vinden. Bestelling en levering zijn allemaal prima verlopen.
                  Peter
                  2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                  gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Het is altijd wat rondzoeken om een goeie prijs te vinden of dat nu in den Belgiek NL of den UK is.
                    Ga je verschillend winkels vergelijken zijn er altijd dingen die bij de ene goedkoop zijn en andere dingen dan weer duur, persoonlijk vergelijk ik zo konijn en Studio 73 en heb zo mijn D700 Tamron 28-70 en 70-300VR bij Studio 73 gekocht omdat ze daar zeer vriendelijk zijn, een goeie service geven en ze ook het goedkoopste waren.
                    Ik bedank u in ieder geval (wel) om uw bijdrage over kopen in de UK, of het daar nu goedkoper is of duurder laat ik in het midden, het is meer de gang van zaken die een rol speeld.
                    Wat ik persoonlijk spijtig vind aan kopen in het buitenland is dat de verzendingskosten meestal niet min zijn en dat je zo maar geen betaling kan doen.
                    Zo bijvoorbeeld staat op de site van Kamera express NL vandaag besteld morgen bij u thuis.
                    Ik wilde er iets bestellen en had zodoende eerst een acound aangemaakt (niet verplicht) vervolgens een heel menu doorlopen om de bestelling te doen en dan kan je niet betalen met de kaarten die je hebt. (MASTERCARD)
                    Vervolgens zou je dan eerst het bedrag over moeten schrijven naar hun bank en als zij het bedrag binnen hebben word alles (als het op voorraad is) verstuurd en geleverd binnen de 3 dagen, das bij mij al even iets anders dan vandaag besteld morgen bij u thuis.
                    Ik heb steeds problemen met betalingen via het internet, zo bestel ik laatst twee Dell laptops en word mijn betaling geweigerd door mijn bank.
                    Ik heb vervolgens de bank gebeld (FORTIS) en Dell staat bij hun niet als veilig genoteerd.
                    Dat is zowat mijn ervaring met aankopen over het net.
                    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      Mijn aankopen waren van het merk Giottos.
                      Waanzinnig knap, stevig en degelijk, maar dat is voor later, na het zware testen.
                      Succes
                      SF
                      Of het allemaal zo super is dat zou ik maar durven beweren wanneer je het ook effectief een jaartje behoorlijk hebt gebruikt, er zijn veel zaken die nieuw heel goed marcheren maar er zijn er ook die dat na korte tijd niet meer doen , niet dat het niet zou kunnen hoor, ik weet alleen dat m'n balhoofd en statief het nu al 3 jaar behoorlijk hard te verduren hebben gekregen en het op vandaag nog even goed doen als de eerste dag
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik heb ook al eens besteld bij Morrisphoto, uiteindelijk 200€ mee bespaard tegenover hier in de winkel. Je moet gewoon uit je doppen kijken waar het het goedkoopst is

Comment

UK is over het algemeen stukken duurder dan hier. Importeren vanuit de US loont meer de moeite, alleen kun je bij camera's dan in de problemen komen met je garantie (mocht er iets mis zijn). B&H in NY is een grote en betrouwbare leverancier die ook internationaal verscheept (met een trace code).
                          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Tjah, ik heb, op 440€ zo'n 120€ minder betaald = 320€!
                            Volgens mij is dat meer dan 25% goedkoper, dacht ik toch?
                            Rondneuzen zou ik zeggen. (rode prijzen)
                            SF
                            Last edited by StoneFree; 9 november 2009, 23:18.
                            00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
                              UK is over het algemeen stukken duurder dan hier. Importeren vanuit de US loont meer de moeite, alleen kun je bij camera's dan in de problemen komen met je garantie (mocht er iets mis zijn). B&H in NY is een grote en betrouwbare leverancier die ook internationaal verscheept (met een trace code).
                              Dan toch alleen als je er zeker van bent dat je geen US->EU invoerrechten hoeft te betalen, bij de UK loop je dit risico niet...
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
                              X