Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandsbediening

Binnenkort ga ik bij konijnenberg een Canon 7D aanschaffen.
    Ik zou er dan ook een afstandsbediening willen bijnemen.

Wat raden jullie aan? Draadloos of niet? Wat is de levensduur van zijn batterij?

Alvast bedankt.
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Re: Afstandsbediening

Wat wil je er precies mee doen? Ik heb zelf alleen een draadontspanner en gebruik deze o.a. voor wanneer ik fotografeer op de Bulb stand. Met een draadontspanner kun je namelijk de sluiter vast open zetten zonder dat je de ontspanknop ingedrukt hoeft te houden. Zeer handig als je met sluitertijden van meerdere minuten bezig bent. Verder zie ik niet veel reden om mijn camera op een grote afstand te willen bedienen dus een draadloze afstandsbediening is voor mij overbodig.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Als ik van jou was zou ik beginnen met een draadontspanner. Als je nadien toch de noodzaak ziet om vanaf een grotere afstand te kunnen triggeren kan je dit nog altijd aankopen.

De levensduur van de batterij van de 7D kan je makkelijk vinden op de website van Canon! linkje

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

Ik heb een Hama RS-80 E3, gekocht voor zo'n €50.- met een cadeaubon bij een lokale fotoboer. Past evengoed op de 50D als op de 7D. Gebruik het wel niet zo vaak, maar b.v. wel als ik zelf bij op de foto wil. Je kunt natuurlijk de timer gebruiken, maar een afstandsbediening kan hier wel van pas komen.
        Heb wel de indruk dat het "nauw luistert", zoals men hier in de Kempen zegt. Camera uitschakelen; uitgeschakelde afstandsbediening inpluggen; dan afstandsbediening opzetten; wachten tot knipperend rood lichtje uitgaat; dan pas camera inschakelen; even checken of je een groen lichtje krijgt (zowel op de remote control die je in de hand houdt, als op het stuk dat ingeplugd wordt in de camera). Als je iets in de volgorde wijzigt of vergeet: werkt niet. Dus ik heb hier af en toe wel eens missers mee. Leuk speeltje maar echt nodig... bwa, denk het niet.
        Heb nu onlangs ook een draadontspanner (Micnova MQ-SI remote RS-80N3) gekocht (± €15.-), maar nog niet echt mee geëxperimenteerd. Waarschijnlijk zal ik dit meer gebruiken voor avondfotografie, ipv de timer. Ik raad dit ook aan m'n vrouw aan die aan macrofotografie doet, en nu vaak met de timer werkt om zo trillingvrij mogelijk tewerk te gaan.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
          De levensduur van de batterij van de 7D kan je makkelijk vinden op de website van Canon! [/URL]
          Ik had het over de batterij van een afstandsbediening

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik voor de draadontspanner ga: ik werk veel op statief (urbex) en lange sluitertijden bij nachtfotografie.
          Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Comment

De levensduur van de batterij weet ik niet exact al kan ik je wel vertellen dat de batterij in de mijne, de RS 80N3 (die met alle functies van Canon), het nu reeds 3 jaar doet. Je hebt de batterij enkel nodig als je de timer ed gebruikt. Om het toestel een foto te laten nemen moet er geen batterij in zitten.

Jakke
            Canon en glas
            www.jakke16.be

Comment

Iemand ervaring met de Micnova RC-4? Voor de Canon 7D

Thanks

Comment

Working...
              X